4 uren geleden
(6 uren geleden)Hoekie schreef: En de 42-406 weer lekkerder?Zou kunnen. Ik heb de 42-406 onder m'n vouwfiets en ik kan daar ook met deze kou nog behoorlijk hard op rijden (tot zo'n 35 km/h kruissnelheid, zonder wind). Heb dan echt het gevoel dat de wind me vanaf heel lage snelheden al verreweg het meeste parten speelt.
(6 uren geleden)Hoekie schreef: Welke velgen (binnen breedte) ?De standaard velgen van de Snoek L, niets speciaals voor zware rijders ofzo. Ik weet niet precies welke dat zijn.
Onder de Tuna liggen ook de standaard velgen, daarvan kan ik ff nakijken welke het zijn.
(6 uren geleden)Hoekie schreef: Een 32-406 scheelt in breedte van 29 (16 binnen breedte) tot 37 (25 binnen breedte) afhankelijk van welke velg gebruikt wordt.Klopt, ik weet dat ze een heel andere vorm krijgen. Of ze dan ook echt anders rollen kan ik alleen van je aannemen. Ik ken er geen logische verklaring voor en heb het ook nog nooit vergeleken gezien in een rolweerstandtest (voor zowel theorie als test: jij toevallig wel?)
Een 32-406 ziet er daardoor heel anders uit van vorm. En zal dus anders rollen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.