23-Mar-2025, 01:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Mar-2025, 01:35 PM door Tijanus.)
(23-Mar-2025, 12:27 PM)datakneder schreef:(19-Mar-2025, 11:31 PM)Boyd Maduro schreef: Oh kijk aan, dan dus ook met de kleine snoek in Apeldoorn?
Ik zit er over te denken om eens in Apeldoorn te komen kijken (als ik tijd heb). Bij het bepalen van de route ziet het jaagpad langs het kanaal tussen Dieren en Apeldoorn er wel uit als een racebaan. Kan iemand me vertellen of dat stuk ook lekker fietst?
Ja.
We zijn vorig jaar mei van Zwolle tot Eerbeek (dus niet helemaal tot Dieren) flinke einden langs het Apeldoorns kanaal gereden en met racefiets en fietskar beviel dat prima. En die fietskar is breder dan een velomobiel, dus dat zal dan ook wel prima werken. Ook als Noord/Zuid (v.v.) doorkruising van Apeldoorn is het een aanrader.
Ik kan kan me hooguit voorstellen dat met erg mooi weer het wat druk wordt met fietsverkeer, en dan kan het pad op sommige stukken wel wat krap zijn voor een velomobiel en een e-bike naast elkaar. (De fietskar met een gangetje van 25 km/u een wiel door de berm trekken is geen punt, ook niet als die berm 15 cm lager is dan het fietspad. Met Quifje en 35 km/u is dat echt een ander verhaal).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'