(14-Jun-2025, 06:06 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen
Solved! Ik heb de stuurpen ingekort door 'm net onder de scheur af te zagen en deze weer van een sleufje te voorzien.
En als klap op de vuurpijl is de chr nu ook weer een paar grammetjes lichter
2 uren geleden (Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door ZoefZoef.)
(3 uren geleden)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Eerst gaatje geboord. Daarna een iets groter gaatje gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat je aan het einde van een zaagsnede een gaatje moet boren om uitscheuren te voorkomen.
Zaagsnede is alleen wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer.
Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat. De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie gescheurd is. Stuurtje zit er nu denk ik wel voldoende diep in om een nieuwe scheur te voorkomen.