Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Souplesse verbeteren
#18
(24-Feb-2025, 04:07 PM)datakneder schreef: Mijn doel is, in eerste instantie, gewoon een hogere kruissnelheid. Met de beperking dat ik mijn lichaam niet kapot wil rijden. En ik heb dus al een sprong gemaakt door simpelweg 'zwaar' te gaan trappen. Maar met een belasting die voor mij gelijk staat aan laag. En het kan best zijn dat mijn conditie erg laag is. En ook dat ik niet in zone 2 rijd, maar in zone 1.
Om goed te worden in Z2 rijden moet je vooral veel Z2 rijden. Wat er bij mij daardoor gebeurde is eigenlijk precies wat een aantal experts ook zeggen: behalve dat je conditie geheel verbetert word je ook sterker in Z2. Het vermogen dat je bij een lage hartslag levert komt dus wat dichter te liggen bij wat je in Z4 kan leveren.
Hartslagzones goed bepalen en je daar braaf aan houden helpt dan overigens wel. 

Wat mij daarnaast snel gemaakt heeft is stadsrijden; vaak fel optrekken en dan herstellen op je kruissnelheid.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Souplesse verbeteren - door datakneder - 21-Feb-2025, 11:50 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Jeroen S - 22-Feb-2025, 12:08 AM
RE: Souplesse verbeteren - door PieterTrapt - 23-Feb-2025, 09:55 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 24-Feb-2025, 04:07 PM
RE: Souplesse verbeteren - door 365cycle - 25-Feb-2025, 06:53 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Dharm2004 - 24-Feb-2025, 04:58 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Wim -de roetsende - 24-Feb-2025, 05:10 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 24-Feb-2025, 05:11 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Lopopodium - 24-Feb-2025, 06:42 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 24-Feb-2025, 09:10 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Jeroen S - 24-Feb-2025, 10:42 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 24-Feb-2025, 11:22 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Wim -de roetsende - 25-Feb-2025, 11:03 AM
RE: Souplesse verbeteren - door Niels van der Wal - 25-Feb-2025, 12:04 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Lopopodium - 24-Feb-2025, 11:37 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Frutsel - 24-Feb-2025, 11:49 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Niels van der Wal - 25-Feb-2025, 01:47 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Bob Hagendijk - 25-Feb-2025, 05:06 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Tijanus - 25-Feb-2025, 09:22 PM
RE: Souplesse verbeteren - door 365cycle - 26-Feb-2025, 03:18 AM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 17-Mar-2025, 06:26 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Jeroen S - 18-Mar-2025, 08:42 AM
RE: Souplesse verbeteren - door 365cycle - 18-Mar-2025, 10:51 AM
RE: Souplesse verbeteren - door Jeroen S - 18-Mar-2025, 08:06 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 18-Mar-2025, 10:01 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Hoekie - 18-Mar-2025, 08:22 PM
RE: Souplesse verbeteren - door 365cycle - 18-Mar-2025, 08:43 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Hoekie - 18-Mar-2025, 09:02 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Hardloper - 18-Mar-2025, 09:33 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Tom Fekkes - 18-Mar-2025, 11:22 PM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 18-Mar-2025, 11:59 PM
RE: Souplesse verbeteren - door Wim -de roetsende - 19-Mar-2025, 07:23 AM
RE: Souplesse verbeteren - door Tom Fekkes - 19-Mar-2025, 12:05 AM
RE: Souplesse verbeteren - door Hoekie - 19-Mar-2025, 01:25 AM
RE: Souplesse verbeteren - door datakneder - 20-Mar-2025, 09:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM