Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#77
(03-Jan-2023, 03:23 PM)Niels van der Wal schreef: Het zelfde geldt voor het centrum van Nijmegen. Nergens een bewaakte fietsenstalling voor buitenmodel fietsen (bakfietsen; velomobielen).

In het centrum is 1 bewaakte fietsenstalling met precies 1 plek voor een buitenmodel fiets. Bijna altijd staat hier een fiets met een (hoog) kinderzitje. Dit is Mariënburg. Naast Mariënburg zit een auto-parkeergarage. Het zal een uitkomst voor deze fietsstad zijn als hier enkele parkeerplaatsen voor buitenmodel fietsen gecreëerd wordt. De andere bewaakte fietsenstalling is niet overdekt en heeft geen plek.
Je kan dat ook proberen te veroorzaken door een kaartje te pakken, er simpelweg in te fietsen met een velomobiel, deze aan een pilaar vast te zetten op een lege plek etc. Volgens mij is dat nergens of in ieder geval vrijwel nergens verboden. Zou 'm dan wel in de buurt van een camera zetten, want automobilisten.

(03-Jan-2023, 03:23 PM)Niels van der Wal schreef: Anders een taak voor promotie: Een fiets is al langer niet meer alleen het model: 2 wielen, frame en 'rechtop' zitten.
Heb me daar een tijd heel fanatiek mee bezig gehouden, bij elke aankondiging van een nieuwe fietsparkeergarage vragen of er plek is voor "andere" fietsen (inclusief omschrijving).
Meestal vindt men het irritant, zelfs als je aangeeft dat mensen met een bakfiets of een Van Raam hierdoor sowieso al een uitdaging krijgen. Vaak is in de buurt van een fietsgarage op straat parkeren verboden, dus als je slecht ter been bent parkeerde je eerder recht voor de deur en nu blijf je maar gewoon thuis.

Om dezelfde reden een paar pogingen gedaan dit bij lokale politiek onder de aandacht te krijgen maar het lukt me niet.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door 365cycle - 03-Jan-2023, 03:42 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gisteren op de Spezi...Hoekie — 10:35 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM