3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door datakneder.)
(4 uren geleden)Dharm2004 schreef: Persoonlijk heb ik geen moeite mee, ben overtuigd dat ik niet beter/ slechter ben dan wie dan ook. En als ik iets afschuwelijk uithaal mogen ze mij duidelijk in beeld brengen, met ras, geloof , gradatie van getintheid etc.
Hoewel dit een kant op gaat die niets met ligfietsen te maken heeft, kan ik er niet niet op reageren.
Het gaat m.i. niet om een aantasting van de persoon waar het om gaat. Het noemen van jouw ras, etc is geen inbreuk op jouw persoonlijke wensen, vrijheden etc. Het tast een groep andere personen aan omdat er een link gelegd wordt tussen de daad en een groep. Het is de beschadiging van de groep niet het individu.
Het is de laatste week nogal in het nieuws en het stoort mij dat de grote meerderheid gaat beweren dat het onwenselijk is dat je mensen bedreigt, mishandelt die tot een bepaalde groep behoort. Het klinkt heel juist, maar volgens mij is het enorm gevaarlijk. Je doet namelijk hetzelfde als in het bovenstaande bericht. Het is namelijk totaal irrelevant of iemand tot een bepaalde groep behoort. Het is onwenselijk dat je mensen bedreigt en mishandelt. Punt!