3 uren geleden
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik heb zondag ook een flink stuk gefietst en moest hier ook weer aan denken onderweg. Soms lag de kruissnelheid best hoog, maar af en toe viel het toch best wel tegen vooral het stukje omhoog van Sonsbeck naar Xanten. https://climbfinder.com/de/anstiege/dursberg-sonsbeck Dat is dan toch weer rampzalig voor het gemiddelde.
Da's best een pittige klim. Naar mijn maatstaven natuurlijk.
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Rond de Xantener Nordsee was het druk, dat schelpenpad kun je ook niet doorrijden enz. Zo heb je snelle en trage stukken. Wil je een hoog gemiddelde moet je zulke stukjes misschien mijden.
Dat schelpenpaadje rijd ik alleen met mijn zoon, als we 's-zomers een tochtje doen. Iets lekkers halen bij de bakker in Xanten en dan aan het water een rustig plekje zoeken.
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Kijk ook eens naar andere dingen die invloed hebben op je snelheid.
Natuurlijk zijn er zoveel andere factoren zoals wegdek, stijging, wind, vorm van de dag. Ik bedoel met kruissnelheid die op een goed, vlak wegdek, zonder wind, als ik lekker in mijn vel zit en dan ook over grotere afstand. Voor mij is dan de Sommerlandstraße bij mij om de hoek het 'bijna' ideale parcours. Hier en daar kan het fietspad wel wat verbetering gebruiken, maar over het algemeen goed en breed genoeg voor een duits fietspad.
Maar ik heb idd één ding nog niet genoemd en dat is de fiets. Ik zou met andere banden waarschijnlijk al een flinke sprong maken, maar dat doe ik toch niet. Verder zit ik nog wel te denken over aerodynamische aanpassingen.
Waarschijnlijk zal ik de afsluitdijk misschien wel het meest ideale fietspad vinden, als die ooit weer eens open zou gaan. Hoe minder ik hoef na te denken over de route en ander verkeer, hoe beter. Veel mensen zullen dat monotoon vinden, maar misschien is het voor mij een soort meditatie. Ik vind het prettig.