Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
451 met een Schwalbe One, en inmiddels 1500 km zonder lekrijden. Wel altijd op minimaal 6 bar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(14-Jun-2025, 06:06 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn Sad
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen Sad

[Afbeelding: IMG-20250614-174645837.jpg]

Solved!  Ik heb de stuurpen ingekort door 'm net onder de scheur af te zagen en deze weer van een sleufje te voorzien. 

En als klap op de vuurpijl is de chr nu ook weer een paar grammetjes lichter  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jun-2025, 11:04 PM)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?

Eerst gaatje geboord, gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat een gaatje of ronding verdere scheurvorming voorkomt.

Zaagsnede is alleen wel wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer. Gaatje ongeveer het dubbele.

Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat.  De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie daardoor gescheurd is.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je hebt raspaardjes en werkpaardjes. De M5 CHR hoort duidelijk bij de eerste categorie. En daarvoor geldt:
(22-Jun-2025, 01:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
Een beroemde uitspraak van de mannen van velomobiel: "Als het niet kapot gaat, dan is het te zwaar."


Dus wel met beleid behandelen.  Wil je er mee kunnen sollen, koop dan een werkpaard.


Groet,

Marco
Antwoord }
(23-Jun-2025, 07:24 AM)Jeroen S schreef: Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.

Klopt waarschijnlijk. Ik heb de fiets met volle tailbag omhoog maar ook omlaag getild in een onmogelijke hoek in het trappenhuis. Mogelijk dus te hoog aan het stuurtje.

En ook een keer de fiets met volle tailbag weten te behoeden voor een zijwaartse val toen het voorwiel bij stilstand met mij naast de fiets ongewild weg draaide. Daarbij is behoorlijk wat kracht op het stuur uitgeoefend om te voorkomen dat de fiets op zn kant ging. 

Ik heb de foto's erop nagekeken, dit is helaas bij mij gebeurd.
Zo'n tailbag is leuk, maar als wat gewicht in zit en het voorwiel draait onverwacht weg..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb ontdekt dat je de chr met de grote tailbag (de nieuwe versie) het makkelijkst kunt tillen door simpelweg met 2 armen de tailbag op te tillen, de fiets gaat vanzelf mee. Zo kwam ik met kampeerbagage heel makkelijk op een ander perron als de lift te klein was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder , 365cycle
... ik al sinds afgelopen dinsdag niet meer in de velomobiel heb gezeten. Wegens corona had ik de afgelopen week erg last van hoesten en mijn lichaam gaf duidelijk aan dat het al zijn energie nodig heeft om te herstellen.

Vandaag even een proefritje door het dorp om het een en ander te checken. Zonder neus kan ik het dan weer niet laten om een stukje boven de 35 km/h te gaan rijden. Op dat moment geen probleem. Tot ik thuis stilsta en van het hoesten niet kan uitstappen. Gisteren de gehele dag doorgekomen met zeer weinig hoesten. Nou dat ziet er naar uit dat ik de komende week zeker niet in de fiets kan zitten zoals ik wil. Misschien aan het einde van de week een ritje naar de supermarkt. Mijn conditie zal ook wel achteruithollen, maar daar zit ik niet over in. Ik weet wat ik kon, dus is het eenvoudig om dat als doel te stellen.

Verder kwam ik achter een stomiteit van mezelf. Ik heb nu gaten gemaakt in één van de wielkasten op de plekken waar ik dacht dat ik schuurde. Nu met de proefrit en de neus niet op de fiets kwam ik er natuurlijk achter dat die niet op de juiste plekken zitten. En zonder neus komt er veel licht in die fiets en kun je dus gewoon zien waar de wand geraakt wordt tijdens het fietsen. Had ik dus vooraf moeten doen.  Doh

Door de gaten kan ik nu wel goed zien wat de wieluitslag naar binnen is bij bepaalde bochten. En ik zie dat ik ruim voldoende overhoud om de wielkast een stuk minder diep te maken en toch nog een goede manouvreerbaarheid over te houden.

Dan kan ik nu ook direct de scheur in de bodemplaat herstellen en het oude gat, dat gebruikt werd om de ketting buitenlangs te voeren, dicht te maken.
Antwoord }
Beterschap Datakneder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Jeroen S
Diverse keren vandaag : wil ik fietsers inhalen, halen zij net voor mijn neus ook weer andere fietsers in. En ik kom met 35km/u eraan gevlogen. Dus ik heb echt wel de snelheid in de benen gekregen Big Grin , niet 50 a 60km/u. Maar toch, het gaat al lekker vooruit
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ook van mij beterschap, Datakneder bij mij gaat het meestal weer de goede kant op als ik weer wat kan knutselen. Hopelijk bij jou ook.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
Mn woensdag aangeschafte schoenen van nieuw(staat) naar zo goed als afgeschreven zijn getransformeerd.

Gisteren de QuestXS naar Delft ermee gereden en toen zag ik scheuren in de rand van de zool.

Vanmiddag even naar de winkels gelopen. Paar km heen en terug en inmiddels is de zool kapot en zou de schoen moeten worden voorzien van nieuwe zolen Sad. Niet tof als het een schoen betreft waar onder andere defensie en andere overheidsdiensten op lopen.

Vraag me af het door de voetgaten in de QuestXS komt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef: Niet tof als het een schoen betreft waar onder andere defensie en andere overheidsdiensten op lopen.
Sinds wanneer lopen die op Crocs?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef:  

...Vraag me af het door de voetgaten in de QuestXS komt?

Ik probeer me voor te stellen hoe voetgaten schoenzolen zouden kunnen verslijten. Het lukt me niet... Huh
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(3 uren geleden)TimSch schreef:
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef:  

...Vraag me af het door de voetgaten in de QuestXS komt?

Ik probeer me voor te stellen hoe voetgaten schoenzolen zouden kunnen verslijten. Het lukt me niet... Huh


Het is geen slijtage..

Maar, gisteren dus de quest gepakt en bij aankomst in Rotterdam moest ik even Flintstonen. Mn rechtervoet had geen problemen om door het gat te komen. Mn linkervoet daarentegen paste niet door het gat dus paar keer geprobeerd.

Anyway, thuis zag ik dus dit toen ik vanmiddag dus mn schoenen wou aantrekken: scheurtjes in de rand van de zool. Geen lijmresten te zien onder het rubber daar.

[Afbeelding: IMG-20250628-141642691-HDR.jpg]

Enfin, gewoon aangetrokken en bij terugkomst zagen de schoenen er zo uit. In totaal zal ik er vandaag 3a4km opgelopen hebben.

[Afbeelding: IMG-20250628-182840515.jpg]

[Afbeelding: IMG-20250628-163226964.jpg]

[Afbeelding: 17511283377655411329197343598059.jpg]

Op de rand is iets te zijn wat slijtage zou kunnen zijn doordat de zijkant misschien het goetengat heeft geraakt? Ik weet het ook niet..   Door het lopen erop is de rest van de zool in ieder geval verder kapot gegaan vandaag.

(3 uren geleden)TimSch schreef:
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef:  

...Vraag me af het door de voetgaten in de QuestXS komt?

Ik probeer me voor te stellen hoe voetgaten schoenzolen zouden kunnen verslijten. Het lukt me niet... Huh


Het is geen slijtage..

Maar, gisteren dus de quest gepakt en bij aankomst in Rotterdam moest ik even Flintstonen. Mn rechtervoet had geen problemen om door het gat te komen. Mn linkervoet daarentegen paste niet door het gat dus paar keer geprobeerd.

Anyway, thuis zag ik dus dit toen ik vanmiddag dus mn schoenen wou aantrekken: scheurtjes in de rand van de zool. Geen lijmresten te zien onder het rubber daar.

[Afbeelding: IMG-20250628-141642691-HDR.jpg]

Enfin, gewoon aangetrokken en bij terugkomst zagen de schoenen er zo uit. In totaal zal ik er vandaag 3a4km opgelopen hebben.

[Afbeelding: IMG-20250628-182840515.jpg]

[Afbeelding: IMG-20250628-163226964.jpg]

[Afbeelding: 17511283377655411329197343598059.jpg]

Op de rand is iets te zijn wat slijtage zou kunnen zijn doordat de zijkant misschien het goetengat heeft geraakt? Ik weet het ook niet..   Door het lopen erop is de rest van de zool in ieder geval verder kapot gegaan vandaag.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
Staat er productiedatum 2007 op, of zie ik dat verkeerd? Dat zou een hoop verklaren lijkt me.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
(3 uren geleden)TimSch schreef:
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef:  

...Vraag me af het door de voetgaten in de QuestXS komt?

Ik probeer me voor te stellen hoe voetgaten schoenzolen zouden kunnen verslijten. Het lukt me niet... Huh


Het is geen slijtage..

Maar, gisteren dus de quest gepakt en bij aankomst in Rotterdam moest ik even Flintstonen. Mn rechtervoet had geen problemen om door het gat te komen. Mn linkervoet daarentegen paste niet door het gat dus paar keer geprobeerd.

Anyway, thuis zag ik dus dit toen ik vanmiddag dus mn schoenen wou aantrekken: scheurtjes in de rand van de zool. Geen lijmresten te zien onder het rubber daar.

[Afbeelding: IMG-20250628-141642691-HDR.jpg]

Enfin, gewoon aangetrokken en bij terugkomst zagen de schoenen er zo uit. In totaal zal ik er vandaag 3a4km opgelopen hebben.

[Afbeelding: IMG-20250628-182840515.jpg]

[Afbeelding: IMG-20250628-163226964.jpg]

[Afbeelding: 17511283377655411329197343598059.jpg]


Ik weet het ook niet, maar het lijkt er gewoon op dat de rand van de zool op het leer los heeft gelaten/gescheurd is.  Ik zie geen lijmresten erop, dus geen idee hoe het rubber aan het leer gehecht wordt bij de producite.  Door het lopen erop vandaag is de rest van de zool in ieder geval verder kapot gegaan en zelfs stukken eruit gescheurd Sad. Alsof het rubber gewoon al half vergaan is... Nog nooit meegemaakt dit met schoenen en van dit merk dat huisleverancier is van defensie/politie/vul in vele Europese landen en schoenen maakt voor de industrie verwacht ik dat niet Sad

Ze zijn herzoolbaar, dus ik zal de fabrikant eens een bericht sturen wat de mogelijkheden daarvoor zijn.
En de winkelier waar ik ze gekocht heb ook, al zal die laatste weinig kunnen doen..


.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
Het is een vrij bekend verschijnsel van polyurethaan schoenzolen, en met name leeftijdsafhankelijk.

https://www.oppad.nl/feit-of-fabel-8-ber...uit-elkaar
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, liggende daan, ZoefZoef, 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Foto's Fietsbennie
Dank je wel voor je ...Lig-hen — 08:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het is een vrij beke...liggende daan — 07:52 PM
Medeliggers onderweg
Ik heb vanochtend 6 ...Willeke_IGKT — 07:43 PM
Foto's Fietsbennie
Ik fiets langs het k...Fietsbennie — 07:39 PM
Banden, banden en nog eens banden
Rest van de stlijtag...ZoefZoef — 06:49 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag een felgroen...365cycle — 06:42 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
  ...Vraag me af h...ZoefZoef — 06:42 PM
Banden, banden en nog eens banden
Idem hier. Zwaar en ...365cycle — 06:40 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Staat er productieda...melle z — 06:40 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
  ...Vraag me a...ZoefZoef — 06:37 PM
Ligfietsen en skeeleren - beide liefde ...
37.0 seconden is gel...Hoekie — 06:25 PM
Medeliggers onderweg
Op de terugweg van h...Hardloper — 06:23 PM
Velomobilist in zwaar ongeluk betrokken
Ondertussen is de fr...Hardloper — 06:22 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
  ...Vraag me af ...TimSch — 05:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet tof als het een...melle z — 04:52 PM
Banden, banden en nog eens banden
Dat laatste inderdaa...Arend-Jan — 04:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mn woensdag aangesch...ZoefZoef — 04:34 PM