2 uren geleden
Blij omdat ik eindelijk die veerpoot die ik begin september (!) een noodreparatie heb gegeven om in Dronten te geraken heb vervangen
De laatste tijd voelde de QV soms wat "zacht" aan bij snelle bochten nemen en er bleek een vrije slag van enkele cm in de veerpoot te zitten. Dat was omdat het binnenwerk compleet verroest was, van de originele veren bleef enkel een archeologische vondst over die ik er niet helemaal uit kreeg. Ook de dempers waren compleet vergaan. Daar had ik een andere nieuwe veer bovenop gezet en met een rubber een nieuwe demper gemaakt. De rommel onder de nieuwe veer zal wat verder gecomprimeerd zijn met verder rijden zodat er toch weer een vrije slag kwam in die veerpoot. Het verbaast me eigenlijk dat ie het nog 3 maanden volgehouden heeft 
Nu staat er gewoon een nieuwe veerpoot onder, na 140000 km mag dat wel (de eerste was na ca. 25000 km vervangen na een breuk door wellicht een productiefout). Deze morgen voelde hij weer vertrouwd aan qua rijgedrag.
De laatste tijd voelde de QV soms wat "zacht" aan bij snelle bochten nemen en er bleek een vrije slag van enkele cm in de veerpoot te zitten. Dat was omdat het binnenwerk compleet verroest was, van de originele veren bleef enkel een archeologische vondst over die ik er niet helemaal uit kreeg. Ook de dempers waren compleet vergaan. Daar had ik een andere nieuwe veer bovenop gezet en met een rubber een nieuwe demper gemaakt. De rommel onder de nieuwe veer zal wat verder gecomprimeerd zijn met verder rijden zodat er toch weer een vrije slag kwam in die veerpoot. Het verbaast me eigenlijk dat ie het nog 3 maanden volgehouden heeft 
Nu staat er gewoon een nieuwe veerpoot onder, na 140000 km mag dat wel (de eerste was na ca. 25000 km vervangen na een breuk door wellicht een productiefout). Deze morgen voelde hij weer vertrouwd aan qua rijgedrag.

