Ik weet niet hoe de DF zich verhoudt tot de Quest. Met die laatste heb ik gereden. Ik vond het verschil in draaicirkel, Buelk vs Quest echt groot en het was echt wennen. Ondertussen ben ik er wel gewoon aan geworden. Ik vermoed dat ik waarschijnlijk mezelf nog eens achteruit ga moeten duwen als ik ergens rijd waar ik het niet gewoon ben. Maar op mijn woon-werk, heb ik dat niet meer voor, desondanks dat ik toch wel een paar plekken heb waar het echt scherp draaien is.
Daar wen je aan
Heb je de racekap al eens geprobeerd? 't Is misschien niet iets voor iedereen en is wel een aanpassing, maar ik rijd ook nu nog in T-shirt en korte sportbroek rond 's morgens om 05:00 als het 4 graden is. Tot je instapt heb je't echt koud, maar vanaf dan is het echt heel goed te doen. Als ik op het werk aankom, zweet ik alsnog. De ventilatie staat nog steeds vol open en het vizier op ongeveer de 4e stand zodat de rijwind niet recht in mijn gezicht vliegt maar over mijn hoofd. Ik vind het in ieder geval helemaal top, want met de speed pedelec was het met dit weer al dik uitzoeken welke handschoenen, sokken, welke broek. Niet te koud, niet te warm kleden.
Ja nu je't zegt. Ik heb natuurlijk alleen maar met de Quest gereden, maar het verschil is er zeker. met de Buelk ben je gemakkelijker verblind. Vooral de laatste 1 a 2 seconden voor een auto je kruist is het ergste.
Daar wen je aan
(, 12:58 PM)Frutsel schreef: - Grote opening = kouder. 's Zomers niet erg, maar deze week was het best koud met alleen de deksel zonder schuimkap gedeelte.
Heb je de racekap al eens geprobeerd? 't Is misschien niet iets voor iedereen en is wel een aanpassing, maar ik rijd ook nu nog in T-shirt en korte sportbroek rond 's morgens om 05:00 als het 4 graden is. Tot je instapt heb je't echt koud, maar vanaf dan is het echt heel goed te doen. Als ik op het werk aankom, zweet ik alsnog. De ventilatie staat nog steeds vol open en het vizier op ongeveer de 4e stand zodat de rijwind niet recht in mijn gezicht vliegt maar over mijn hoofd. Ik vind het in ieder geval helemaal top, want met de speed pedelec was het met dit weer al dik uitzoeken welke handschoenen, sokken, welke broek. Niet te koud, niet te warm kleden.
(, 12:58 PM)Frutsel schreef: Verschillen (of niet) die me niet (veel) uitmaken:
- De Bülk is lager/je zit lager in de Bülk. Voor het overzicht maakt het niet uit, maar je krijgt nog meer licht van tegenliggers in je mik heb ik het idee
Ja nu je't zegt. Ik heb natuurlijk alleen maar met de Quest gereden, maar het verschil is er zeker. met de Buelk ben je gemakkelijker verblind. Vooral de laatste 1 a 2 seconden voor een auto je kruist is het ergste.