Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...ik weliswaar mijn eerste lang fietstocht van het jaar op mijn ligfiets heb gefietst, en gelijk er maar 111 kilometer van heb gemaakt, ben ik uiteindelijk wel blijven steken op een voor mij lage gemiddelde snelheid. Ik probeer altijd 25 kilometer per uur te fietsen, en dat is mij de laatste twee jaar in meer dan 100 tochten prima gelukt (soms erg nipt, meestal erg ruim). Maar vandaag bleef ik steken op een erg magere 24,02 kilometer per uur. Stiekem toch wel een redelijke teleurstelling.

Waar het aan ligt? Geen idee. Mijn fietsconditie is niet slechter dan vorige jaren in deze tijd van het jaar. Het enige dat ik kan aanmerken is dat de wind erg gemeen hard waaide en ik leek het de hele tocht tegen of van opzij gehad te hebben (die tochten komen af en toe helaas ook wel eens voor). Na 75 kilometer was ik eigenlijk al wel uitgepierd, maar ervaring leert dat je daar een kilometer of tien later wel weer doorheen weet te fietsen. Dat was ook het geval (ik hield het verder redelijk moeiteloos vol tot 111), niettemin kreeg ik de kruissnelheid daarna eigenlijk niet meer boven de 25 en dat maakte dat de verdere rit een beetje voelde als zwoegen (of Mollemalen, voor de wielrenkenners).
Antwoord }
Bedankt door:
Ik herken het wel een beetje, heb zelf ook altijd dat getal van 25 km/u in mijn hoofd. Maar ik haal het niet altijd En intussen heb ik daar wel vrede mee. Zolang ik maar lekker heb gefietst Smile

Waar ik wel nog steeds van baal is dat ik op mijn Garmin navigatie heel vaak een gemiddelde van 25+ zie staan maar dat Strava daar na synchronisatie altijd een paar tienden vanaf snoept...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb vandaag lopen poetsen en nieuwe trappers uitgeprobeerd. Rondje om het dorp zeg maar. Waar ben je wezen fietsen Lopopodium?
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
25 km per uur gemiddeld was jaaaaaren terug op de racefiets bij lange toertochten ook mijn snelheid. Ik zit nu op tussen 23 en 24 km/u gemiddeld bij de langere tochten. Zou wel weer harder willen en zie dat in de loop van het seizoen ook wel gebeuren. Aan de andere kant ben ik ook meer aan het stoppen en kijken en foto’s maken dan toen ik jonger was. Dat drukt de snelheid. De conclusie voor mij: de reis is belangrijk, niet de hoge snelheid....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad! Ik stop ook vaak voor foto's (vind ik ook erg leuk) en dat haalt je gemiddelde snel omlaag. Ach, om met één van de oude carnavalsmotto's van ons dorp te spreken: "Agge maor leut het"
Antwoord }
Bedankt door:
(07-Mar-2020, 09:45 PM)Fietsbennie schreef: Waar ben je wezen fietsen?

Rondje Arnhem, Nijmegen, Kleve, Emmerich. Alleen een klein stukje tussen Kleve en Emmerich voelde alsof de wind niet tegenstond. Meer dan vijf kilometer zal dat niet geweest zijn.

Zat er vorig jaar ook al een beetje aan te denken om de gemiddelde snelheid een beetje te laten gaan. Alleen kilometers maken is leuk en uitdagend genoeg, daar hoeft een 'goede' gemiddelde snelheid van mij misschien niet meer bij. Niet dat het voorheen belangrijk was (ik sloeg er nooit rode stoplichten voor over en knalde maar overal voor of langs), maar het was altijd wel een leuk bijkomend doel. Ik sloeg er soms nog wel eens leuke kleine straatjes voor over of nam de tijd niet een leuke bezienswaardigheid fatsoenlijk proberen te vinden. Dat zou ik toch wat vaker beter moeten doen.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Vandaag, 31 maart om...GertBr — 09:52 PM
Coronavirus? Wie blijft (lig)fietsen
Zo'n soort selfie ...Fietsbennie — 05:54 PM
Het kan vrij simpel ...Roepers — 03:48 PM
Nee, dat kan helaas ...ErikvanD — 02:14 PM
Zo'n soort selfie he...TvWijk — 02:09 PM
Ja lekker is dat he!...ErikvanD — 07:57 AM
Lang leve de zomerti...TvWijk — 09:55 PM
Vandaag staat er zo'...Roepers — 02:14 PM
Als je zoals ik op d...DvL 3x — 01:21 PM
Normaal gesproken be...emgaron — 01:08 PM
Gaan wij een volgend virus overleven
Gezondheid is ...PietV* — 12:09 AM
Dat is Esperanto! V...biciklo — 09:43 PM
Dat is Esperanto! V...Roepers — 09:27 PM
Gezondheid is vo...biciklo — 03:20 PM
Er is nu veel te doe...PietV* — 12:44 PM
Gaan de leveranciers het coronavirus ov...
Sportief zijn heb ik...PietV* — 11:02 AM
Gaan de leveranciers het coronavirus ov...
Dat is prima en ee...Bart Verbeek — 10:01 PM