Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 121
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 298
299 x bedankt in 121 berichten
Vanmorgen ivm de kou voor het eerst besloten om iets in het luchtgat te stoppen om de luchtstroom tegen te houden.
erg fijn.. de eerste paar km, daarna was ik blij dat ik het zo had gedaan dat het fietsend open te maken was (al was dat dan weer ineens vrij veel frisse lucht)
Berichten: 5.646
Topics: 146
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1904
6997 x bedankt in 3450 berichten
(03-Oct-2024, 04:15 PM)Boyd Maduro schreef: Vanmorgen ivm de kou voor het eerst besloten om iets in het luchtgat te stoppen om de luchtstroom tegen te houden.
erg fijn.. de eerste paar km, daarna was ik blij dat ik het zo had gedaan dat het fietsend open te maken was (al was dat dan weer ineens vrij veel frisse lucht)
Bij mijn Milan past er nu precies een afvoerdop van een wasbak in. Ik heb het gat iets opgeschuurd.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.693
Topics: 102
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7215
2368 x bedankt in 1123 berichten
(03-Oct-2024, 04:15 PM)Boyd Maduro schreef: Vanmorgen ivm de kou voor het eerst besloten om iets in het luchtgat te stoppen om de luchtstroom tegen te houden.
erg fijn.. de eerste paar km, daarna was ik blij dat ik het zo had gedaan dat het fietsend open te maken was (al was dat dan weer ineens vrij veel frisse lucht)
Mocht je iets meer fancy en regelbaar willen hebben, dan https://www.velomobile-nord.de/shop-2/
Ik heb 'm hier liggen, maar nog geen ervaring om te delen.
BugBox 2.0
Die Bugbox wird auf den Tretlagermast gesetzt und verhindert, dass sich Stechinsekten in das Innere des Velomobils verirren.
Mit der Klappe kann der Luftdurchsatz reguliert und auch etwas gelenkt werden. Besonders sinnvoll im Winter wenn man eisige Luft draußen halten möchte.
Passend für den 50mm Tretlagermast wie er im A7, A9, W9 und M9 verwendet wird.
Für das DF und Snoek gibt es eine abgewinkelte 40mm Variante damit der Luftstrom besser auf den Fahrer gelenkt wird.
Material PLA
59€
Berichten: 285
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 161
835 x bedankt in 281 berichten
Mja, ik heb zelf een regelklep getekend en geprint, maar hij heeft vooralsnog alleen maar maximaal open gestaan hahahaha
Berichten: 1.693
Topics: 102
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7215
2368 x bedankt in 1123 berichten
Bij Velomobile SH zie ik er inmiddels ook een voor de Snoek staan
https://www.velomobileshop.de/p/mastbelueftung
Berichten: 287
Topics: 20
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 933
564 x bedankt in 266 berichten
Is trouwens bekend hoeveel trager de Snoek-L is ten opzichte van de Snoek?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Berichten: 5.112
Topics: 100
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 9840
7611 x bedankt in 3770 berichten
(04-Oct-2024, 12:15 PM)PieterTrapt schreef: Is trouwens bekend hoeveel trager de Snoek-L is ten opzichte van de Snoek? Hangt er vanaf hoe groot de motor is die erin zit
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.425
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 611
2319 x bedankt in 1087 berichten
(04-Oct-2024, 02:00 PM)365cycle schreef: (04-Oct-2024, 12:15 PM)PieterTrapt schreef: Is trouwens bekend hoeveel trager de Snoek-L is ten opzichte van de Snoek? Hangt er vanaf hoe groot de motor is die erin zit
Niet alleen de grootte van de motor. Ook het aantal PK ervan
Berichten: 2.502
Topics: 88
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2553
2887 x bedankt in 2034 berichten
04-Oct-2024, 04:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Oct-2024, 04:08 PM door Hardloper.)
Is de Snoek L dan niet sneller? Als je de berg afgaat ?
Maar even serieus. Is dat verschil tussen de 2 snoeken echt zo groot, dat je beter de kleine neemt mits je er goed in kan bewegen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.646
Topics: 146
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1904
6997 x bedankt in 3450 berichten
(04-Oct-2024, 04:01 PM)Hardloper schreef: Is de Snoek L dan niet sneller? Als je de berg afgaat ?
Maar even serieus. Is dat verschil tussen de 2 snoeken echt zo groot, dat je beter de kleine neemt mits je er goed in kan bewegen?
Uiteraard. Deze info is al best vaak voorbij gekomen hoor.
Helemaal in het begin (ver voordat jouw QV geleverd werd) heb ik jou ook deze kleine Snoek geadviseerd, omdat jij erin past en licht bent. Voor jou is dit de meest efficiënte vm die er nu op de markt is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.112
Topics: 100
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 9840
7611 x bedankt in 3770 berichten
(04-Oct-2024, 04:01 PM)Hardloper schreef: Maar even serieus. Is dat verschil tussen de 2 snoeken echt zo groot, dat je beter de kleine neemt mits je er goed in kan bewegen? Als je 40 kan rijden met je QV ga je met een kleine Snoek denk ik door tot 60 km/h.
De Snoek L heeft volgens mij eigenlijk een betere lijn dan de kleine Snoek, maar omdat ie gewoon groter is is de kleine Snoek wel sneller.
Overigens zie je datzelfde fenomeen bij wel meer modellen; de Milan met de beste stroomlijn is de enorm brede, forse, lange 4.2.
Daarna heeft de Milan GT de beste Cw, daarna de Milan SL, en de Milan RS bungelt onderaan.
Ga je echter uitrekenen hoeveel luchtweerstand je moet doorbreken, dan zie je onder andere hier dat je Cw (in het engelse Cd) * A moet doen, waarbij A het frontaal oppervlak is. De uitkomst van die berekening is bij de Milan RS het kleinst, en het grootst bij de Milan 4.2, dus de grootste heeft toch de meeste luchtweerstand.
Desalniettemin is die enorme Milan 4.2 erg indrukwekkend; er is een Duitse rijder die met een glasvezel prototype inclusief volwassen passagier gemiddeld meer dan 40 km/h reed over een afstand van 70 km op de openbare weg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 8
Topics: 0
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 0
17 x bedankt in 8 berichten
, 07:56 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:59 AM door John1000.)
(04-Oct-2024, 12:15 PM)PieterTrapt schreef: Is trouwens bekend hoeveel trager de Snoek-L is ten opzichte van de Snoek?
Ik vermoed dat je op zoek bent naar een tabel met snelheden (in km/uur)
v_Snoek v_SnoekL
40 ?
45 ?
50 ?
Volgens mij bestaat deze (nog) niet.
(04-Oct-2024, 04:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Helemaal in het begin (ver voordat jouw QV geleverd werd) heb ik jou ook deze kleine Snoek geadviseerd, omdat jij erin past en licht bent. Voor jou is dit de meest efficiënte vm die er nu op de markt is.
Volgens Hardloper zat hij in de Snoek klem, zie ^[ https://ligfietsers.nl/thread-1893-post-...l#pid54581
Ik sluit mij aan bij (maar dat is wel met onderbuikgevoel):
(04-Oct-2024, 04:56 PM)365cycle schreef: De Snoek L heeft volgens mij eigenlijk een betere lijn dan de kleine Snoek, maar omdat ie gewoon groter is is de kleine Snoek wel sneller.
Berichten: 5.646
Topics: 146
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1904
6997 x bedankt in 3450 berichten
(, 07:56 AM)John1000 schreef: Volgens Hardloper zat hij in de Snoek klem, zie ^[https://ligfietsers.nl/thread-1893-post-...l#pid54581
Tja, wat is klem. Ik zit in de MilanSL aangesloten en dat voelt juist fijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 285
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 161
835 x bedankt in 281 berichten
, 11:07 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:14 AM door Arend-Jan.)
(, 07:56 AM)John1000 schreef: (04-Oct-2024, 12:15 PM)PieterTrapt schreef: Is trouwens bekend hoeveel trager de Snoek-L is ten opzichte van de Snoek?
Ik vermoed dat je op zoek bent naar een tabel met snelheden (in km/uur)
v_Snoek v_SnoekL
40 ?
45 ?
50 ?
Volgens mij bestaat deze (nog) niet.
Niet gemeten, maar zal heel aardig kloppen:
40: 0,5
45: 1
50: 2
Dit is op basis van vergelijkingen tussen SL en GT, die nog dichter bij elkaar liggen qua frontaal oppervlak en dus ook qua snelheid
Maar het is een vreemde vergelijking, want de meeste mensen die in een kleine Snoek rijden zijn ook lichter dan de meeste kopers van een SnoekL. En dat extra gewicht verhoogt de rolweerstand en laat de grotere fiets dan ook trager lijken. Daarentegen hebben die dan vaak/potentieel wel weer meer trapvermogen tot hun beschikking..
Berichten: 1.693
Topics: 102
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7215
2368 x bedankt in 1123 berichten
Snoek-L Garmin Varia Radar oplossing (ja, het kleine boutje moet nog vervangen worden door een plattere)
Met dank aan Sven van Velomobile Nord voor de Snoek-adapter.
Berichten: 285
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 161
835 x bedankt in 281 berichten
, 01:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:40 PM door Arend-Jan.)
Ook fraai
Mijn ontwerp is tevens til-oog + kapje voor de lens van de dashcam.
Hier 1x mét en 1x zonder Varia te zien (onderweg naar Assen):
Berichten: 2.502
Topics: 88
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2553
2887 x bedankt in 2034 berichten
(, 08:03 AM)Wim -de roetsende schreef: (, 07:56 AM)John1000 schreef: Volgens Hardloper zat hij in de Snoek klem, zie ^[https://ligfietsers.nl/thread-1893-post-...l#pid54581
Tja, wat is klem. Ik zit in de MilanSL aangesloten en dat voelt juist fijn.
Klem is niet meer goed weten hoe ik eruit moest klimmen of goed gaan zitten zodat ik kon wegfietsen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.646
Topics: 146
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1904
6997 x bedankt in 3450 berichten
(, 01:30 PM)Hardloper schreef: Klem is niet meer goed weten hoe ik eruit moest klimmen of goed gaan zitten zodat ik kon wegfietsen.
Dat is toch echt een kwestie van ervaring en wennen volgens mij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|