6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door De tovenaar.)
(8 uren geleden)Roepers schreef: Het is een mooie fiets. De eigenaar was al door deze fiets (die van zijn vrouw was) gezakt. Is hij dan gelast?
Groet,
Marco
Nee, ze hadden er twee, de eigenaar is door zijn eigen fiets gezakt. Hij kreeg een nieuw frame maar die paste hem niet meer (Optima had intussen de geometrie aangepast). Hij heeft zijn oude en nieuwe frame aan elkaar geschroefd, dat experiment is mislukt en de ligfiets onbruikbaar.
Deze van zijn vrouw is nog ok. Ik mocht beide overnemen, de onderdelen van zijn fiets ga ik weer hergebruiken. De Wizard kan wel een upgrade gebruiken. Zal wel zien of dat allemaal wel gaat passen. Past het niet dan verkoop ik de onderdelen wel weer door en hou er een gratis Orca aan over

(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Met Rohloff en Son en voorvering wordt zo'n fiets sowieso wel wat zwaarder.
Als ik mensen zie fietsen in een filmpje, dan heb ik vaak de indruk dat hun crankstel te dichtbij staat.
Ik zie nog best veel kromming in het 'uitgestrekte' been. Maar als ik dan filmpjes van mijzelf zie, dan zie ik hetzelfde.
Blijf ik toch vreemd vinden.
Ik heb nu het crankstel nog wat dichterbij gezet, zat zelfs iets te ver. Ook de stoel iets platter. De stoel is een breder exemplaar, weegt 0,5kg meer dan die op de andere Orca zit. Heb ze proberen om te wisselen maar dat lukte niet. De beugels zitten muurvast aan het frame en die zou ik moeten draaien om 'm passend te krijgen. Ook het stalen bagagerek is loeizwaar, >2kg. Totaal weegt ie zo'n 23 kg