Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
451 met een Schwalbe One, en inmiddels 1500 km zonder lekrijden. Wel altijd op minimaal 6 bar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(14-Jun-2025, 06:06 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn Sad
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen Sad

[Afbeelding: IMG-20250614-174645837.jpg]

Solved!  Ik heb de stuurpen ingekort door 'm net onder de scheur af te zagen en deze weer van een sleufje te voorzien. 

En als klap op de vuurpijl is de chr nu ook weer een paar grammetjes lichter  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 11:04 PM)Jeroen S schreef: Dat is dan toch weer mooi goed gekomen. Heb je aan het eind van het sleufje ook een gaatje geboord ?

Eerst gaatje geboord, gevolgd door een zaagsnede naar het gaatje. De buis klemt goed en uitscheuren aan het einde van de zaagsnede is daarmee onmogelijk..Goed dat je dr nog even op wijst, niet iedereen weet dat een gaatje of ronding verdere scheurvorming voorkomt.

Zaagsnede is alleen wel wat minder breed dan de oorspronkelijke sleuf, maar de pen zit muurvast dus dat is voldoende lijkt me. Ik heb de sleuf nog wel ietsjes breder gemaakt met een vijltje. Gok dat ie 2mm breed is ongeveer. Gaatje ongeveer het dubbele.

Heb ook wel een vermoeden hoe het komt dat ie gescheurd is. Ik heb de stuurpen ooit gewijzigd qua lengte waarbij deze mogelijk minder ver erin zat.  De fiets heb ik meermalen aan het stuurtje de trap opgetild. Dat zou best weleens de reden kunnen zijn geweest dat ie daardoor gescheurd is.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT
Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je hebt raspaardjes en werkpaardjes. De M5 CHR hoort duidelijk bij de eerste categorie. En daarvoor geldt:
(, 01:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
Een beroemde uitspraak van de mannen van velomobiel: "Als het niet kapot gaat, dan is het te zwaar."


Dus wel met beleid behandelen.  Wil je er mee kunnen sollen, koop dan een werkpaard.


Groet,

Marco
Antwoord }
(, 07:24 AM)Jeroen S schreef: Het scheurtje zat aan de onderzijde, dat komt dan denk ik door een trek belasting naar boven. Dat heb je bij het tillen aan het stuur. Maar goed, ik zou denken dat ie dat moet kunnen hebben.

Klopt waarschijnlijk. Ik heb de fiets met volle tailbag omhoog maar ook omlaag getild in een onmogelijke hoek in het trappenhuis. Mogelijk dus te hoog aan het stuurtje.

En ook een keer de fiets met volle tailbag weten te behoeden voor een zijwaartse val toen het voorwiel bij stilstand met mij naast de fiets ongewild weg draaide. Daarbij is behoorlijk wat kracht op het stuur uitgeoefend om te voorkomen dat de fiets op zn kant ging. 

Ik heb de foto's erop nagekeken, dit is helaas bij mij gebeurd.
Zo'n tailbag is leuk, maar als wat gewicht in zit en het voorwiel draait onverwacht weg..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb ontdekt dat je de chr met de grote tailbag (de nieuwe versie) het makkelijkst kunt tillen door simpelweg met 2 armen de tailbag op te tillen, de fiets gaat vanzelf mee. Zo kwam ik met kampeerbagage heel makkelijk op een ander perron als de lift te klein was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Diverse SRAM Dual Drive II onderdelen
Ik heb je een PB ges...melle z — 10:20 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Ik ben benieuwd of...Hoekie — 09:30 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Zodra je je planning...Hoekie — 09:14 PM
Diverse SRAM Dual Drive II onderdelen
Omdat ik stop met sl...erikheijn — 09:12 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Euh, ik dacht ...Hardloper — 09:12 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik vind de grafiek o...Hardloper — 09:10 PM
Challenge Twister
Tegen elk aannemelij...erikheijn — 09:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Volstrekt onzinnig, ...karimov — 09:06 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
Dank voor de tips en...TimSch — 09:04 PM
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
B-router.de heeft ...Boyd Maduro — 09:03 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De bandendruk werd ...Tijanus — 08:45 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
.. wordt het allem...Hoekie — 08:35 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
De renner met 270W F...Tijanus — 08:27 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
 Die DF+Pants loop...Wim -de roetsende — 08:24 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Euh, ik dacht da...Hoekie — 07:56 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
Euh, ik dacht dat er...Coen__ — 07:45 PM
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
.. Die lui moeten ...Hoekie — 07:41 PM