3 uren geleden
(6 uren geleden)365cycle schreef: Vanochtend was ik blij met een random rondje in de omgeving. Ik was eigenlijk onderweg naar m'n werk, maar moest ergens flink hard remmen voor een automobilist die me recht aankeek en toch besloot tergend traag over te steken terwijl ik voorrang had en aan kwam stormen met de daar geldende maximumsnelheid voor motorvoertuigen.
Tijdens wat vloeken en toeteren begin je dan maar weer met remmen... Ik hoorde communicatie van de linkervoorband, iets van *KGGGG*, maar de vertraging was nog precies voldoende en ik wilde niet proberen opnieuw aan te remmen gezien het glijden links volgens mij vooral veroorzaakt werd door een verschil in grip, in het voordeel van rechts.
Een klein stukje verder in m'n rit dacht ik al even een ritmisch hobbeltje op te merken, maar ik dacht "kijk straks op kantoor wel". 2 bochtjes verder hoorde ik ineens *BAM!*, en leeg was de band. Dus toch door het canvas heen geremd.
Anyway, butyl-biba en de vouw-CCU eronder, en gezien ik nu de banden eerst wil controleren en geen extra reserve-buba's meer bij me had ben ik via een leuke route terug gereden naar ze home office. Vanavond maar ff latex plakken.
De zon valt hier beter binnen, dus ik vind het allang best![]()
PS: Sowieso blij met hoe het Tonijntje loopt, het blijft een heerlijke fiets. Ik reed Koos Kaploos, lang niet voluit en een kort ritje (dus verhoudingsgewijs veel bebouwde kom en start-/stop), maar de teller stond vanochtend toch alweer op gemiddeld 46 km/h
Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden?