58 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 57 minuten geleden door Willeke_IGKT.)
Terug naar blij....
Ik 'moest' vandaag nog 34 km om aan mijn week target van 100 km te komen.
Vanochtend gaan zwemmen en mijn gewone zwemplek is een 50 meter bad 3,5 km van huis.
Daarvandaan door gereden naar het duin bij Heemskerk. Zit ik net op een bankje een boterham naar binnen te werken begint het te spatten. Een blik op de lucht gaf een donkere wolk naar het zuiden maar minder donker naar het noorden. Dus snel trappen in de hoop uit de bui te raken, helaas niet gelukt. Dus fiets stil en de schuimkap gepakt, daar kon ik gelukkig bij zonder uitstappen.
Ik heb die kap in tweeën gedeeld en met klittenband aan elkaar, nu heb ik de hele kap gebuikt, inclusief het kleine deeltje dat normaal het gat voor je hoofd afdekt, dat ging aan de regen kant als een soort paraplu. Nu wel op een regen radar gekeken en langs de hele kuststrook richting noord waren er fel rode vlekken op de kaart, daar wil je niet zijn. Dus bij de volgende uitgang het duin uit en bij een snackbar de lunch afgemaakt. Daarna bij een vriendin langs die daar niet gek ver vandaan woont. Alwaar de volgende bui langs kwam.
Na bijkletsen (we zijn eigenlijk nooit uitgepraat) weer in de fiets en richting oost de plaats uit.
Een stukje polder, pont Buitenhuizen, via de weg langs Zijkanaal C naar Spaarndam en door naar Santpoort Zuid, langs het duin naar pont Velsen en dan ben ik al bijna thuis.
Onderweg nog wat korte en/of lichte buitjes gehad maar niet genoeg om de schuimkap voor te pakken.
De fiets staat nu in de garage met 108 op de teller voor de week.
Ondanks de regen toch lekker gefietst.
Ik 'moest' vandaag nog 34 km om aan mijn week target van 100 km te komen.
Vanochtend gaan zwemmen en mijn gewone zwemplek is een 50 meter bad 3,5 km van huis.
Daarvandaan door gereden naar het duin bij Heemskerk. Zit ik net op een bankje een boterham naar binnen te werken begint het te spatten. Een blik op de lucht gaf een donkere wolk naar het zuiden maar minder donker naar het noorden. Dus snel trappen in de hoop uit de bui te raken, helaas niet gelukt. Dus fiets stil en de schuimkap gepakt, daar kon ik gelukkig bij zonder uitstappen.
Ik heb die kap in tweeën gedeeld en met klittenband aan elkaar, nu heb ik de hele kap gebuikt, inclusief het kleine deeltje dat normaal het gat voor je hoofd afdekt, dat ging aan de regen kant als een soort paraplu. Nu wel op een regen radar gekeken en langs de hele kuststrook richting noord waren er fel rode vlekken op de kaart, daar wil je niet zijn. Dus bij de volgende uitgang het duin uit en bij een snackbar de lunch afgemaakt. Daarna bij een vriendin langs die daar niet gek ver vandaan woont. Alwaar de volgende bui langs kwam.
Na bijkletsen (we zijn eigenlijk nooit uitgepraat) weer in de fiets en richting oost de plaats uit.
Een stukje polder, pont Buitenhuizen, via de weg langs Zijkanaal C naar Spaarndam en door naar Santpoort Zuid, langs het duin naar pont Velsen en dan ben ik al bijna thuis.
Onderweg nog wat korte en/of lichte buitjes gehad maar niet genoeg om de schuimkap voor te pakken.
De fiets staat nu in de garage met 108 op de teller voor de week.
Ondanks de regen toch lekker gefietst.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,


