Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#53
(02-Jan-2023, 09:04 PM)Bacchus schreef: Probleem is wel dat echt lekker ontspannen ligfietsen, ook als je het snel oppakt, echt nog wel tientallen uren ervaring kost. Een goede eerste ervaring is echter wel een lekker begin en daarbij helpt enthousiaste en deskundige begeleiding wel. Ik denk aan hoe BHPC's Barney presentator Hank van GCN an zijn eerste ligfiets-ervaring hielp, al was die Raptobike low racer misschien juist niet de meest handige beginnersfiets.
Hank had juist een sterke motivatie om het te leren. Hoewel Barney het niet beter had kunnen doen dan hij deed, denk ik dat juist de eenvoudiger te fietsen modellen een goede opstap zijn. 

Een tijd terug heb ik een 26-jarige dame die niets specifiek met fietsen heeft in onze Milan SL laten instappen, en een rondje laten fietsen met het broertje van haar vriend; eveneens geen ligfietser, wel een hardloper en fietser, maar dan op de mountainbike en wielrenfiets. Hij heeft veel technisch inzicht en is voorzichtig, dus hem durfde ik mijn destijds nog echt hagelnieuwe Bülk wel toe te vertrouwen Big Grin 
Voor hem was het ook een eerste keer, en nadat ik binnen een minuut uitgelegd had hoe te trappen, schakelen, sturen, remmen, richting aangeven en claxonneren reden ze moeiteloos een rondje van een paar kilometer en kwamen terug met een smile van oor tot oor. Die velomobiel past nú niet direct in hun levens, maar ik weet zeker dat ie niet meer uit hun geheugen verdwijnt. Zeker bij de persoon in de Bülk niet, hij was zwaar onder de indruk van de snelheid die hij in een tweede rondje kon maken. 

Een (snelle) trike is goud om het eerste enthousiasme mee te kweken. Open of dicht maakt niet uit.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door 365cycle - 02-Jan-2023, 09:25 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Denk dat de NS hie...Willeke_IGKT — 06:21 AM
montage standaard
Ik kan ook de versne...LigZeeuw — 05:59 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM