Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#80
Graag wil ik Willeke danken voor het starten van deze discussie.

Het lijkt me goed om te vertellen waarom ik zelf lid geworden ben en waarom ik mij als voorzitter van de Ligfietsvereniging veel moeite getroost.

Het is duidelijk dat ligfietsers niet zonder ligfiets en dus producenten kunnen en omgekeerd kunnen de producenten niet zonder de ligfietsers. Ik beschouw de Ligfietsvereniging als smeerolie tussen deze twee. En daarnaast verzorgt de vereniging ook de nodige gezelligheid, zoals wedstrijden, toertochten en bijeenkomsten.

Bart Verbeek veronderstelt dat er een richtingenstrijd binnen de vereniging is tussen voor- en tegenstanders van ondersteuning. In de bijna zes jaar dat ik in het bestuur zit heb ik hier nooit iets van gemerkt. Voor wedstrijden is ondersteuning natuurlijk niet gewenst.

Jan van Ochten wijst op het techniek onderwijs als mogelijkheid om ligfietsen te promoten. Dat is in het verleden met succes door Johan Vrielink toegepast. Vorig jaar was er het plan van hem om het opnieuw op te starten door een pakket te ontwikkelen dat aan scholen zou kunnen worden aangeboden. Hiertoe werd een oproep geplaatst in Ligfiets& en ook in het Duitse ligfietstijdschrift Info Bull. Helaas is daar geen enkele reactie op gekomen.

365 Cycle meent dat de NVHPV geen afspiegeling van de maatschappij is. Dat klopt, maar een ieder kan zich aanmelden en lid worden zonder dat er eisen worden gesteld of op enige manier gescreend wordt.

Een ieder bedankt voor het meedenken. Alle suggesties zijn welkom en iedereen mag meedenken en meedoen.
De vereniging heeft maar een klein bestuur en enkele geledingen. Door een heel klein groepje mensen wordt veel werk verzet.
Dus wees welkom om mee te helpen!!
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Roel van Dijk - 04-Jan-2023, 11:02 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM
montage standaard
Goedkope snelspanner...melle z — 05:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM