Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Maastunnel roltrappen zijn 104cm breed.
De roltrappen van de Heinenoordtunnel zijn 100cm breed, de toegang van de lift is 140cm, de lift is van binnen minimaal 2x3 mtr. En je kan gebruik maken van de tunnel toeritten voor langzaamverkeer.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , emgaron
(06-Jul-2020, 07:49 AM)gideon schreef: De Maastunnel roltrappen zijn 104cm breed.
De roltrappen van de Heinenoordtunnel zijn 100cm breed, de toegang van de lift is 140cm, de lift is van binnen minimaal 2x3 mtr. En je kan gebruik maken van de tunnel toeritten voor langzaamverkeer.

Dank! Dat gaat dus wel lukken. Binnenkort maar eens een tochtje naar het zuiden doen dan Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Erik, die ziet er snel uit en mooie kleur.

Om het passeren van de wateren bij Rotterdam compleet te maken:
De Beneluxtunnel heeft voor fietsers en voetgangers een speciale tunnel met liften en roltrappen (de breedte ervan weet ik niet) De liften zijn klein, en het kan gebeuren dat de lift aan de andere kant in storing staat, dan is alleen de roltrap nog mogelijk (of terugfietsen)
Bromfietsen mogen alleen door de “service” buis. Officieël mag je daar niet doorheen fietsen (maar er wordt wel doorheen gefietst, en bij de liften wordt je er wel met je “zware” elek.fiets naar toe verwezen als de lift buiten werking is.

Een andere mogelijkheid is het pontje Maassluis - Rozenburg.

Oh ja en de Heinenoordtunnel voor langzaam verkeer neem ik regelmatig illegaal met de (lig)fiets, gaat lekker ... 68km/uur ?
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Jul-2020, 10:09 AM)gideon schreef:
Om het passeren van de wateren bij Rotterdam compleet te maken:

De Beneluxtunnel heeft voor fietsers en voetgangers een speciale tunnel met liften en roltrappen (de breedte ervan weet ik niet) De liften zijn klein, en het kan gebeuren dat de lift aan de andere kant in storing staat, dan is alleen de roltrap nog mogelijk (of terugfietsen)

Bromfietsen mogen alleen door de “service” buis. Officieël mag je daar niet doorheen fietsen (maar er wordt wel doorheen gefietst, en bij de liften wordt je er wel met je “zware” elek.fiets naar toe verwezen als de lift buiten werking is.

Een andere mogelijkheid is het pontje Maassluis - Rozenburg.

Oh ja en de Heinenoordtunnel voor langzaam verkeer neem ik regelmatig illegaal met de (lig)fiets, gaat lekker ... 68km/uur ?

Ter aanvulling: Er is ook aanbouw gaande van de nieuwe A24, de Maasdeltatunnel bij Vlaardingen.
Komt daar ook een verbinding voor langzaam verkeer, weet je dat ook zo Gideon?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
het lijkt er op dat fietsers geen gebruik kunnen maken van deze oeververbinding.

https://vlaardingen.d66.nl/2019/07/07/be...burgtrace/
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Jul-2020, 10:04 AM)gideon schreef: om als een van de eersten door de opgeknapte fietserstunnel van de Maastunnel te zoeven. Vandaag om 6 uur ging die open na een renovatie van 7 maanden.

(03-Jul-2020, 10:13 PM)Lopopodium schreef: Oh, dat is leuk!

Ik kwam vandaag door de Beneluxtunnel. Had ik dit geweten, was ik een paar kilometer omgefietst om de Maastunnel te bewonderen. Hopelijk zitten de rammelende houten roltrappen met de leuke foto's van de Maasstunnel eertijdsch er nog wel gewoon in...

Ik heb de opgekalefaterde tunnel vandaag maar gelijk eens geprobeerd. En tot mijn grote spijt heb ik moeten constateren dat de foto's van eertijdsch van de Maastunnel er niet meer waren. De muren zijn nu in een eentonige kleur wit gekalkt. Waarom zoi je dat doen? Gelukkig waren de rammelende houten roltrappen er nog wel...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik met mijn Raptobike met 53km/u door de Maas(fietsers)tunnel zoefde ?
Antwoord }
Bedankt door:
Foei! Zo hard mag dat daar helemaal niet!
Antwoord }
Bedankt door:
oeps nee, maar er reed even verder niemand anders
Antwoord }
Bedankt door:
Vraag me niet hoe het kan maar gisteren wilde ik met de ligger naar het werk. Ik rij de straat uit en ik hoor iets vreemds  en de fiets begint te steigeren. Ik was net op tijd om uit te klikken. Ik kijk, de derailleur in de spaken en wiel eruit... 's avonds bleek de hele arm krom getrokken. Niet neer recht te krijgen. Gelukkig geen spaken eruit naar blijft balen. Nog geen 300 km mee gehad. Wat zou er gebeurd kunnen zijn?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
De meest voor de hand liggende oorzaak is de afstelling van de derailleur. Als de begrenzing richting het grootste kettingwiel niet goed is afgesteld, ontspoor je de ketting tussen de cassette en de naaf. Omdat de ketting daarin vastloopt trek het draaiend achterwiel de derailleur mee.
Antwoord }
Bedankt door:
(02-May-2020, 10:49 PM)Lopopodium schreef: ...er een nieuw bruggetje is om overheen te fietsen. De Hoge Noot ten zuiden van Arnhem. Fietsbruggen over obstakels als water, (snel)wegen en spoor zijn altijd leuk (en handig).

Zie: https://parklingezegen.nl/spoorbrug/ en https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/w...~a785c667/.

Ik zag een leuke brug in dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=nGNcD5m47UE

Zo rond minuut 3:50. Weet iemand waar deze brug is?
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Wie oh wie?
Tot 25,- euro vind i...Frutsel — 12:06 AM
Wie oh wie?
100 euro per jaar zo...Hoekie — 11:10 PM
Wie oh wie?
Ik durf wel vijf e...Wim -de roetsende — 09:53 PM
Wie oh wie?
Ik durf wel vijf eur...Lopopodium — 09:46 PM
VM-reparaties waar?