5 uren geleden
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Gideonaut, nog even over de Milan GT. Inderdaad een heerlijke fiets, makkelijk in en uitstappen. Maar wel regelmatig geklooi omdat de stoel los in twee metalen beugeltjes ligt. De klinkertjes en drainage roostertjes op de binnenplaats zijn al voldoende om hem er weer uit te hobbelen, als ik de fiets naar een goede vertrek positie rangeer. Ook bij de GT kun je uitglijden op de brug of bij het vasthouden aan de instaprand. Ik gebruik soms ook het gootje voor van de klep. Dat is ook een stevig onderdeel, is aan de binnenzijde meestal droog, en kun je onderhands goed pakken.
De Panzer besturing brengt je onderarmen naast je buik, je ellebogen bewegen langs je lijf. Heel erg veel plek is daar niet. Ik kan me voorstellen dat dat wat krap kan worden afhankelijk van waar de extra breedte zit.
Ik heb een oudere met een dubbele achtervork, met gewoon wiel. Na alle geklooi met de oude Quest versie in de houten VM vind ik dat wel fijn. Achterbandje wisselen is iets meer werk, maar cassette wisselen een heel stuk minder, en ik heb een reservewiel in noodgevallen.
Met dat Quest wiel in de houten VM moet ik nog iets en daar ben ik niet blij mee. De asmoer was afgeknapt en bij een reparatiepoging de draadtap. Die is nog harder en net op het randje geknapt. Eruit duwen is ook nog niet gelukt.
Ik heb daar wel eens vaker over gelezen op het Duitse forum, volgens mij was er al iemand bezig met het fabriceren van eigen beugeltjes. En dat is iets wat ik zelf ook kan, is ook een heel stuk makkelijker dan het instapgat van de DF aanpassen. Tankstuur is ook iets waar ik ondertussen een berg ervaring mee heb, Waw, Versatile, Velayo. De Waw (de oude) is naar mijn weten vergelijkbaar met de SL, erg krap, al helemaal als je spullen naast je heb liggen waar je constant met je elleboog tegenaan komt, is ook redelijk makkelijk op te lossen, vooral in de Milan die de optie heeft om vakjes vooraan bij de wielkasten te monteren, bij een oude Milan moet je dan een service hatch maken maar dat is geen issue
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een dubbelzijdige ophanging, geveerd of niet maakt niet uit, de Waw is een fijne fiets zonder vering, dan zal de Milan dat ook wel zijn, zo niet dan zorg ik daar wel voor :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron