Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 180
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 19
407 x bedankt in 179 berichten
(23-Apr-2025, 04:36 PM)Gideonaut schreef: (23-Apr-2025, 04:18 PM)ZoefZoef schreef: (23-Apr-2025, 04:05 PM)Gideonaut schreef: Is de Snoek-L echt zo breed of is dat een HEEL dun mesh stoeltje?
Als ik het zo bekijk, kun je de breedte van het stoeltje instellen middels de touwtjes eronder. Het lijkt me dat de breedte nu begrensd wordt door de bevestiging op binnenzijde van de wielkappen en dus vrij smal is
Die touwtjes zijn puur om de mesh strak te trekken, en dat is bij de meeste stoeltjes hard nodig ook, anders zit dat stalen frame in je rug te porren. Al had de Versatile mogelijkheid om het stoeltje een centimeter of 2 breder te maken dus wie weet.
Dat zijn geen touwen maar elastiek. De zit is gewoon een alu frame uit één stuk, die kun je niet aanpassen. Het lijkt misschien smal, maar ik pas er goed op en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat dat breder zou moeten zijn. Hangt natuurlijk ook af van je lichaamsbouw ..... Toen ik de ICE gaaszit jaren geleden kocht, bestond er maar 1 maat van. Tegenwoordig hebben de meeste trike producenten verschillende maten.
Ik heb puur uit nieuwsgierigheid de AZUB zit van m'n trike daarnet eens nagemeten, die is 2 cm breder (is maat L). Die zou dus ook in de Snoek passen aangezien de voorkant ervan niet meer tussen de wielkasten moet passen ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Berichten: 180
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 19
407 x bedankt in 179 berichten
27-Apr-2025, 08:20 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Apr-2025, 08:21 AM door quattrovelootje.)
Gisteren voor de eerste keer gaan rijden met de Snoek en toen ik wilde vertrekken, viel me op dat er nog een opening achter de zit is waar ik me van afvraag of dat ook de bedoeling is :
Het was me nog niet eerder opgevallen omdat ik het blokje rond in Dronten had gereden zonder de afdekstukken in de fiets, die heeft Theo er nog ingestopt net voordat we hem in de bus hadden gezet. Lijkt me toch veel praktischer dat dit ook is afgedekt, al was het alleen maar voor de herrie.
Of rijden jullie gewoon zo "open" ?
Na een half uurtje fietsen begonnen de lampjes van de batterijtester ook spontaan te branden en nu gaan ze niet meer uit zolang de batterij is aangesloten :
Batterij maar ontkoppeld toen ik terug thuis was, dinsdag as. eerst maar eens naar Dronten bellen hoe ik dat opgelost krijg.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Berichten: 1.989
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7968
3031 x bedankt in 1424 berichten
27-Apr-2025, 07:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Apr-2025, 07:18 PM door Hoekie.)
Is dat niet gewoon van het derailleur service luikje dat niet helemaal goed afgesloten is ?
Berichten: 468
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 232
1446 x bedankt in 464 berichten
Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo.
Ik denk dat dat normaal is ja. Dat, of mijn fiets heeft dezelfde afwijking
Berichten: 791
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1426 x bedankt in 767 berichten
Bij de DF/Tuna? krijg je een foampje met klittenband om dat af te plakken.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 1.989
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7968
3031 x bedankt in 1424 berichten
(27-Apr-2025, 07:26 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo.
Ah, dat is logischer. ik dacht al: wat bedoelt Quattrovelootje nou.
Berichten: 180
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 19
407 x bedankt in 179 berichten
(27-Apr-2025, 08:43 PM)Hoekie schreef: (27-Apr-2025, 07:26 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo. Ah, dat is logischer. ik dacht al: wat bedoelt Quattrovelootje nou.
Ja klopt : het is gewoon een open gat en ik vraag me af of dat de bedoeling is bij de Snoek (L). Ik zou toch eerder verwachten dat dat ook is afgedekt met een afneembaar plaatje ...
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Berichten: 3.333
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3833
4155 x bedankt in 2781 berichten
(27-Apr-2025, 08:20 AM)quattrovelootje schreef: Na een half uurtje fietsen begonnen de lampjes van de batterijtester ook spontaan te branden en nu gaan ze niet meer uit zolang de batterij is aangesloten :
![[Afbeelding: 1000069974-01.jpg]](https://i.postimg.cc/bJWWp5VP/1000069974-01.jpg)
Batterij maar ontkoppeld toen ik terug thuis was, dinsdag as. eerst maar eens naar Dronten bellen hoe ik dat opgelost krijg.
Lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Want bij mij gaat het toch weer uit na indrukken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.316
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13072
10107 x bedankt in 4924 berichten
Als ik het zo lees vermoed ik dat het knopje gewoon stuk is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.989
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7968
3031 x bedankt in 1424 berichten
Of beide draden maken contact
Berichten: 1.989
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7968
3031 x bedankt in 1424 berichten
Voor wie de nieuwe remkabelloop nog niet heeft en dat zelf wil inbouwen: de buisjes zijn te koop en er is een instructie video:
Berichten: 180
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 19
407 x bedankt in 179 berichten
Intussen wat wijzer geworden : het gat achterin is wel degelijk bedoeld als "gat" en het knopje van de batterijtester blijkt dus wel degelijk kapot te zijn. Dat hadden ze in Dronten nog nooit voorgehad, maar iemand moet de eerste zijn zekerst
Nieuw batterijtestplaatje (heet dat zo ?) is inmiddels al aangekomen met de post, samen met een extra lange inbussleutel die ik nodig had om het stuur recht te kunnen zetten (dat scheef bleek gemonteerd te zijn). Stuur staat inmiddels zoals bet hoort weer recht, het batterijtestplaatje vervangen moet ik nog eens bekijken, want dat is er blijkbaar ingekit ....
Ik blijf het maar een vreemde zaak vinden, dat open gaat naar de aandrijving achter de zit, daar hadden ze makkelijk een afneembaar afdekplaatje voor kunnen voorzien ? Hebt het nu afgedekt met een soort van geluidsisolatie schuimachtige toestand.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Berichten: 1.869
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 654
3698 x bedankt in 1718 berichten
De ketting beweegt daar mogelijk nogal, omdat de cassette daar ook zit, de ketting moet dus vrij omhoog, omlaag en links en rechts kunnen bewegen. Daar heb je best een gaatje voor nodig.
Berichten: 2.379
Topics: 68
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 36300
3622 x bedankt in 1567 berichten
Ik heb ook zo'n gaatje in de B4M, en er is bij mij onderweg een koordje in verdwenen wat op dat moment de ketting afremde maar gelukkig zonder verdere schade eruit kwam.
Ook ik denk aan het maken van een afscherming. Ik dacht een glasvezel kapje.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.654
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 843
2865 x bedankt in 1317 berichten
ICB plakt (klitteband) er een schuimplaat voor bij de DF (XL) als je erom vraagt, en met een beetje snijwerk kan dat ook bij de Bülk.
Berichten: 308
Topics: 14
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 431
913 x bedankt in 304 berichten
06-May-2025, 04:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-May-2025, 04:39 PM door twilwel.)
(04-May-2025, 01:16 PM)Hoekie schreef: Voor wie de nieuwe remkabelloop nog niet heeft en dat zelf wil inbouwen: de buisjes zijn te koop en er is een instructie video:
Er komen twee vragen/opmerkingen bij me op
1) Verbetert dit de kabelloop of is dit om de kabel uit het bereik van de voeten te krijgen? Ik bedoel: wanneer je er niet mee zit dat de remkabel naar het voetenbereik loopt, dan kun je deze aanpassing gerust achterwege laten?
2) Bij 6:39 zie ik een akelige knik in de remkabel. Het ziet er heel anders uit dan de andere kant.
Edit: Bij nader inzien zie ik dat dit een verborgen video is. Het is goed genoeg voor instructie van klanten tie deze ombouw willen maken, maar niet geschikt om vrij te geven richting wat al te kritisch kijkende lieden als mezelf. Ik zal mijn ogen uitwassen en dan is alles weer ok.
Berichten: 1.989
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7968
3031 x bedankt in 1424 berichten
06-May-2025, 05:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-May-2025, 05:59 PM door Hoekie.)
1) Verbetert de kabelloop én maakt dat de remkabel korter wordt.
2) Dat is van de bedrade snelheidsmeter. Die moet nog weggewerkt worden. Kan je wegdenken.
Berichten: 468
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 232
1446 x bedankt in 464 berichten
En het elimineert een bocht. Dus de verliezen als gevolg van wrijving zijn minder.
Berichten: 2.379
Topics: 68
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 36300
3622 x bedankt in 1567 berichten
De hierna geplaatste berichten staan nu in een eigen draadloos schakelen topic.
https://ligfietsers.nl/thread-2804-post-...l#pid65535
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.634
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2731
9095 x bedankt in 4403 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Wim -de roetsende.)
Gisteren reed ik naar velomobiel.nl voor een proefrit met de Snoek-L.
Ik heb namelijk een soort van optie op de 'oude' Snoek-L van Jochem, die met die speciale luikjes en assen zodat je een wiel kunt wisselen als je een lekke band hebt.
De Snoek-L is uiteraard een fantastische vm.
Mooi afgewerkt, zeer mooi vormgegeven, schakelt goed, remt goed, stuurt goed. Er is eigenlijk weinig negatiefs te melden.
Ik zou dan de Milan willen inruilen, maar ze willen liever dat ik ‘m zelf verkoop.
Op dit moment stagneert de verkoop van vooral tweedehands vm-en enorm.
Velomobiel.nl heeft er 6 staan. P. de Rond ook zoiets.
Ik ben met de Milan 1x op de zijkant terechtgekomen.
Doet niets af aan de fiets, maar Duitsers kopen graag een vm die schadevrij/netjes is.
Ik ga dus sowieso veel te veel geld afschrijven in te korte tijd, als ik nu de Milan voor een marktconforme prijs ga verkopen.
Vandaar de twijfel. En de Milan rijdt ook nog steeds geweldig. Is alleen aan alle kanten net aan de krappe kant.
Maar ja, als A-J in een kleine Snoek past, dan moet ik eigenlijk niet klagen.
De Snoek original is te klein voor mij en de Snoek-L is eigenlijk te groot. Misschien moet ik wachten op de Snoek-M
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.654
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 843
2865 x bedankt in 1317 berichten
Dus je zit nu te twijfelen om een (te) krappe VM te vervangen door een (te) ruime?
Is de volgende vraag is de Snoek L anders genoeg ten opzichte van de DF dat het de moeite waard is om hem ernaast te hebben?
Uit eigen ervaring weet ik dat de Búlk en DF XL verschillend genoeg zijn. Ik zou bv. geen Tuna naast de DF XL zetten.
Of meer ruimte maken in de garage...
Berichten: 345
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1019
692 x bedankt in 335 berichten
Van de Duitse Velomobilforum weet ik dat er iemand van 1m90 jaren in een Milan SL heeft rondgereden (hij is recent overgestapt naar Bülk 134 - overigens geen schadevrij exemplaar). Het verbaast me dan ook enigszins dat iemand die wel goed in een DF past niet goed in een SL zou passen. Is er met de afstelling van stoeltje etc. niet meer te doen?
(Overigens staat buiten kijf dat de Snoek L ook een uitstekend fietsje is...)
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 6.634
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2731
9095 x bedankt in 4403 berichten
(6 uren geleden)Frutsel schreef: Dus je zit nu te twijfelen om een (te) krappe VM te vervangen door een (te) ruime?
Is de volgende vraag is de Snoek L anders genoeg ten opzichte van de DF dat het de moeite waard is om hem ernaast te hebben?
Uit eigen ervaring weet ik dat de Búlk en DF XL verschillend genoeg zijn. Ik zou bv. geen Tuna naast de DF XL zetten.
Of meer ruimte maken in de garage...
Tja, die eeuwige twijfel hè. Wat een luxe-problemen heb ik toch
De DF doe ik sowieso niet weg. Die past perfect met 150mm cranks.
De Milan is totaal anders dan de DF. De Snoek is weer meer DF-achtig.
Maar wil ik per se twe verschillende vm-en? Nee hoor, dat hoeft niet.
Te ruim is ruimte die over is. Te krap is ruimte die er niet is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 6.316
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13072
10107 x bedankt in 4924 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door 365cycle.)
(6 uren geleden)Frutsel schreef: Dus je zit nu te twijfelen om een (te) krappe VM te vervangen door een (te) ruime?
Is de volgende vraag is de Snoek L anders genoeg ten opzichte van de DF dat het de moeite waard is om hem ernaast te hebben?
Uit eigen ervaring weet ik dat de Búlk en DF XL verschillend genoeg zijn. Ik zou bv. geen Tuna naast de DF XL zetten.
Of meer ruimte maken in de garage... De Snoek L en de Tuna zijn dan wel weer heel verschillend. Maar ik heb wel een aantal duizend km nodig gehad om de grote verschillen te ontdekken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.634
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2731
9095 x bedankt in 4403 berichten
(6 uren geleden)Tijanus schreef: Van de Duitse Velomobilforum weet ik dat er iemand van 1m90 jaren in een Milan SL heeft rondgereden (hij is recent overgestapt naar Bülk 134 - overigens geen schadevrij exemplaar). Het verbaast me dan ook enigszins dat iemand die wel goed in een DF past niet goed in een SL zou passen. Is er met de afstelling van stoeltje etc. niet meer te doen?
(Overigens staat buiten kijf dat de Snoek L ook een uitstekend fietsje is...)
HarryL heeft ook in een SL gereden, maar hij heeft daarvoor wel veel moeten verbouwen.
Hij heeft zelfs een hoofdruimte in de smurfenmuts moeten zagen.
De SL past, maar wel net.
Ik heb maat 44 en rijd met mountainbike schoenen en met 140mm cranks.
Ik raak de bodem en/of de body als ik mijn voeten iets kantel. Dat past dus net.
Ik zit met mijn schouders aangesloten. Dat past dus net.
De zitting kan niet lager. Staat al op de bodem, paar mm ruimte over. Dat past dus net.
Ik zou de zitting nog verder naar voren kunnen zetten, maar dan kan ik de pedalen niet meer rond trappen.
Ik zou de zitting nog verder naar achteren kunnen zetten, maar dan moet ik de zitting aan de achterkant laten zakken en dan moet mijn nek een S-bocht maken of ik zet de zitting aan de achterkant hoger en dan zit ik muurvast onder de rand van de body.
De goedkoopste oplossing is om raceschoenen aan te schaffen. Die zijn iets kleiner dan de mountainbike-versie.
Misschien doe ik dat wel.
Dan past het iets meer dan net
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 468
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 232
1446 x bedankt in 464 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Arend-Jan.)
Ter info, ik heb dus wel race-schoenen, en zelfs daarvan heb ik de hakjes nader kennis laten maken met mijn Dremel
Ik pas, maar het houdt écht niet over 
Mtb schoenen zijn echt lomp, die zou ik direct vervangen door race schoenen, dat scheelt heel veel
Een SnoekL gaat heel ruim voelen voor je, na een SL. Het enige wat ik er fijn aan vond is dat ik de schuimkap boven mijn knieën aan boord mee kon nemen. Verder kreeg ik hem qua afstelling eigenlijk niet zo goed. Omdat ik geen 2m ben zat ik eigenlijk vrij ver achter de voorwielen, wat de stabiliteit niet ten goede komt.
Nu zit ik juist heel ver naar voren, en kan ik duidelijk flink harder de bocht om dan in de SnoekL (zelfs dan toen ik die verlaagd had). Wind stabiliteit van de kleine is ook beter, denk dat dat dezelfde oorzaak heeft.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|