Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
451 met een Schwalbe One, en inmiddels 1500 km zonder lekrijden. Wel altijd op minimaal 6 bar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(14-Jun-2025, 06:06 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn Sad
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen Sad

[Afbeelding: IMG-20250614-174645837.jpg]

Solved!  Ik heb de stuurpen ingekort door 'm net onder de scheur af te zagen en deze weer van een sleufje te voorzien. 

En als klap op de vuurpijl is de chr nu ook weer een paar grammetjes lichter  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jun-2025, 11:04 PM)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?

Eerst gaatje geboord, gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat een gaatje of ronding verdere scheurvorming voorkomt.

Zaagsnede is alleen wel wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer. Gaatje ongeveer het dubbele.

Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat.  De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie daardoor gescheurd is.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je hebt raspaardjes en werkpaardjes. De M5 CHR hoort duidelijk bij de eerste categorie. En daarvoor geldt:
(22-Jun-2025, 01:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
Een beroemde uitspraak van de mannen van velomobiel: "Als het niet kapot gaat, dan is het te zwaar."


Dus wel met beleid behandelen.  Wil je er mee kunnen sollen, koop dan een werkpaard.


Groet,

Marco
Antwoord }
(, 07:24 AM)Jeroen S schreef: Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.

Klopt waarschijnlijk. Ik heb de fiets met volle tailbag omhoog maar ook omlaag getild in een onmogelijke hoek in het trappenhuis. Mogelijk dus te hoog aan het stuurtje.

En ook een keer de fiets met volle tailbag weten te behoeden voor een zijwaartse val toen het voorwiel bij stilstand met mij naast de fiets ongewild weg draaide. Daarbij is behoorlijk wat kracht op het stuur uitgeoefend om te voorkomen dat de fiets op zn kant ging. 

Ik heb de foto's erop nagekeken, dit is helaas bij mij gebeurd.
Zo'n tailbag is leuk, maar als wat gewicht in zit en het voorwiel draait onverwacht weg..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb ontdekt dat je de chr met de grote tailbag (de nieuwe versie) het makkelijkst kunt tillen door simpelweg met 2 armen de tailbag op te tillen, de fiets gaat vanzelf mee. Zo kwam ik met kampeerbagage heel makkelijk op een ander perron als de lift te klein was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder , 365cycle
... ik al sinds afgelopen dinsdag niet meer in de velomobiel heb gezeten. Wegens corona had ik de afgelopen week erg last van hoesten en mijn lichaam gaf duidelijk aan dat het al zijn energie nodig heeft om te herstellen.

Vandaag even een proefritje door het dorp om het een en ander te checken. Zonder neus kan ik het dan weer niet laten om een stukje boven de 35 km/h te gaan rijden. Op dat moment geen probleem. Tot ik thuis stilsta en van het hoesten niet kan uitstappen. Gisteren de gehele dag doorgekomen met zeer weinig hoesten. Nou dat ziet er naar uit dat ik de komende week zeker niet in de fiets kan zitten zoals ik wil. Misschien aan het einde van de week een ritje naar de supermarkt. Mijn conditie zal ook wel achteruithollen, maar daar zit ik niet over in. Ik weet wat ik kon, dus is het eenvoudig om dat als doel te stellen.

Verder kwam ik achter een stomiteit van mezelf. Ik heb nu gaten gemaakt in één van de wielkasten op de plekken waar ik dacht dat ik schuurde. Nu met de proefrit en de neus niet op de fiets kwam ik er natuurlijk achter dat die niet op de juiste plekken zitten. En zonder neus komt er veel licht in die fiets en kun je dus gewoon zien waar de wand geraakt wordt tijdens het fietsen. Had ik dus vooraf moeten doen.  Doh

Door de gaten kan ik nu wel goed zien wat de wieluitslag naar binnen is bij bepaalde bochten. En ik zie dat ik ruim voldoende overhoud om de wielkast een stuk minder diep te maken en toch nog een goede manouvreerbaarheid over te houden.

Dan kan ik nu ook direct de scheur in de bodemplaat herstellen en het oude gat, dat gebruikt werd om de ketting buitenlangs te voeren, dicht te maken.
Antwoord }
Beterschap Datakneder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Bob Hagendijk, 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Heb jij ooit met...Niels van der Wal — 07:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Beterschap Dataknede...Hardloper — 04:10 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Natuurlijk. Je kan...365cycle — 02:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... ik al sinds afge...datakneder — 01:43 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Niels advies rie...LigfietsWilsum — 01:24 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
..Mijn w-w rit is ...Hoekie — 01:10 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja ik heb nooit be...365cycle — 01:05 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Voor mij is het ui...365cycle — 01:02 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Dat winderig is voor...Coen__ — 01:00 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Voor mij is het uitg...Hoekie — 12:45 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Niels advies riekt...TimSch — 12:40 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen ik de QV be...Coen__ — 12:01 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
De houding van de ko...365cycle — 12:00 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Niels advies riekt n...Hoekie — 11:57 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Volstrekt onzinnig...365cycle — 11:41 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Heb jij ooit met d...365cycle — 11:38 AM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Hoewel je met een ve...Niels van der Wal — 11:07 AM