Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#11
Ligfietsen als sport in plaats van de bukfiets, met grote wedstrijden die wereldwijd op tv worden uitgezonden is niet te verwachten, te veel bukfietsers zijn verroest met de fiets en de grote jongens in de omroepwereld weten niet eens dat de UCI zo'n beperkte groep fietsen toestaat.

Maar ligfietsen als hobby, al dan niet met een enkele race of toertocht zo nu en dan, zou beter bekend moeten zijn. En of dat op twee, drie of vier wielen is maakt mij ook niets uit.
En het kan met trappers aangedreven zijn, met hand cranks, met electrische ondersteuning, open of in een velomobiel. Zolang het maar zichtbaar is.

Als je een praatje maakt terwijl je in, op of bij je ligfiets bent en een positief beeld schetst is dat een klein beetje promotie van de ligfiets.
Ik probeer de mensen die op Youtube een grote(re) groep mensen bereiken over te halen om iets meer aandacht aan ligfietsen te geven. Ik zag vorige week een video waarin twee mannen van Delft naar het strand bij Den Haag rijden en terug op Bromptons, en ergens zien ze een trike. Het lijkt mij een Hase, waarschijnlijk Kettwiesel. Het werd in de video een mobility scooter genoemd. Dus heb ik een reactie geplaatst om er de juiste naam (en prijs) bij te krijgen. Dit zal bij een aantal kijkers een reactie geven van 'laat ik eens naar dat voertuig kijken.' Ik ben al eerder met deze youtuber in contact geweest en weet dat hij ergens wel geinterseerd is om aandacht te besteden aan ligfietsen en/of velomobielen, helaas had ik geen tijd om hem te ontmoeten toen hij laatst in Nederland was. Ik hou hoop voor de volgende keer.

Maar ik denk dat fietsen waar je op kunt gaan zitten en wegrijden veel meer aanspreken.
Dus daarom dit draadje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Willeke_IGKT - 30-Dec-2022, 07:55 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM