(16-Jul-2025, 12:03 PM)datakneder schreef: [...]
2. Ik heb een iets (1-2 km/h) hoge top. En dan niet de top van de sprint, maar de top van de kruissnelheid.
[...]
3. Ik ben eerder moe/op. Ik heb nog neit hele grote afstanden gefietst. Maar het overkomt me nu regelmatig dat ik terug moet in mijn kruissnelheid omdat de energie opraakt.
[...]
Het is toch logisch dat je eerder moe bent bij een hogere snelheid? Of moet ik die twee punten los van elkaar zien? Stel je trap nu makkelijker net iets harder waardoor je die 1-2
km/h wint... die energie moet nog steeds ergens vandaan komen en tenzij de efficiëntie echt drastisch gestegen is moet je lichaam dus ook meer energie leveren.
Als ik vragen mag; wat voor beenlengte heb je? Want ik lees al jaren allerlei artikelen over de veronderstelde superioriteit van kortere cranks, maar als men dan eenmaal een met een tabelletje met beenlengtes en aanbevolen cranklengtes komt die het voordeel van de korte cranks zouden moeten aantonen dan zie ik dat voor mijn beenlengte... 170 te kort (!) zou zijn.
(17-Jul-2025, 09:44 AM)Hardloper schreef: [...]
Gisteren was het hier regenachtige en ook regen gehad en wat denk je. Voor mijn gevoel rolde de wieltjes niet lekker door.
Bij regen is het altijd zwaarder rijden dan bij droge weg.