1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Niels van der Wal.)
(6 uren geleden)365cycle schreef:[/quote](, 09:18 AM)Niels van der Wal schreef: Herkenbare strategie: Fietsers ver en gevaarlijk laten omrijden, omdat je bij de bouw spullen op het fietspad zet.Is hier om de hoek al maanden zo. Op een schoolroute. Als je de wijkagent dan wijst op gevaarlijk parkeren (op een straathoek op de omleidingsroute) krijg je "ja, maar de parkeerplaatsen daar zijn nu niet bruikbaar" (ach gut, moeten die arme automobilisten gewoon een stukje lopen!)
Is hier om de hoek al maanden zo. Op een schoolroute. Als je de wijkagent dan wijst op gevaarlijk parkeren (op een straathoek op de omleidingsroute) krijg je "ja, maar de parkeerplaatsen daar zijn nu niet bruikbaar"
[/quote]
Hier word ik heel cynisch van: kennelijk moeten er eerst doden vallen.
Op het kruispunt op de dijk hier vlakbij (ook schoolfietsroute) is 3 maanden geleden een meisje (17) doodgereden. Vrijdag las ik dat de gemeente (wegbeheerder) het besluit genomen heeft om te hoek tot verboden te parkeren te verklaren.
Overigens vind ik dit een vorm van de schuld aan het meisje geven. Van iemand die de stille tocht begeleidde begreep ik dat er geen remsporen gevonden zijn. Beiden hebben dus niet gekeken. (Waarschijnlijk zaten zowel het meisje als de automobilist op hun telefoon)
Dit zal nog verdere gevolgen hebben omdat het waterschap er vanwege de dijkversterking bij betrokken is. Maar cynisch is het.
Niels, fietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek

)