, 11:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:47 PM door 365cycle.
Edit Reason: typos
)
(, 01:10 AM)Coen__ schreef: Behalve dat de boete-inkomsten in dat artikel niet echt lijkt te matchen met elders vindbare data. Als je die verzekeringsboetes er uit haalt zie je defacto een vlakke lijn. Ofwel; elk jaar minder minder boetes * hoger bedrag = gelijke inkomsten. Volgens mij is het gedrag van veel mensen niet veranderd, ofwel; de kans op een boete is nog lager geworden.Ik haalde het artikel aan omdat de eerste paar regels aansloten bij dit onderwerp, niet om het als absolute waarheid op te werpen.
Overigens zouden bij nivellering de boete-inkomsten ook gewoon kunnen stijgen. Da's een keuze.
(, 01:10 AM)Coen__ schreef: De grootste variabele is nu vooral of je een boete krijgt, als je al gepakt wordt. Die keuze maakt de agent, om allerlei totaal ondoorzichtige redenen.Die keuze maakt de agent juist steeds minder vaak. Een steeds groter deel van onze boetes is volledig geautomatiseerd. Er komt alleen mankracht aan te pas als het kenteken niet leesbaar is ofzo.
(, 01:10 AM)Coen__ schreef: True, maar als het louter gaat om hoe de straf ervaren wordt..Daar kom ik onderaan even op terug
(, 01:10 AM)Coen__ schreef: Haha, er zijn toch heel wat omgevingen waar als je daders die in het huidige systeem voor jaren opgesloten worden direct zou vrijlaten er vanuit de directe omgeving van het slachtoffer van zijn/haar delict een doodvonnis zonder proces voltrokken zal worden..Klopt, maar die zijn niet ineens weg als iemand wel berecht en de gevangenis in geweest is. Lees de reacties op Youtube alleen al eens onder filmpjes over sommige zware delicten; daar wordt volop voor de doodstraf gestemd.
(, 01:10 AM)Coen__ schreef: Wat een herrie.Ik vind je reactie leuk, want eigenlijk ben je een beetje in een valletje getrapt. Ik zal uitleggen waarom.
Muziek van Zwangere Guy was een hele bewuste keuze, en dan zeker ook Gorik Pt. 1. Ten eerste is hij een Vlaams- en Franstalige rapper; de kans dat dat bij het gebruikelijk volk dat ik in de ligfietswereld tegenkom goed valt is vrij klein. Hij is opgegroeid in een wereld vol trauma, maar is één van de weinigen die die frustratie niet alleen niet in wangedrag omzet, maar het ook nog eens heel goed over kan én wil brengen. Hiphop is een belangrijk onderdeel van zijn verwerkingsproces. Ik heb hem weleens live gezien - als je er ook maar een heel heel heel klein beetje voor open staat voel je zijn emotie in iedere vezel, zowel positief als negatief. Daarvoor hoef je het helemaal niet mooi te vinden.
Als "Wat een herrie." dan je enige reactie is op een man die op het randje van tranen een vormend deel van zijn levensverhaal brengt, dan legt dat een stukje van je eigen onvermogen bloot om de belevingswereld van een ander te kunnen beleven/op waarde te kunnen schatten. Dat dat niet alleen voor jou geldt blijkt uit ons landelijk stemgedrag, maar zeker ook uit hoe onze politici met bepaalde onderdelen van onze samenleving omgaan, en de discriminatie die daarin optreedt. En daarom is deze vraag
(, 08:35 AM)Wim -de roetsende schreef: Aan wie is het om te bepalen of iemand 'een echt leven had'?
er één die je eerst eens moet stellen wanneer je mensen hun leven wil verbeteren. Ik stel voor dat we het onderwerp levenskwaliteit afhankelijke gevangenisstraffen tot die tijd in de ijskast zetten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.