Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(08-Feb-2023, 11:34 PM)TvWijk schreef: Toen ik voor het eerst met mijn Mexicaanse collega op zakenreis ging, zei hij op het vliegveld: "If you take the longest queue and I take the shortest, you still will be faster, even though I packed my suitcase for easy inspection."
"No, do not take the same queue as I do, passengers talking with suspects will be searched as well, that's double time loss."

Bij elke vlucht werd zijn koffer binnenstebuiten gekeerd, puur omdat hij in Mexico geboren is.
Telkens een vernedering voor hem. Gelaten ondergaan geeft het minste oponthoud.
De rol van machteloze toeschouwer is tergend voor mij.

Had ie de drugs in jouw koffer verstopt?  Wink

(08-Feb-2023, 12:02 PM)365cycle schreef:  Soms zakt me de moed even in de schoenen. Wat ik doe, doe ik een beetje voor mezelf en een beetje meer voor m'n kind. 

Het kan verkeren. Als fervent kilometervreter in een leasebak had ik nooit nagedacht over zulke zaken. Maar de loopafstanden van en naar mijn auto zetten mij aan het denken. Een e-bike was sneller en relaxter dan autorijden. Meer e-biken zette me aan het denken. Een e-ligfiets was minder belastend voor het achterwerk en dus een logisch vervolg. Meer e-triken en het feit dat mijn auto vervangen moest worden zette me aan het denken. Hoe nodig had ik die auto eigenlijk?

Dus logisch nadenken en onbevangenheid leidde vanzelf tot autoloosheid. Dat het goed is voor het milieu is mooi meegenomen. Daar kan ik nu mooi prat op gaan. Toch is dat nooit vooraf een belangrijke overweging geweest. Dat ik het voor het nageslacht doe kan ik ook niet beweren. Ik heb geen kinderen.

Toch kan ik de onrechtvaardigheid van onnadenkende vervuiling slecht verdragen. Weer een beetje terug naar een menselijke maat en kijken naar de gevolgen van je daden is veel rustgevender.

Misschien ben ik nu de facto een milieu freak. Ik voel mij niet zo. Ik ben meer een logica freak. En logica heeft mij tot hier geleid. Ik denk dat er dus nog wel hoop is.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Bart Verbeek - 09-Feb-2023, 09:39 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM