Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kiezen en uitproberen van een VM voor iemand die nog nooit in een VM gezeten heeft.
#53
(20-Jun-2021, 03:21 PM)Coen__ schreef: Ah, gehele aandrijflijn is zeker ook vernieuwd? Dan ook geen 9 speed meer?
Drie bladen voor, 9 tandwielen achter.

De Quest heeft, volgens Peter de Rond, ongeveer 8000 km gelopen. Het kan dus inderdaad nog allemaal origineel zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#54
Wow, ook nog een Whike erbij. Mooi hoor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
#55
Veel plezier met de Whike! Ik vond het een heerlijke fiets, zonder het zeil. Blush
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Ik rij ondertussen een jaar in de Quest.
Hij kwam de zaterdag van het vaderdag weekend een jaar geleden, dit jaar, de zaterdag van het vaderdag weekend ben ik de 4000 km gepasseerd.

Waar ik eerst moeite had om de 20 km/u te halen en vast te houden tot de volgende bocht, afgelopen weekend met de Waterlandse liggers had ik 20 km/u gemiddeld op de teller en stukjes tot 35 km/u op een vlakke weg.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#57
Indrukwekkend!
Als je het zo zou moeten inschatten, hoe is de verhouding in verbetering van je handigheid ten opzichte van verbeterd vermogen (fitheid), die daarvoor verantwoordelijk is?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#58
Gezien het moment dat de grootste verbetering plaats vond, ik denk dat de banden er erg veel mee van doen hebben.
Ik fiets alle werkdagen 5 km heen en meestal 5 maar soms 10 of 25 km terug, dus spier opbouw is zeker een deeltje.

En ik ben in dat jaar ook tien kilo afgevallen, (andere oorzaak) wat ook niet tegen werkt.

Woon-werk is deels stads bebouwing en iets te veel onoverzichtelijke kruisingen waar ik door ervaring ook sneller geworden ben.

Wat ook hielp met die snelle rit is dat iemand voor mij de route en het tempo aangaf, ik heb alleen op het verkeer hoeven letten en dat was meestal rustig op polder wegen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#59
Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Als sneller bochten door durft te gaan merk je dat snel in je gemiddelde snelheid.
Temperatuur, banden, en conditie helpen ook een heel end
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#60
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#61
(23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef:
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin

Iets minder extreem Smile Niet stapvoets door elke scherpe bocht
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#62
(23-Jun-2022, 10:54 PM)Frutsel schreef:
(23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef:
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin

Iets minder extreem Smile Niet stapvoets door elke scherpe bocht
Die grenzen gelden overigens ook voor een trike. Ik neem bochten nu beduidend sneller dan 3 maanden geleden. Ook voor en trike geldt: 'de gang erin houden'  heb ik wel gemerkt.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#63
Klopt, en naarmate je harder gaat rijden wordt dat ook steeds meer een vereiste om het gemiddelde en dus de reistijd op peil te houden (als dat je doel is).
Als het klokkie op 50 gemiddeld staat, loopt het harder terug wanneer je rustig door een 30-zone knort, dan wanneer het gemiddelde ook 30 was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM
MM/DID naven
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
En met CCU kan je pr...Frutsel — 08:25 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Aan het einde van ee...365cycle — 08:09 PM
MM/DID naven
Ja, voornaven zijn o...melle z — 06:39 PM
MM/DID naven
De breedte van de vo...gideon — 06:29 PM
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM