Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het is eigenlijk meer draaien. Kwam al 1x gedraaid (8tje) in de doos. 2x gaat ook.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(22-Oct-2024, 08:35 PM)Hoekie schreef: Het is eigenlijk meer draaien. Kwam al 1x gedraaid (8tje) 

Dat is oneindig/infinity  Big Grin thumb
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(22-Oct-2024, 09:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat is oneindig/infinity  Big Grin thumb 
Leuk dat ie opgepakt wordt Big Grin 

8 past waarschijnlijk niet in de bagageruimte van de Snoek, maar ∞ wel  Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(22-Oct-2024, 11:47 PM)365cycle schreef: Leuk dat ie opgepakt wordt Big Grin 

Ach, ik ga hier niet beweren dat ik alles begrijp  Big Grin 

Ik ben echter iedere dag in één ruimte met 28 in ontwikkeling zijnde breinen en dan wordt automatisch je eigen brein ook scherp gehouden. Hun gedachten volgen, doorzien en soms zelfs een paar stappen voorblijven is constant een leuke uitdaging.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
A la oneindig symbool, zoals die in de doos van de winkel kwam, blijkt niet handig.
0 op 0 is beter = twee keer draaien. Past ie mooi in een 20" buba.
Ik weet niet hoe goed of slecht dat voor de band is, maar gezien het gemak van twee keer draaien, kan het prima denk ik.

Het lek, flink lek, kwam niet van een spijker oid. De GP5000 S TR ziet er nog als nieuw uit. Heeft zelfs geen sneetje.
Wellicht in combo met de dunnere Schwalbe bibu. Ik gebruik al tijden geen Schwalbe bibu meer, maar deze zat er vanaf fabriek in.
Nieuwe poging met de GP5000 S TR zal met bibu van Continental zijn. Beide butyl.

Heel positief was het gedrag met de platte band. Volgens mij reed ik op rubber op velg. Voor ik stopte was ik net nog met > 40 door het viaduct bij Arendskerke gereden. Dat is een aflopend (vandaar de snelheid) fietspad dat schuin onder de weg doorloopt met eerst een flinke bocht naar links en daarna naar rechts. De band bleef prima op de velg liggen. 

>>
(22-Oct-2024, 01:45 PM)365cycle schreef:
(22-Oct-2024, 12:42 PM)Hoekie schreef: Er zijn velen die met een GP5000 S TR het hele jaar doorrijden. Vanavond maar eens kijken wat de reden van de lekke band is.
Ik weet het, die zijn er ook met Pro One TT.

Dat is weer een extreme band. Een goede vergelijking zou eerder met een POSR zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De GP5000S TR is een band die gemaakt is voor snelheid in wedstrijden, niet als ultieme winterband. Net als de Pro One is het een band die bijvoorbeeld ingezet wordt tijdens de Tour de France. De TT-versies (van alle fabrikanten) zijn nóg lichter en hebben vaak geen laag die bescherming zou moeten bieden tegen lekken.

Een CCU is meer bedoeld om het hele jaar door op te rijden, net als de GP5000AS (AllSeason) TR. Daarbij is de CCU wat goedkoper en de GP5000 wat sneller.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(23-Oct-2024, 06:36 PM)365cycle schreef: De GP5000S TR is een band die gemaakt is voor snelheid in wedstrijden, niet als ultieme winterband.

Duh, natuurlijk is het geen ultieme winterband. Allround hebben we het over.
Kijkende naar de ervaring van velen op het Duitse forum gaat de vergelijking met een Pro One mank.
Dat is een band die na één keer blokkerend remmen al op is. Zo'n band wil je überhaupt niet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Volgens 'bicylce rolling resistance' is een winterband vooral eentje die uitstekend scoort op 'wet grip'. Dat dan ook is het grootste (door hun gemeten) verschil tussen de GP5000 en de GP5000AS. De CCU scoort ook uitstekend op 'wet grip', en is daarnaast veel lekbestendiger dan alle GP5000s.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(3 uren geleden)Hoekie schreef: Duh, natuurlijk is het geen ultieme winterband. Allround hebben we het over.
We hebben hier ook geen ultieme winter. En Allround... je zou ook AllSeason kunnen zeggen Wink 

(3 uren geleden)Hoekie schreef: Kijkende naar de ervaring van velen op het Duitse forum gaat de vergelijking met een Pro One mank.
Dat is een band die na één keer blokkerend remmen al op is. Zo'n band wil je überhaupt niet.
Toch zijn er veel die er op rondrijden. De Evo schijnt daarnaast beter te zijn, vergelijkbaarder met wat Conti op de markt brengt.
Maar goed, jij bent blij met je Conti en da's prima.

(2 uren geleden)Tijanus schreef: Volgens 'bicylce rolling resistance' is een winterband vooral eentje die uitstekend scoort op 'wet grip'. Dat dan ook is het grootste (door hun gemeten) verschil tussen de GP5000 en de GP5000AS. De CCU scoort ook uitstekend op 'wet grip', en is daarnaast veel lekbestendiger dan alle GP5000s.
Er is wel degelijk een verschil tussen de GP5000 en GP5000AS op het gebied van lekbescherming, de structuur van de koordlagen is schijnbaar duidelijk anders en de AS TR heeft de meeste (4 layers, 440 TPI).
De vraag is vooral: Wat hebben we nodig aan lekbescherming? De Schwalbe Marathon Plus is ongetwijfeld veel beter dan de CCU, en de GP5000AS. Als ik de GP5000AS echter ook niet lekrijd waar ik rijd, is de Marathon overkill. Met de GP5000S heb ik wél een aantal keer lek gereden, één keer kreeg ik daarbij de band niet meer op de velg (door koude, natte vingers). Zo'n hannessessie heb ik niet meer dan één keer per winterseizoen zin in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Ben Parke bestelt ...365cycle — 01:13 AM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
Helaas vallen de m...365cycle — 01:12 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Duh, natuurlijk is...365cycle — 01:06 AM
LEL editie 2024
Leuk, die filmpjes (...Tijanus — 12:01 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Volgens 'bicylce rol...Tijanus — 11:37 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Velomobiel.nl is ove...Hoekie — 11:32 PM
Fransen betogen tegen SUV's en voor mee...
Niet alleen beleid...Tijanus — 11:26 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De GP5000S TR is e...Hoekie — 11:08 PM
ligfietsers.nl bij overheid
Interessant is tro...Tijanus — 11:02 PM
Ervaringen van een beginnend roetser
Sommige gebruiken zo...pieterz — 09:16 PM
ligfietsers.nl bij overheid
Interessant is trouw...PieterTrapt — 09:15 PM
Ervaringen van een beginnend roetser
Ongeacht welke fiets...ZoefZoef — 08:13 PM
Ervaringen van een beginnend roetser
Dank voor de tips, W...TimSch — 08:03 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Bedankt voor alle re...datakneder — 07:48 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Ik heb een hek...Wim -de roetsende — 07:40 PM
Ervaringen van een beginnend roetser
Top dat het al zo le...Wim -de roetsende — 07:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is lief Willeke ...martinus — 06:50 PM