Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
451 met een Schwalbe One, en inmiddels 1500 km zonder lekrijden. Wel altijd op minimaal 6 bar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(14-Jun-2025, 06:06 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn Sad
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen Sad

[Afbeelding: IMG-20250614-174645837.jpg]

Solved!  Ik heb de stuurpen ingekort door 'm net onder de scheur af te zagen en deze weer van een sleufje te voorzien. 

En als klap op de vuurpijl is de chr nu ook weer een paar grammetjes lichter  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 11:04 PM)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?

Eerst gaatje geboord, gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat een gaatje of ronding verdere scheurvorming voorkomt.

Zaagsnede is alleen wel wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer. Gaatje ongeveer het dubbele.

Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat.  De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie daardoor gescheurd is.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je hebt raspaardjes en werkpaardjes. De M5 CHR hoort duidelijk bij de eerste categorie. En daarvoor geldt:
(, 01:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
Een beroemde uitspraak van de mannen van velomobiel: "Als het niet kapot gaat, dan is het te zwaar."


Dus wel met beleid behandelen.  Wil je er mee kunnen sollen, koop dan een werkpaard.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Tijanus, 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Goed punt melle. K...Snoek043 — 08:34 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Je hebt raspaardjes ...Roepers — 07:58 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het scheurtje zat aa...Jeroen S — 07:24 AM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Bedankt voor de tip,...Jeroen S — 07:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is dan toch wee...ZoefZoef — 11:19 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
en vanaf daar weer...Lopopodium — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is dan toch weer...Jeroen S — 11:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat ik erachte...ZoefZoef — 10:45 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Dat is ook een mooi ...Jeroen S — 10:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
451 met een Schwalbe...liggende daan — 10:22 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Ik ben vandaag naar ...Martin van Mourik — 10:07 PM
Velomobiel.nl feest
Jaja, maar verde...Coen__ — 09:38 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
I stand corrected  :...TimSch — 09:17 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zeker met die 459 '...365cycle — 09:03 PM
Kilometer topic
Vrijdag had ik geen ...Willeke_IGKT — 08:42 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik rijd met gp5000 6...blokdoorn — 08:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heb nu zo'n 550km de...TimSch — 07:59 PM