Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#99
(05-Jan-2023, 11:21 AM)Hans Schipper schreef: De beste promotie van ultralicht vervoer zoals velomobiel zou het invoeren van een landelijke snelheidsbeperking
Zijn van 45 km per uur. Stel je eens voor dat al die zware bakken van de openbare weg plaats maken voor velomobielachtigen! Dat zou klimaatdoelstellingen bereikbaar maken. Waarschijnlijk moeten we nog veel meer last gaan ondervinden van klimaatverandering voordat we hier toe bereid zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat daar veel draagvlak voor is.

Een milieu-impactbelasting lijkt me logischer. De CO2 heffing is al een eerste aanzet. Wie een grote negatieve impact op het milieu heeft moet meer betalen. Dat gaat verder dan alleen het verbruik van brandstoffen. Een zware SUV is een veel grotere belasting voor het milieu dan een lichte velomobiel. Aanschaf en gebruik zou naar rato van de milieu-impact belast moeten worden.

Maar wat klets ik, daar is ook geen draagvlak voor. Eerst moet het lobbyen maar eens verboden worden. Ook geen draagvlak voor. Kortom, ga toch fietsen!

Vroeger was het soms nog wel eens ergens rustig. Op zondagmorgen in een tuinwijk van Amsterdam, bijvoorbeeld.
De afgelopen 50 jaar is de bevolking met 50% toegenomen. Maar het aantal ritten is denk ik wel vervijftienvoudigd. Er is geen achterafwijkje in Lelystad meer waar je niet 24/7 een rijdende auto kunt verwachten. Een dergelijke verplaatswoede is niet meer terug te draaien. Die verslaving daar komen we niet meer vanaf. We kunnen alleen misschien een beetje sleutelen aan de balans. Als de conservatieve krachten tenminste niet de ruimte wordt gegeven de boel te saboteren of te vertragen. Voorlopig gaat ze dat nog erg goed af.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Bart Verbeek - 05-Jan-2023, 05:49 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM