(5 uren geleden)melle z schreef: Dat lijkt mij een attributiefout. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het verband andersom is, namelijk dat jij lekker veel kunt fietsen omdat je toevallig geluk hebt met met een lichaam dat weinig protesteertReeds meermaals aangetoond dat dat niet zo is. Veel bewegen (>10u per week) heeft een positief op de gezondheid, fietsen en op hoog tempo lopen staan daarbij bovenaan m.b.t. weinig blessures in verhouding tot gezondheidswinst.
edit:
(3 uren geleden)PieterTrapt schreef: Ik kamp al weer 3 maanden met ontstoken schouderkapsel ('frozen shoulder'), gaat nog zeker vele maanden duren. Is behoorlijk belemmerend: ik kan nauwelijks sporten (hardlopen niet, dan bewegen de armen te veel, bukfietsen gaat ook niet, ligfietsen alleen héél voorzichtig), en in het dagelijks leven is het vervelend (was ophangen, afwasmachine leegruimen, stofzuigen, een bed opmaken - allemaal lastig).We hebben ook een wereldrecordhouder die dat record heeft gereden met maar één bruikbare arm he. Arm in de mitella en karren maar! Voor de uitdagingen is vast ook wel een oplossing te vinden, toch?
Ontstoken kapsels zijn inderdaad erg irritant. Is het bij jou primair of secundair? En capsulitis, synovitis of bursitis? Die laatste zal het wel niet zijn, dat ging bij mij iig vrij snel over (in m'n heup).
(3 uren geleden)PieterTrapt schreef: Terwijl ik zo gezond en sportief leef! Maar ja, zo zie je, uiteindelijk heb je het nauwelijks in de hand. Shit happens. Ook als je gezond leeft kun je wat krijgen.Sportief leven brengt juist ook risico's met zich mee. Door sportief leven heb ik naar verhouding ook veel kracht en m'n cardiovasculair systeem is ook niet snel in paniek. Toen ik een tijd terug een keer ging hardlopen haalde ik tijden waarvoor ik me niet hoefde te schamen met een verhoudingsgewijs hele lage hartslag... en daarna heb ik 2 weken spierpijn gehad. Gewoon overbelast dus.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.