Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie
#1
Beste mensen,

Wij zijn Isabeau en Bryan en volgen de studie Ondernemerschap & Retailmanagement aan de Hogeschool Utrecht. Momenteel zijn we bezig voor een vraagstuk van het bedrijf Windwheeler. Windwheeler is momenteel bezig met het ontwikkelen van een innovatieve, elektrische ligfiets die opgeladen wordt door middel van windkracht. Wij houden ons bezig met het marketing/naamsbekendheid van Windwheeler en gaan hiervoor een online creatieve sessie organiseren. Hiervoor zijn we echter nog opzoek naar ligfietsexperts en/of ligfiets enthousiastelingen die hieraan mee kunnen en willen doen. De creatieve sessie zou afhangend van de leden begin volgende week online plaatsvinden.

Mocht u interesse hebben of iemand kennen die dit wellicht interessant vindt, horen we dit graag!

Met vriendelijke groet,

Isabeau en Bryan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Als het een keer op een avond kan wil ik jullie best wat vertellen... Maar je hebt niet echt met een expert, maar met een liefhebber te maken.
Maar als het volgende week al moet plaatsvinden is het wat aan de krappe kant om wat af te spreken....
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Heb de website even bekeken. Interessant concept! Alleen waarom is de fiets zo enorm breed? Er wordt gezegd dat je ermee op een fietspad kan maar dat betwijfel ik. Mijn Kettwiesel is al erg breed en daarmee op smallere paden (zoals ik op de Veluwe heb kunnen ondervinden) al aan de brede kant.

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat en de doelgroep. Je spreekt met dit concept m.i. een niche binnen een niche aan. Een beetje zoals met de Whike zeilligfiets.

Maar ik wens jullie heel veel succes!!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Leuk idee, maar mijn god, wat een slecht Engels op de site van windwheeler.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Huh, de website is in het Nederland? Heb je googletranslate aanstaan?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(21-Apr-2021, 05:29 PM)voodoo schreef: Huh, de website is in het Nederland? Heb je googletranslate aanstaan?

Nee, ik gebruik een engelse versie van Windows, en blijkbaar vindt de site dan dat je de engelse versie moet zien.
Ik word automatisch hierheen geleid: https://windwheeler.com/en/ en er is geen mogelijkheid om van taal te wisselen. (Ja, ik kan de 'en' veranderen in 'nl', maar er is geen keuzemogelijkheid op de site zelf)

Het engels op de engelse variant van de website is van het niveau brugklasser (hoewel, brugklasser uit de jaren '80 dan, want tegenwoordig zijn ze volgens mij beter).

Verder wens ik ze veel succes, maar ik vind het concept en de prototypes gedrochten, met als enige voordeel dat automobilisten niet kunnen beweren dat ze hem over het hoofd hebben gezien.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
dat lijkt veel op een Raptobike lowracer frame?
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Mijn gevoel zegt dat je dit meer als een soort zeilwagen moet zien, met de bijbehorende niche. Het opladen van de trapondersteuning van een dagelijks bruikbare elektrisch ondersteunde ligfiets is veel eenvoudiger, betrouwbaarder en goedkoper met een stekker aan je windmolen thuis. Zeker ook als je er rekening mee houdt dat je met trapondersteuning boven de 25 km/u geen fiets maar een bromfiets (of brommobiel) hebt.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Leuk idee, maar het zwaartepunt zit veel te hoog. Hiermee word je omver geblazen ipv vooruit. Daarbij is het niet uitvoerbaar op de openbare weg of fietspad..viaducten, bomen, bordjes..dan mag er wel aanhanger achter om alles mee te nemen wat je eraf gereden hebt..desalniettemin, succes met de marketing.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
My English is not much better then the English language on that site. I know so one two three not how to do this better... Wink
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Lijkt me lachen als je door een fiets tunnel moet.
M5 shockproof 451, Azub tricon 26
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Even langs gaan bij de medestudenten van werktuigbouwkunde... die kraken dat wel in vijf minuten voor je af.

Leuk projectje voor op de racebaan, geen enkel praktisch nut op de openbare weg.

Of 'langs gaan'... of wat er nog mag van Hugo..
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Een constructief, opbouwende bijdrage zou ook kunnen, afbranden is wel makkelijker natuurlijk....
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Als voormalig Whike-eigenaar kan ik me wel voorstellen dat hij erg breed is...  Cry
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(22-Apr-2021, 07:42 PM)voodoo schreef: Een constructief, opbouwende bijdrage zou ook kunnen, afbranden is wel makkelijker natuurlijk....

Het is inderdaad heel makkelijk ja...

Om het een fiets te noemen mag hij maximaal 1,5m breed zijn. De maximale hoogte van 4m staat ook al vast. Het is overigens al lang duidelijk dat de fietsinfra daar totaal niet op ingericht is. Het waait praktisch nooit lekker stabiel in de gewenste richting en als het niet waait zit je met iets wat een megalomane Cd*A heeft.

Luchtfietserij (no pun) dus.

Als de ambtenarij ook eens zo dacht waren er tenminste geen belastingcenten in dat project verzopen.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ik sta wel te kijken van de afkraakreacties hier zeg. Laat ze het lekker onderzoeken en verbeteren voordat we hier alles al beter weten. Sommige dingen die ik hier lees kunnen onmogelijk bepaald worden van alleen het zien van wat foto's. Dat het zwaartepunt te hoog zit bijvoorbeeld. Hoe kun je dat nou weten zonder meer info over gebruikte materialen en dergelijke?
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Ik zie dat er ondertussen redelijk wat reacties zijn met duidelijke meningen. Als studenten van Ondernemerschap & Retail Management houden wij ons voornamelijk bezig met het positioneren van dit product, zodra deze volledig is ontwikkeld, in de markt. Technische aspecten laten we aan onze opdrachtgever over. De Windwheeler is ondertussen al ruim 6 jaar bezig met het ontwikkelen en verbeteren van dit product en is hierbij ook al tegen de meeste van de bovengenoemde punten aangelopen. Er hebben tot op heden ook al 3 studententeams van de HU meegekeken bij de ontwikkeling hiervan in de afgelopen 2 à 3 jaar.

Op de website is het niet heel duidelijk wat er allemaal over de jaren is veranderd en dat er nog aan een nieuw prototype gewerkt wordt. Zo was het originele idee een fiets met een mast van 4 meter hoog maar dit is al verlaagt ivm fietstunnels e.d. Uit mijn hoofd heeft de nieuwste versie een mast van 2.4m en wettelijk gezien moeten fietstunnels minstens 2.5m hoog zijn. Verder maakt de windrichting bij het huidige design niet uit, de voordelen werken zowel bij wind tegen als bij wind mee. Het enige moeilijke puntje wat nog wel aanwezig is, is de breedte.

Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. Dit is voornamelijk in steden ongunstig, dit zijn echter ook precies de plekken waar deze fiets niet tot zijn recht komt. Deze fiets heeft windkracht 4 nodig voor optimaal gebruik maar kan ook functioneren bij lager (Bij een veel hogere windkracht wordt het wel gevaarlijk maar dan fiets je ook niet voor je plezier buiten). Deze voordelen van deze fiets komen steeds meer naar voren naarmate de rit langer duurt. Je zou bijvoorbeeld een volledige fietsvakantie kunnen doen op een elektrische fiets hiermee doordat je gaandeweg oplaadt.

Wat betreft het frame is onze opdrachtgever hier ook nog over aan het twijfelen. Hij kan het op twee manieren uitbrengen: Zelf een frame ontwikkelen of inkopen en daarop de Windwheeler plaatsen of de module Windwheeler los verkopen en dan kan dit vervolgens op elke andere ligfiets geplaatst worden. Dan heb je dus het frame van je favoriete ligfietsmerk maar wel de accu en het zeil van de Windwheeler hierop geplaatst.

Zo zijn er nog veel meer aspecten om rekening mee te houden, en waar onze opdrachtgever, Frank, al rekening mee heeft gehouden. Er zijn al ruim 200 pagina's door studenten van Werktuigbouwkunde hierover geschreven en talloze iteraties voor toegepast. Nu zijn wij alvast in de toekomst aan het kijken en een plan voor Frank aan het opzetten hoe hij de marktpositionering en verkoop het beste kan toepassen zodra hij klaar is met zijn ontwikkelingsfase en de Windwheeler klaar is om te verkopen. Momenteel denken we dus voornamelijk na over hoe we de Windwheeler het beste kunnen adverteren en mensen geïnteresseerd kunnen krijgen. Het is een redelijk complex product en onze uitdaging is dus eigenlijk precies wat er in dit topic gebeurt: Het product wordt al snel afgewimpeld doordat men hier snel zelf conclusies over trekt. Dit is ook zeker iets wat we mee zullen nemen in ons marketingplan. We zijn echter wel nog steeds opzoek naar mensen om mee te doen met onze creatieve sessie. Het doel hiervan is dat we met een groepje gevarieerde personen gaan kijken hoe we die communicatie het best kunnen aanpakken. Hierbij zijn experts nodig maar ook potentiële eindgebruikers, vandaar dus ook het oproepje hier Smile
Antwoord }
Bedankt door: HansNL
#18
Wow, dit klinkt toch wel als een redelijk gedegen aanpak.

Leuk om te lezen.

Ik wil best meedoen aan zo'n sessie ondanks dat ik nog niet precies kan inschatten wat er dan van mij verwacht gaat worden.

Dit zal dan wel 's avonds moeten plaatsvinden. Of in de week van 3/10 mei dan kan het ook overdag. Dit is uiteraard wel afhankelijk van welke dag het wordt en het tijdstip.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#19
Fijn om te horen! We zijn momenteel bezig om een groep bij elkaar te zoeken voor de co-creatie sessie en het doel hiervan is om uiteindelijk tot 3 oplossingsrichtingen te komen voor ons probleem. Hiervoor hebben we bepaalde brainstorm en co-design technieken geselecteerd die we hierbij zullen toelichten en toepassen. Door een gevarieerde groep samen te stellen hopen we tot zoveel mogelijk unieke oplossingsrichtingen te komen zodat de kans groter is dat er een aantal tussen zitten waar we mee verder kunnen. De voornaamste problemen waarmee we ons bezig gaan houden, gebaseerd op onze voorgaande onderzoeken zijn als volgt:

• Er is weinig interesse voor assortimentsuitbreidingen
• Men is niet proactief opzoek naar nieuwe producten
• De doelgroep heeft geen duidelijk beeld bij de Windwheeler
• De Windwheeler komt intimiderend en gevaarlijk over
• De Windwheeler klinkt ingewikkeld waardoor men snel interesse verliest
• Vrijwel niemand heeft voorafgaand aan onze gesprekken van de Windwheeler gehoord

Op basis hiervan willen wij het voornaamste probleem tackelen dat hieruit naar voren komt: Hoe kunnen we de Windwheeler op een aantrekkelijke wijze in de markt positioneren zodat de potentiële klanten op zijn minst het aanschaffen hiervan gaan overwegen.

Aangezien de meeste mensen die mee zullen doen overdag gewoon moeten werken zullen we de sessie waarschijnlijk inderdaad 's avonds moeten houden, dit is een beetje afhankelijk van de deelnemers. In eerste instantie wilden we begin volgende week doen maar dat gaat ivm koningsdag waarschijnlijk niet lukken, ons doel is nu om het eind volgende week te doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Zonde van de tijd. Interesse zal nihil en is ook verre van praktisch. Ding is veels te breed, te lomp en wii mensen te gewend aan een gewone fiets. Al dan niet elektrisch.

Denk dat er voor zo'n groot ding geen ruimte is. Sowieso al niet op de fietspaden.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(23-Apr-2021, 12:03 PM)ZoefZoef schreef: Zonde van de tijd. Interesse zal nihil en is ook verre van praktisch. Ding is veels te breed, te lomp en wii mensen te gewend aan een gewone fiets. Al dan niet elektrisch.

Denk dat er voor zo'n groot ding geen ruimte is. Sowieso al niet op de fietspaden.

Heb je het nu over de ligfiets of de windwheeler?

Vernieuwing/verandering gaat vrijwel altijd eerst met weerstand gepaard. Uit vreemde ideeen komen soms de mooiste spin-offs. Het eerst idee is vaak genoeg niet het uiteindelijke eindproduct. Lekker experimenteren en zien waar het je brengt. Iemand genadeloos neersabelen is nog nooit iemand wijzer van geworden. Er wordt door al deze mensen zo te horen veel gedacht en daaruit geleerd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Over de windwheeler uiteraard.

Ik sabel niet iemand neer. Hooguit het idee van iemand of een bedrijf.

Het moet een fiets worden. Dan denk ik dat deze ook op het fietspad moet kunnen rijden. Lijkt me praktisch niet te doen.

Nu heeft ie 3 wielen en is ie breder dan 75cm en mag ie dus ook op de weg. Maar toch.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(23-Apr-2021, 10:36 AM)Bryan. schreef: Ik zie dat er ondertussen redelijk wat reacties zijn met duidelijke meningen. 

Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden
Deze stelling komt mij wat vreemd voor. Fietsen op meer dan twee wielen mogen nooit breder zijn dan 1,5 m.  Dat is een permanente eis in de Regeling voertuigen. Dus fietsen breder dan 1,5 m mogen helemaal niet op de voor het openbaar verkeer openstaande wegen. Ook niet op de rijbaan. Uitzondering fietsen met ontheffing van de wegbeheerders op de in de ontheffing aangewezen wegen en tijden. Dus voor elke gemeente afzonderlijk een ontheffing binnen de bebouwde kommen. Buiten de bebouwde kommen voor elke provincie afzonderlijk.

§ 2. Afmetingen en massa’s fietsen

Artikel 5.9.6 Regeling voertuigen
lid 1. Fietsen op twee wielen mogen niet breder zijn dan 0,75 m.
lid 2. Fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met zijspanwagen mogen niet breder zijn dan 1,50 m.

Bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2..._Afdeling9
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Op de website staat:

De maximale breedte van een fiets is maar 1,5 meter en de maximale hoogte 4 meter.


Ze weten het dus wel  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#25
(23-Apr-2021, 10:36 AM)Bryan. schreef: Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden.
(23-Apr-2021, 06:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Op de website staat:
De maximale breedte van een fiets is maar 1,5 meter en de maximale hoogte 4 meter.
Ze weten het dus wel.
Ze weten dat nog niet. De eerste zin is juist. Fietsen op meer dan twee wielen mogen niet breder zijn dan 1,5 m. zijn om op een fietspad te kunnen rijden. De tweede zin is onjuist. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. Dat moet zijn "mag worden gereden". Tenzij Bryan bedoeld dat de fiets breder is dan 1,5 m.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Kijk op de website Piet.

Ze weten het echt wel.

Waarschijnlijk is de zin ietwat ongelukkig geformuleerd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM