(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Eerst gaatje geboord. Daarna een iets groter gaatje gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat je aan het einde van een zaagsnede een gaatje moet boren om uitscheuren te voorkomen.
Zaagsnede is alleen wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer.
Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat. De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie gescheurd is. Stuurtje zit er nu denk ik wel voldoende diep in om een nieuwe scheur te voorkomen.