1 uur geleden
Ik ben vandaag wel een beetje niet blij met het overlijden van Wim T Schippers. Natuurlijk herinner ik me hem als Ernie. Maar ook van de absurde radioshow met Jack Plafond. " ik heb van de omroep te horen gekregen dat ik niet meer door het intro heen mag praten..." om vervolgens het intro en het hele liedje door te blijven kletsen. Ik weet ook nog dat ik als jonge knul met m'n ouders ergens in een Franse stad in een museum voor moderne kunst kwam. Zo'n hypermodern gebouw met typisch Franse Architectuur, spierwit geschilderd, alles tot in de puntjes chique. Ook het publiek keurig gekleed. Ergens een ruimte van het formaat sportzaal met een enorm vierkant op de vloer en een klein bordje ernaast;
Hier lag de Pindakaasvloer van Wim T Schippers. Helaas is het kunstwerk niet langer beschikbaar. Op dat moment realiseerde ik me wat de impact is van een dikke vlakte pindakaas van 10x10 meter. Dat zal wel een beetje geroken hebben... En dat je dan zo'n chique museum zo ver krijgt dat te mogen exposeren, iets wat eigenlijk niets is omdat je het in no time weer op moet ruimen. Zouden ze dat niet begrepen hebben toen ze het inkochten?
Een beetje provoceren en op een grappige manier dingen doorbreken, ik kon het wel waarderen.
Hier lag de Pindakaasvloer van Wim T Schippers. Helaas is het kunstwerk niet langer beschikbaar. Op dat moment realiseerde ik me wat de impact is van een dikke vlakte pindakaas van 10x10 meter. Dat zal wel een beetje geroken hebben... En dat je dan zo'n chique museum zo ver krijgt dat te mogen exposeren, iets wat eigenlijk niets is omdat je het in no time weer op moet ruimen. Zouden ze dat niet begrepen hebben toen ze het inkochten?
Een beetje provoceren en op een grappige manier dingen doorbreken, ik kon het wel waarderen.