Kiezen en uitproberen van een VM voor iemand die nog nooit in een VM gezeten heeft.
|
Berichten: 1.983
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29535
2895 x bedankt in 1293 berichten
20-Jun-2021, 03:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jun-2021, 09:07 PM door Willeke_IGKT.)
(20-Jun-2021, 03:21 PM)Coen__ schreef: Ah, gehele aandrijflijn is zeker ook vernieuwd? Dan ook geen 9 speed meer? Drie bladen voor, 9 tandwielen achter.
De Quest heeft, volgens Peter de Rond, ongeveer 8000 km gelopen. Het kan dus inderdaad nog allemaal origineel zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7519 x bedankt in 3699 berichten
Wow, ook nog een Whike erbij. Mooi hoor.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 56
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 66
106 x bedankt in 31 berichten
Veel plezier met de Whike! Ik vond het een heerlijke fiets, zonder het zeil.
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Berichten: 1.983
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29535
2895 x bedankt in 1293 berichten
Ik rij ondertussen een jaar in de Quest.
Hij kwam de zaterdag van het vaderdag weekend een jaar geleden, dit jaar, de zaterdag van het vaderdag weekend ben ik de 4000 km gepasseerd.
Waar ik eerst moeite had om de 20 km/u te halen en vast te houden tot de volgende bocht, afgelopen weekend met de Waterlandse liggers had ik 20 km/u gemiddeld op de teller en stukjes tot 35 km/u op een vlakke weg.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Indrukwekkend!
Als je het zo zou moeten inschatten, hoe is de verhouding in verbetering van je handigheid ten opzichte van verbeterd vermogen (fitheid), die daarvoor verantwoordelijk is?
Berichten: 1.983
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29535
2895 x bedankt in 1293 berichten
Gezien het moment dat de grootste verbetering plaats vond, ik denk dat de banden er erg veel mee van doen hebben.
Ik fiets alle werkdagen 5 km heen en meestal 5 maar soms 10 of 25 km terug, dus spier opbouw is zeker een deeltje.
En ik ben in dat jaar ook tien kilo afgevallen, (andere oorzaak) wat ook niet tegen werkt.
Woon-werk is deels stads bebouwing en iets te veel onoverzichtelijke kruisingen waar ik door ervaring ook sneller geworden ben.
Wat ook hielp met die snelle rit is dat iemand voor mij de route en het tempo aangaf, ik heb alleen op het verkeer hoeven letten en dat was meestal rustig op polder wegen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Als sneller bochten door durft te gaan merk je dat snel in je gemiddelde snelheid.
Temperatuur, banden, en conditie helpen ook een heel end
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Op twee wielen door de bocht bedoel je?
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
(23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef: (23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Op twee wielen door de bocht bedoel je?
Iets minder extreem Niet stapvoets door elke scherpe bocht
Berichten: 121
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 105
246 x bedankt in 109 berichten
(23-Jun-2022, 10:54 PM)Frutsel schreef: (23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef: (23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Op twee wielen door de bocht bedoel je?
Iets minder extreem Niet stapvoets door elke scherpe bocht Die grenzen gelden overigens ook voor een trike. Ik neem bochten nu beduidend sneller dan 3 maanden geleden. Ook voor en trike geldt: 'de gang erin houden' heb ik wel gemerkt.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
Klopt, en naarmate je harder gaat rijden wordt dat ook steeds meer een vereiste om het gemiddelde en dus de reistijd op peil te houden (als dat je doel is).
Als het klokkie op 50 gemiddeld staat, loopt het harder terug wanneer je rustig door een 30-zone knort, dan wanneer het gemiddelde ook 30 was.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|