Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#21
Voor mij was de elektrische trike een logisch vervolg op de e-bike. e-bike is voor lokaal, e-trike voor interlokaal. Voornamelijk vanwege het comfort. Lees zadelpijn.

Doelgroepen: 
  • mensen die geen zin meer hebben voor een auto te werken. Die 95% van de tijd hun afspraken binnen 30 km afstand hebben Mensen die 98% van de tijd alleen in de auto zitten. Kortom: mensen zoals ik.
  • mensen die slecht ter been zijn. 
  • Mensen met evenwichtsstoornissen
  • mensen met een slechte rug
  • senioren
De fysiotherapeuten die ik (helaas) ken waren zeer geïnteresseerd.
Ook wel handig als iemand de mensen uit de doelgroep kan adviseren betreffende de WMO.

Een tijdje geleden ben ik lid geworden van de NVHPV. Ik heb een flinke tijd geprobeerd uit te vogelen wat nou het beleid was van de vereniging ten aanzien van elektrische ondersteuning. Ik had de indruk dat er een richtingenstrijd gaande was tussen de hardliners en de mensen die wel inzagen dat je je anders moet opstellen als je niet langzamerhand wilt uitsterven als vereniging. Kortom, in de beleidsstukken probeerde men de kool en de geit te sparen. Ik zou het als volgt omschrijven: elektrische ondersteuning wordt gedoogd, maar niet omarmd. Een beetje zoals hier op het forum dus, hoewel dat de laatste tijd iets lijkt te kantelen. Waarom dan toch lid worden van een vereniging waar je niet welkom bent? Ach, een beetje in de hoop dat ook daar het tij wel zal keren.


Het enige echte nadeel van een trike is dat je geen passagier kunt meenemen. Door elektrische ondersteuning win je aan comfort. Gewoon de extra weerstand van lekvrije banden compenseren. Met een slechte conditie toch thuis kunnen komen. Korter rijden in de regen door meer ondersteuning. Niet op extra gewicht te hoeven letten. Geen zorgen over tegenwind. Extra actieradius. Wat jij kunt plus wat je accu's kunnen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Bart Verbeek - 30-Dec-2022, 10:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM