Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie
|
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
1 x bedankt in 1 berichten
Beste mensen,
Wij zijn Isabeau en Bryan en volgen de studie Ondernemerschap & Retailmanagement aan de Hogeschool Utrecht. Momenteel zijn we bezig voor een vraagstuk van het bedrijf Windwheeler. Windwheeler is momenteel bezig met het ontwikkelen van een innovatieve, elektrische ligfiets die opgeladen wordt door middel van windkracht. Wij houden ons bezig met het marketing/naamsbekendheid van Windwheeler en gaan hiervoor een online creatieve sessie organiseren. Hiervoor zijn we echter nog opzoek naar ligfietsexperts en/of ligfiets enthousiastelingen die hieraan mee kunnen en willen doen. De creatieve sessie zou afhangend van de leden begin volgende week online plaatsvinden.
Mocht u interesse hebben of iemand kennen die dit wellicht interessant vindt, horen we dit graag!
Met vriendelijke groet,
Isabeau en Bryan
Berichten: 1.630
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2035
1919 x bedankt in 751 berichten
Als het een keer op een avond kan wil ik jullie best wat vertellen... Maar je hebt niet echt met een expert, maar met een liefhebber te maken.
Maar als het volgende week al moet plaatsvinden is het wat aan de krappe kant om wat af te spreken....
Berichten: 1.500
Topics: 45
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 16
139 x bedankt in 119 berichten
21-Apr-2021, 04:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Apr-2021, 04:01 PM door ErikvanD.)
Heb de website even bekeken. Interessant concept! Alleen waarom is de fiets zo enorm breed? Er wordt gezegd dat je ermee op een fietspad kan maar dat betwijfel ik. Mijn Kettwiesel is al erg breed en daarmee op smallere paden (zoals ik op de Veluwe heb kunnen ondervinden) al aan de brede kant.
Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat en de doelgroep. Je spreekt met dit concept m.i. een niche binnen een niche aan. Een beetje zoals met de Whike zeilligfiets.
Maar ik wens jullie heel veel succes!!
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
Leuk idee, maar mijn god, wat een slecht Engels op de site van windwheeler.
Berichten: 361
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Huh, de website is in het Nederland? Heb je googletranslate aanstaan?
Stop making sense
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(21-Apr-2021, 05:29 PM)voodoo schreef: Huh, de website is in het Nederland? Heb je googletranslate aanstaan?
Nee, ik gebruik een engelse versie van Windows, en blijkbaar vindt de site dan dat je de engelse versie moet zien.
Ik word automatisch hierheen geleid: https://windwheeler.com/en/ en er is geen mogelijkheid om van taal te wisselen. (Ja, ik kan de 'en' veranderen in 'nl', maar er is geen keuzemogelijkheid op de site zelf)
Het engels op de engelse variant van de website is van het niveau brugklasser (hoewel, brugklasser uit de jaren '80 dan, want tegenwoordig zijn ze volgens mij beter).
Verder wens ik ze veel succes, maar ik vind het concept en de prototypes gedrochten, met als enige voordeel dat automobilisten niet kunnen beweren dat ze hem over het hoofd hebben gezien.
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
dat lijkt veel op een Raptobike lowracer frame?
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Mijn gevoel zegt dat je dit meer als een soort zeilwagen moet zien, met de bijbehorende niche. Het opladen van de trapondersteuning van een dagelijks bruikbare elektrisch ondersteunde ligfiets is veel eenvoudiger, betrouwbaarder en goedkoper met een stekker aan je windmolen thuis. Zeker ook als je er rekening mee houdt dat je met trapondersteuning boven de 25 km/u geen fiets maar een bromfiets (of brommobiel) hebt.
Berichten: 178
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 129
244 x bedankt in 95 berichten
22-Apr-2021, 09:14 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Apr-2021, 09:14 AM door de Boer.)
Leuk idee, maar het zwaartepunt zit veel te hoog. Hiermee word je omver geblazen ipv vooruit. Daarbij is het niet uitvoerbaar op de openbare weg of fietspad..viaducten, bomen, bordjes..dan mag er wel aanhanger achter om alles mee te nemen wat je eraf gereden hebt..desalniettemin, succes met de marketing.
Berichten: 1.630
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2035
1919 x bedankt in 751 berichten
My English is not much better then the English language on that site. I know so one two three not how to do this better...
Berichten: 47
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2018
Bedankt: 1
31 x bedankt in 17 berichten
Lijkt me lachen als je door een fiets tunnel moet.
M5 shockproof 451, Azub tricon 26
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
22-Apr-2021, 02:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Apr-2021, 02:56 PM door Coen__.)
Even langs gaan bij de medestudenten van werktuigbouwkunde... die kraken dat wel in vijf minuten voor je af.
Leuk projectje voor op de racebaan, geen enkel praktisch nut op de openbare weg.
Of 'langs gaan'... of wat er nog mag van Hugo..
Berichten: 361
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Een constructief, opbouwende bijdrage zou ook kunnen, afbranden is wel makkelijker natuurlijk....
Stop making sense
Berichten: 56
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 66
106 x bedankt in 31 berichten
Als voormalig Whike-eigenaar kan ik me wel voorstellen dat hij erg breed is...
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
22-Apr-2021, 08:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Apr-2021, 08:38 PM door Coen__.)
(22-Apr-2021, 07:42 PM)voodoo schreef: Een constructief, opbouwende bijdrage zou ook kunnen, afbranden is wel makkelijker natuurlijk....
Het is inderdaad heel makkelijk ja...
Om het een fiets te noemen mag hij maximaal 1,5m breed zijn. De maximale hoogte van 4m staat ook al vast. Het is overigens al lang duidelijk dat de fietsinfra daar totaal niet op ingericht is. Het waait praktisch nooit lekker stabiel in de gewenste richting en als het niet waait zit je met iets wat een megalomane Cd*A heeft.
Luchtfietserij (no pun) dus.
Als de ambtenarij ook eens zo dacht waren er tenminste geen belastingcenten in dat project verzopen.
Berichten: 175
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2017
Bedankt: 0
50 x bedankt in 38 berichten
Ik sta wel te kijken van de afkraakreacties hier zeg. Laat ze het lekker onderzoeken en verbeteren voordat we hier alles al beter weten. Sommige dingen die ik hier lees kunnen onmogelijk bepaald worden van alleen het zien van wat foto's. Dat het zwaartepunt te hoog zit bijvoorbeeld. Hoe kun je dat nou weten zonder meer info over gebruikte materialen en dergelijke?
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
1 x bedankt in 1 berichten
Ik zie dat er ondertussen redelijk wat reacties zijn met duidelijke meningen. Als studenten van Ondernemerschap & Retail Management houden wij ons voornamelijk bezig met het positioneren van dit product, zodra deze volledig is ontwikkeld, in de markt. Technische aspecten laten we aan onze opdrachtgever over. De Windwheeler is ondertussen al ruim 6 jaar bezig met het ontwikkelen en verbeteren van dit product en is hierbij ook al tegen de meeste van de bovengenoemde punten aangelopen. Er hebben tot op heden ook al 3 studententeams van de HU meegekeken bij de ontwikkeling hiervan in de afgelopen 2 à 3 jaar.
Op de website is het niet heel duidelijk wat er allemaal over de jaren is veranderd en dat er nog aan een nieuw prototype gewerkt wordt. Zo was het originele idee een fiets met een mast van 4 meter hoog maar dit is al verlaagt ivm fietstunnels e.d. Uit mijn hoofd heeft de nieuwste versie een mast van 2.4m en wettelijk gezien moeten fietstunnels minstens 2.5m hoog zijn. Verder maakt de windrichting bij het huidige design niet uit, de voordelen werken zowel bij wind tegen als bij wind mee. Het enige moeilijke puntje wat nog wel aanwezig is, is de breedte.
Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. Dit is voornamelijk in steden ongunstig, dit zijn echter ook precies de plekken waar deze fiets niet tot zijn recht komt. Deze fiets heeft windkracht 4 nodig voor optimaal gebruik maar kan ook functioneren bij lager (Bij een veel hogere windkracht wordt het wel gevaarlijk maar dan fiets je ook niet voor je plezier buiten). Deze voordelen van deze fiets komen steeds meer naar voren naarmate de rit langer duurt. Je zou bijvoorbeeld een volledige fietsvakantie kunnen doen op een elektrische fiets hiermee doordat je gaandeweg oplaadt.
Wat betreft het frame is onze opdrachtgever hier ook nog over aan het twijfelen. Hij kan het op twee manieren uitbrengen: Zelf een frame ontwikkelen of inkopen en daarop de Windwheeler plaatsen of de module Windwheeler los verkopen en dan kan dit vervolgens op elke andere ligfiets geplaatst worden. Dan heb je dus het frame van je favoriete ligfietsmerk maar wel de accu en het zeil van de Windwheeler hierop geplaatst.
Zo zijn er nog veel meer aspecten om rekening mee te houden, en waar onze opdrachtgever, Frank, al rekening mee heeft gehouden. Er zijn al ruim 200 pagina's door studenten van Werktuigbouwkunde hierover geschreven en talloze iteraties voor toegepast. Nu zijn wij alvast in de toekomst aan het kijken en een plan voor Frank aan het opzetten hoe hij de marktpositionering en verkoop het beste kan toepassen zodra hij klaar is met zijn ontwikkelingsfase en de Windwheeler klaar is om te verkopen. Momenteel denken we dus voornamelijk na over hoe we de Windwheeler het beste kunnen adverteren en mensen geïnteresseerd kunnen krijgen. Het is een redelijk complex product en onze uitdaging is dus eigenlijk precies wat er in dit topic gebeurt: Het product wordt al snel afgewimpeld doordat men hier snel zelf conclusies over trekt. Dit is ook zeker iets wat we mee zullen nemen in ons marketingplan. We zijn echter wel nog steeds opzoek naar mensen om mee te doen met onze creatieve sessie. Het doel hiervan is dat we met een groepje gevarieerde personen gaan kijken hoe we die communicatie het best kunnen aanpakken. Hierbij zijn experts nodig maar ook potentiële eindgebruikers, vandaar dus ook het oproepje hier
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
Wow, dit klinkt toch wel als een redelijk gedegen aanpak.
Leuk om te lezen.
Ik wil best meedoen aan zo'n sessie ondanks dat ik nog niet precies kan inschatten wat er dan van mij verwacht gaat worden.
Dit zal dan wel 's avonds moeten plaatsvinden. Of in de week van 3/10 mei dan kan het ook overdag. Dit is uiteraard wel afhankelijk van welke dag het wordt en het tijdstip.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
1 x bedankt in 1 berichten
Fijn om te horen! We zijn momenteel bezig om een groep bij elkaar te zoeken voor de co-creatie sessie en het doel hiervan is om uiteindelijk tot 3 oplossingsrichtingen te komen voor ons probleem. Hiervoor hebben we bepaalde brainstorm en co-design technieken geselecteerd die we hierbij zullen toelichten en toepassen. Door een gevarieerde groep samen te stellen hopen we tot zoveel mogelijk unieke oplossingsrichtingen te komen zodat de kans groter is dat er een aantal tussen zitten waar we mee verder kunnen. De voornaamste problemen waarmee we ons bezig gaan houden, gebaseerd op onze voorgaande onderzoeken zijn als volgt:
• Er is weinig interesse voor assortimentsuitbreidingen
• Men is niet proactief opzoek naar nieuwe producten
• De doelgroep heeft geen duidelijk beeld bij de Windwheeler
• De Windwheeler komt intimiderend en gevaarlijk over
• De Windwheeler klinkt ingewikkeld waardoor men snel interesse verliest
• Vrijwel niemand heeft voorafgaand aan onze gesprekken van de Windwheeler gehoord
Op basis hiervan willen wij het voornaamste probleem tackelen dat hieruit naar voren komt: Hoe kunnen we de Windwheeler op een aantrekkelijke wijze in de markt positioneren zodat de potentiële klanten op zijn minst het aanschaffen hiervan gaan overwegen.
Aangezien de meeste mensen die mee zullen doen overdag gewoon moeten werken zullen we de sessie waarschijnlijk inderdaad 's avonds moeten houden, dit is een beetje afhankelijk van de deelnemers. In eerste instantie wilden we begin volgende week doen maar dat gaat ivm koningsdag waarschijnlijk niet lukken, ons doel is nu om het eind volgende week te doen.
Berichten: 1.934
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2870 x bedankt in 1580 berichten
Zonde van de tijd. Interesse zal nihil en is ook verre van praktisch. Ding is veels te breed, te lomp en wii mensen te gewend aan een gewone fiets. Al dan niet elektrisch.
Denk dat er voor zo'n groot ding geen ruimte is. Sowieso al niet op de fietspaden.
Berichten: 105
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 0
26 x bedankt in 21 berichten
(23-Apr-2021, 12:03 PM)ZoefZoef schreef: Zonde van de tijd. Interesse zal nihil en is ook verre van praktisch. Ding is veels te breed, te lomp en wii mensen te gewend aan een gewone fiets. Al dan niet elektrisch.
Denk dat er voor zo'n groot ding geen ruimte is. Sowieso al niet op de fietspaden.
Heb je het nu over de ligfiets of de windwheeler?
Vernieuwing/verandering gaat vrijwel altijd eerst met weerstand gepaard. Uit vreemde ideeen komen soms de mooiste spin-offs. Het eerst idee is vaak genoeg niet het uiteindelijke eindproduct. Lekker experimenteren en zien waar het je brengt. Iemand genadeloos neersabelen is nog nooit iemand wijzer van geworden. Er wordt door al deze mensen zo te horen veel gedacht en daaruit geleerd.
Berichten: 1.934
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2870 x bedankt in 1580 berichten
23-Apr-2021, 04:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2021, 09:05 PM door ZoefZoef.)
Over de windwheeler uiteraard.
Ik sabel niet iemand neer. Hooguit het idee van iemand of een bedrijf.
Het moet een fiets worden. Dan denk ik dat deze ook op het fietspad moet kunnen rijden. Lijkt me praktisch niet te doen.
Nu heeft ie 3 wielen en is ie breder dan 75cm en mag ie dus ook op de weg. Maar toch.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
23-Apr-2021, 05:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2021, 05:45 PM door PietV*.)
(23-Apr-2021, 10:36 AM)Bryan. schreef: Ik zie dat er ondertussen redelijk wat reacties zijn met duidelijke meningen.
Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden Deze stelling komt mij wat vreemd voor. Fietsen op meer dan twee wielen mogen nooit breder zijn dan 1,5 m. Dat is een permanente eis in de Regeling voertuigen. Dus fietsen breder dan 1,5 m mogen helemaal niet op de voor het openbaar verkeer openstaande wegen. Ook niet op de rijbaan. Uitzondering fietsen met ontheffing van de wegbeheerders op de in de ontheffing aangewezen wegen en tijden. Dus voor elke gemeente afzonderlijk een ontheffing binnen de bebouwde kommen. Buiten de bebouwde kommen voor elke provincie afzonderlijk.
§ 2. Afmetingen en massa’s fietsen
Artikel 5.9.6 Regeling voertuigen
lid 1. Fietsen op twee wielen mogen niet breder zijn dan 0,75 m.
lid 2. Fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met zijspanwagen mogen niet breder zijn dan 1,50 m.
Bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2..._Afdeling9
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
Op de website staat:
De maximale breedte van een fiets is maar 1,5 meter en de maximale hoogte 4 meter.
Ze weten het dus wel
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
23-Apr-2021, 06:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2021, 06:53 PM door PietV*.)
(23-Apr-2021, 10:36 AM)Bryan. schreef: Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. (23-Apr-2021, 06:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Op de website staat:
De maximale breedte van een fiets is maar 1,5 meter en de maximale hoogte 4 meter.
Ze weten het dus wel. Ze weten dat nog niet. De eerste zin is juist. Fietsen op meer dan twee wielen mogen niet breder zijn dan 1,5 m. zijn om op een fietspad te kunnen rijden. De tweede zin is onjuist. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. Dat moet zijn "mag worden gereden". Tenzij Bryan bedoeld dat de fiets breder is dan 1,5 m.
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
23-Apr-2021, 09:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2021, 09:13 PM door Wim -de roetsende.)
Kijk op de website Piet.
Ze weten het echt wel.
Waarschijnlijk is de zin ietwat ongelukkig geformuleerd.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|