Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat?
Ik kreeg zojuist een melding dat mijn melding is afgehandeld. De "afhandeling" bestaat in dit geval uit de mededeling dat niet de gemeente, maar Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het groenbeheer rondom de weg.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Oct-2023, 02:23 PM)Atrike schreef: Ik kreeg zojuist een melding dat mijn melding is afgehandeld. De "afhandeling" bestaat in dit geval uit de mededeling dat niet de gemeente, maar Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het groenbeheer rondom de weg.

Wow dit is echt raar. Ik keek zojuist op Rijkswaterstaat om te zien wie de wegbeheerder is. De weg is in het beheer van de provincie Gelderland. Dus niet Rijkswaterstaat! Maar nog vreemder de oversteek, jawel het stukje om naar de andere kant te komen is in het beheer van de gemeente Brummen. Hoe fucked up kun je het maken.

Het kan zijn dat de provincie Gelderland het groenbeheer uit handen heeft gegeven aan een derde partij (Rijkswaterstaat, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk), dan nog is de provincie het aanspreekpunt over dit probleem.

Lijkt op een 'van het kastje naar de muur', maar dan met de verkeerde muur.

Edit: Zojuist even gebeld met Rijkswaterstaat en zij zien dit soort constructies vaker. De weg is niet bij hun in beheer en zij doen ook niet de groenvoorziening. Hij gaf me aan dat het in deze situatie logisch zou zijn dat de provincie hier het juiste aanspreekpunt is. Ook gaf hij aan dat de doorverwijzing waarschijnlijk niet opzettelijk fout was gegeven, maar dat dit soort wegen doorgaans onder Rijkswaterstaat vallen en iemand zonder na te kijken dacht op die manier juist te verwijzen.
Antwoord }
(31-Oct-2023, 12:55 PM)Hoekie schreef: Mijn melding bij de gemeente Goes via Fixi ging gisteren naar 'in behandeling'. En vanmorgen kreeg ik bericht 'afgehandeld'.
Later vandaag even kijken...

En warempel. Is inderdaad al netjes afgehandeld.
Daar wordt een mens blij van.

[Afbeelding: 20231031-122406.jpg]

[Afbeelding: 20231031-122415.jpg]
Antwoord }
Soms kun je al eerder zijn. Zonet op mijn weg naar de supermarkt waren graafwerkzaamheden op het fietspad en lagen er stukken asfalt op de weg en kabels over de weg. Eén hek parallel tussen de rijbaan en het fietspad, niet te zien dus. Het een en ander verteld aan de mensen die er werkten en zij gaven toe dat het gevaarlijk was.

Drie kwartier later kom ik terug en niets veranderd. Dus ik stap uit en begin foto's te nemen, waarop de baas op mij afkomt en zegt dat ik dat niet mag doen. Hij geeft zelfs aan dat het voor ons beiden het beste was als ik geen foto's zou nemen. Waarop ik ter verduidelijking vroeg of dat een bedreiging was. Ik leg hem uit dat ik drie kwartier geleden al aangegeven heb dat het gevaarlijk was en vroeg of dit vannacht ook zo zou blijven. Vervolgens ging ik door met foto's maken en binnen 3 seconden waren er 2 medewerkers die nog meer hekken gingen plaatsen om de gevaarlijke situatie. Toen ik zag dat het veilig was ben ik direkt opgehouden met foto's maken, ze een compliment gegeven en de baas een hand gegeven en hem bedankt.
Antwoord }
(31-Oct-2023, 05:15 PM)datakneder schreef: Hij geeft zelfs aan dat het voor ons beiden het beste was als ik geen foto's zou nemen.
Klinkt als een goede reden om te gaan filmen, voor je eigen "veiligheid" Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Oh, bij de Molenbrug Kampen stonden de hekken die aangeven dat trekkers tijdelijk niet over de parallelweg mogen wel heel ver op de rijbaan. Die heb ik zelf maar iets aan de kant gezet. Dat werkt nog sneller. :-)
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
(31-Oct-2023, 07:24 PM)LigfietsWilsum schreef: Oh, bij de Molenbrug Kampen stonden de hekken die aangeven dat trekkers tijdelijk niet over de parallelweg mogen wel heel ver op de rijbaan. Die heb ik zelf maar iets aan de kant gezet. Dat werkt nog sneller. :-)

Oh, dat doe ik ook altijd. Als er hekken gevaarlijk staan, dan geef ik ze een zetje de goede kant op.

Uiteraard op een verantwoorde wijze en bij twijfel doe ik het niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2023, 11:49 AM)Niels van der Wal schreef: [Afbeelding: well-fixed.jpg]

Dit is een fietspad op een oude spoorwegbedding. Enkele kilometers verder ligt een moerassig gebied waar verzakkingen optreden.

Voor autowegen wordt eerst fundering gelegd; voor fietspaden meestal niet.
Het gevolg hiervan is wortels en verzakkingen.
Het verschil is de prijs; voor fietsers is het te duur om een goed fietspad aan te leggen.
Tja, het zijn maar fietsers.

Niels, fietsers, van der wal
[/quote]

Onder fietspaden wordt niet altijd en fundering van puinkorrel gelegd, wel zand. Wel of geen fundering heeft te maken met de te verwachte belasting (gewicht). En ja, dit is een kostenafweging, maar nee dit betekend niet dat dit wordt gedaan omdat het maar fietsers zijn. Boomwortels blijven lastig. Dit heeft te maken met groeiplaats of een hoge grondwaterstand. In sommige gemeentes gaan ze dan ook over op het maken van betonnen fietspaden. De verwachting/hoop is dat deze beter bestand zijn tegen wortelopdruk. 

Piet-mijn werk ligt vaak onder wegen-Kaagman

Verschil tussne fixi en een melding bij de gemeente kan zijn dat bij een fixi-melding deze direct naar een onderhoudsdienst/afdeling gaat en deze zelfstandig voortvarend oppakt. Een mail naar de gemeente kan eerst naar een afdeling gaat die eerst nagaat of de weg of situatie voldoet aan bestaand beleid. IS dit het geval dan wordt de situatie vaak niet verbeterd.

Mijn ervaring is wisselend per gemeente of discipline. Na melding dat een aftellicht weer op begon te tellen, nadat ie bijna op 0 stond en dit het risico oplevert dat fietsers het rood licht negeren had als resultaat dat het aftellicht buiten werking is gesteld. Een melding bij de provincie over het ontbreken van een stukje markering op het fietspad was in een maand opgelost. Bij mijn gemeente na een jaar nog niet.

De haag op de foto in combinatie met het middeneiland is volgens mij een poortconstructie om de overgang van de ene snelheidsregime naar een andere snelheidsregime aan te geven. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de haag blijft staan. Eventueel voorstellen om een fietsoversteek op een andere locatie te plaatsen?

Rioolputten in asfaltwegen worden tegenwoordig meer en meer voorzien van koppen die meezakken met het asfalt. De overgang wordt dan minder.

Groet,

Piet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
In de stad groningen waren een aantal verkeersborden verkeerd geplaatst en maakte ik er een melding van. Waar toen niks mee gedaan werd. Dus toen ben ik eens gaan vragen bij gemeente en politie wie je verantwoordelijk kon roepen voor verkeerd geplaatste verkeersborden. Maar dat was niet mogelijk. want gemeente gaat niet achter hun personeel aan en de politie heeft er ook geen zin in. Dus sinds dien draaide ik een verkeersbord van eenrichtings verkeer steeds om omdat de handhaving daar ook vaak tegen de richting in reed. En nadat iemand van de gemeente het bord een stuk of 15 keer heeft terug gedraaid was er een extra klem omheen gezet die niet hielp. en daarna zijn er 2 palen aan het verkeersbord vastgezet zodat ik die niet meer kan draaien, of ik moet gereedschap mee nemen.  Maar ik heb mijn lol gehad. en uiteindelijk kost dat wel meer tijd dan gewoon een burger serieus nemen als er een melding binnenkomt. 

Maar soms kun je inderdaad beter zelf een probleem oplossen of juist erger maken zodat er wel wat aan gedaan word.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
(01-Nov-2023, 03:19 AM)Veloquest schreef: Maar soms kun je inderdaad beter zelf een probleem oplossen of juist erger maken zodat er wel wat aan gedaan word.


Ik begrijp dat het nu dus uiteindelijk niet tot een oplossing is gekomen, tenminste niet volgens jou. Kun je ook vertellen weaar precies het is en waarom jij denkt dat het niet goed is?
Antwoord }
Bedankt door:
(31-Oct-2023, 02:39 PM)datakneder schreef:
(31-Oct-2023, 02:23 PM)Atrike schreef: Ik kreeg zojuist een melding dat mijn melding is afgehandeld. De "afhandeling" bestaat in dit geval uit de mededeling dat niet de gemeente, maar Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het groenbeheer rondom de weg.

Wow dit is echt raar. Ik keek zojuist op Rijkswaterstaat om te zien wie de wegbeheerder is. De weg is in het beheer van de provincie Gelderland. Dus niet Rijkswaterstaat! Maar nog vreemder de oversteek, jawel het stukje om naar de andere kant te komen is in het beheer van de gemeente Brummen. Hoe fucked up kun je het maken.

Het kan zijn dat de provincie Gelderland het groenbeheer uit handen heeft gegeven aan een derde partij (Rijkswaterstaat, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk), dan nog is de provincie het aanspreekpunt over dit probleem.

Lijkt op een 'van het kastje naar de muur', maar dan met de verkeerde muur.

Edit: Zojuist even gebeld met Rijkswaterstaat en zij zien dit soort constructies vaker. De weg is niet bij hun in beheer en zij doen ook niet de groenvoorziening. Hij gaf me aan dat het in deze situatie logisch zou zijn dat de provincie hier het juiste aanspreekpunt is. Ook gaf hij aan dat de doorverwijzing waarschijnlijk niet opzettelijk fout was gegeven, maar dat dit soort wegen doorgaans onder Rijkswaterstaat vallen en iemand zonder na te kijken dacht op die manier juist te verwijzen.

Ik heb een melding gedaan bij de provincie. Ik ben benieuwd.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Grappig, deze, NIET door mij gemeld, https://www.fixi.nl/#/goes/issue/details+map/2391779, is blijkbar gelijk meegenomen. Is dicht in de buurt van die ik gemeld heb.
De boom is vers gesnoeid. Top.

Alleen is de status niet bijgewerkt  Huh
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(01-Nov-2023, 09:23 AM)datakneder schreef:
(01-Nov-2023, 03:19 AM)Veloquest schreef: Maar soms kun je inderdaad beter zelf een probleem oplossen of juist erger maken zodat er wel wat aan gedaan word.


Ik begrijp dat het nu dus uiteindelijk niet tot een oplossing is gekomen, tenminste niet volgens jou. Kun je ook vertellen weaar precies het is en waarom jij denkt dat het niet goed is?

Met verkeersborden is er soms geen oplossing te vinden. Maar wat ik dus deed was eentje die goed stond juist verkeerd zetten en dat viel dan wel weer op. 

Maar zo is er ook nog een tijdelijke bushalte die nooit gebruikt is. en daar hadden ze de paal midden op het fietspad gezet. en nadat meerdere fietsers ertegen aan zijn gereden.
is de paal in het gras gezet en is er een gat in het fietspad achter gebleven. Die ik gemeld heb omdat het echt niet fijn is om met een velomobiel erdoor te rijden. en nu is het gat er nog 
steeds en de paal staat nog in het gras. 

Wat dan wel weer werkt is als je een bezem wagen ziet en je spreekt ze aan dat er ergens glas ligt dan gaan ze er wel altijd meteen naartoe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Mijn melding is 'afgehandeld': "Bedankt voor uw melding. Ik ben ter plaatse geweest en constateer dat de fietsoversteek voldoet aan alle eisen m.b.t. veiligheid. De beplanting die daar aanwezig is, is dusdanig laag dat het zicht naar beide richtingen ruimschoots voldoende is. Het feit dat u een ligfiets bezit is voor ons geen reden om de beplanting hier te verwijderen."

Lekker dan.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(03-Nov-2023, 01:13 PM)Atrike schreef: Mijn melding is 'afgehandeld': "Bedankt voor uw melding. Ik ben ter plaatse geweest en constateer dat de fietsoversteek voldoet aan alle eisen m.b.t. veiligheid. De beplanting die daar aanwezig is, is dusdanig laag dat het zicht naar beide richtingen ruimschoots voldoende is. Het feit dat u een ligfiets bezit is voor ons geen reden om de beplanting hier te verwijderen."

Lekker dan.

Even een keer met een gieter en een fles bleek aan de slag dan maar...
Of glyfosaat, dat is volgens de EU toch volslagen onschuldig.
Of een paar pakken zout. Dan duurt het ook nog wel even voordat er Überhaupt nog iets wil groeien daar Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Nov-2023, 01:13 PM)Atrike schreef: Lekker dan.

Je had beter kunnen zeggen dat je met je kinderen daar regelmatig oversteekt en de kinderen achteren de beplanting niet te zien zijn door automobilisten.
Dat je zag dat het onlangs bijna fout gegaan is, in dat een kind bijna geschept werd. Dat een snelle oplossing dus gewenst is.
Werkt veel beter. Werkt dubbel zo goed als de zaak afhandelaar een ouder is. Bij voorkeur van kleine kinderen.



Even iets apart maar wel gerelateerd:
Ik reed eergisteren met de auto+zwaar beladen aanhanger en zag een kind op een loopfietsje van achter een heg komen om vervolgens te gaan oversteken.
Ik reed langzaam en kon daardoor op tijd stoppen.
Er waren meerdere kinderen, een aantal met loopfietsjes, met zo te zien één grootouder als zorg voor de kleine kinderen.

Ik zeg tegen die grootouder: dat kind met loopfietsje (ik wijs het aan) kwam ineens van achter de heg tevoorschijn en begon over te steken. Ik zag het gelukkig op tijd.
Zegt ze: moet die heg daar maar niet staan.
Wat?!

Maar goed dat de ouders van het kind het verhaal niet weten.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Nu is de aarde overbevolkt met mensen, en valt er wat te zeggen voor natuurlijke selectie, maar op deze manier omgaan met kinderen van iemand anders is niet netjes
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
[/quote]
Je had beter kunnen zeggen dat je met je kinderen daar regelmatig oversteekt en de kinderen achteren de beplanting niet te zien zijn door automobilisten.



Een vergelijkbare melding heb ik 15 jaar geleden in Maarsen gedaan. Ik kreeg toen de reactie terug dat er op die plek geen kinderen onbegeleid fietsen.
(Drukke rotonde, tegen het centrum aan.)

Ik kreeg de neiging tot heggeschaar.

Niels, knip, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , martinR
Rolstoeler, of gehandicapte handbiker. Werkt ook goed. En die rijden er potentieel ook daadwerkelijk...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
(04-Nov-2023, 01:48 AM)365cycle schreef: Rolstoeler, of gehandicapte handbiker. Werkt ook goed. En die rijden er potentieel ook daadwerkelijk...

Klopt, ik doe mijn meldingen ook nooit als ligfietser. Altijd als handbiker en dat is geen leugen, want dat ben ik ook.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(03-Nov-2023, 01:13 PM)Atrike schreef: Mijn melding is 'afgehandeld': "Bedankt voor uw melding. Ik ben ter plaatse geweest en constateer dat de fietsoversteek voldoet aan alle eisen m.b.t. veiligheid. De beplanting die daar aanwezig is, is dusdanig laag dat het zicht naar beide richtingen ruimschoots voldoende is. Het feit dat u een ligfiets bezit is voor ons geen reden om de beplanting hier te verwijderen."

Lekker dan.

Vandaag reed ik er weer langs en de struiken waren gekortwiekt. Ik kon er keurig overheen kijken.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
(17-Nov-2023, 08:43 PM)Atrike schreef: Vandaag reed ik er weer langs en de struiken waren gekortwiekt. Ik kon er keurig overheen kijken.

Ik had Atrike aangeboden om verder te gaan met dit probleem. Ik heb met enige moeite een klacht kunnen indienen en een telefonisch gesprek gehad met een alleraadigste medewerker van de provincie. Ik heb uitgelegd dat dit probleem op een ligfietsforum besproken werd en ik de reactie die gegeven werd nogal kort door de bocht vond. Zij gaf aan dat ze persoonlijk vond dat er dus een meer onderbouwd antwoord gegeven moest worden maar gaf aan dat ik niet te veel moest verwachten.

Ik heb nog niets gehoord, maar het probleem is dus nu opgelost. Mooi!
Antwoord }
Waren ze in Dordrecht maar zo snel!
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Nov-2023, 09:02 PM)Lopopodium schreef: Waren ze in Dordrecht maar zo snel!

Daar heb ik deze week een vervolgmail aan gestuurd. Even afwachten, en anders weer in de telefoon klimmen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(17-Nov-2023, 08:53 PM)datakneder schreef:
(17-Nov-2023, 08:43 PM)Atrike schreef: Vandaag reed ik er weer langs en de struiken waren gekortwiekt. Ik kon er keurig overheen kijken.

Ik had Atrike aangeboden om verder te gaan met dit probleem. Ik heb met enige moeite een klacht kunnen indienen en een telefonisch gesprek gehad met een alleraadigste medewerker van de provincie. Ik heb uitgelegd dat dit probleem op een ligfietsforum besproken werd en ik de reactie die gegeven werd nogal kort door de bocht vond. Zij gaf aan dat ze persoonlijk vond dat er dus een meer onderbouwd antwoord gegeven moest worden maar gaf aan dat ik niet te veel moest verwachten.

Ik heb nog niets gehoord, maar het probleem is dus nu opgelost. Mooi!

Dus toch nog een vervolg. Ik kreeg vandaag de volgende mail:


Dank voor uw melding.

Ieder op de weg toegelaten voertuig kent in meer of mindere mate beperkingen. Er zijn bijvoorbeeld ook goedgekeurde voertuigen zonder achteruitkijkspiegel, die het voor de bestuurder in een enkel geval moeilijk maken om achteruit te rijden.

Voertuigen worden al dan niet goedgekeurd na beoordeling van verschillende criteria. U kunt (bijvoorbeeld) bij het RDW navragen hoe deze criteria tot stand zijn gekomen, zij zijn ook het adres waar uw eventuele vervolgvragen daaromtrent kunt neerleggen.
Belangrijk om te weten is dat het eerste uitgangspunt altijd moet zijn dat het voertuig geschikt moet zijn voor de weg. Het is niet in eerste instantie zo dat de weg geschikt gemaakt moet worden aan een voertuig, hoewel dat in sommige gevallen best wel eens gebeurt.

De oversteek waar u uw melding over heeft gedaan is in 2013 gerealiseerd. De beplanting is altijd op maximaal 50 - 60 centimeter gehouden, zoals u ook terug kunt zien op Google Maps. Hier wordt ook op toegezien. U geeft in uw eerste melding aan dat kinderen niet over de beplanting heen kunnen kijken, maar ondanks dat er meer kinderen oversteken dan personen op velo-bikes zijn hier geen meldingen over bekend, laat staan ongevallen met kinderen waarbij de aanwezige beplanting een rol speelt.

Het plaatsen van een verkeersspiegel wordt niet aanbevolen. Op locaties als deze wordt schijnveiligheid in de hand gewerkt, een gezonde blik naar links leert meer dan een blik naar rechts in de spiegel. Die kan door condens een minder goed beeld geven, en ook een naderend voertuig wat geen of onvoldoende verlichting voert wordt niet altijd opgemerkt. Als provincie zijn we dan ook zeer terughoudend met het plaatsen van verkeersspiegels.

Hopende u met bovenstaande uitleg en de tip om indien gewenst contact op te nemen met het RDW wensen wij u veel rijplezier van en vele veilige kilometers met, uw velomobiel.


@Atrike: Toen de begroeiing nog te hoog was, hoe hoog was die? Ik heb het idee dat ik best vanuit mijn WAW over begroeing van 60 cm kan kijken.

Het verhaal over goedkeuring bij de RDW komt waarschijnlijk van het feit dat ik zeg dat een vm een goedgekeurd voertuig is. Dat had natuurlijk toegestaan voertuig moeten zijn. En ik had aangegeven dat een optie een verkeersspiegel zou zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het is een kulverhaal. 60cm kan je overheen kijken. De laagste velomobiel die hier nu staat (Milan SL) is 82.5cm hoog, met een beetje overeind komen krijgt zelfs een velonaut met een korte rug zijn/haar ooghoogte daarin minstens op 75cm. Als je de klep echt open doet komen je ogen denk ik boven de fiets.

Daarnaast wordt er heel veel aan wegen aangepast aan de voertuigen die erop rijden. Zelfs in uitzonderingssituaties worden er aanpassingen gedaan om de grote auto's die tegenwoordig hip zijn te faciliteren. 
artikel schreef:Bredere rijstroken op de Haring­vliet­brug: ‘Die 40 centimeter kunnen een hoop ellende voorkomen’
Het zal niet aan alle verkeersellende in de spits een einde maken, maar de verbreding van de linkerrijstrook - van 1,95 naar 2,35 meter - per 4 oktober op de Haringvlietbrug wordt met ingetogen gejuich begroet. De doorstroming zal verbeteren en het wordt veiliger, is de verwachting. 
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Ik ging vanochtend e...365cycle — 02:53 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Er is een hele simpe...365cycle — 02:43 PM
Welke motor in QV?
Vooral verkeer uit z...365cycle — 02:31 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik tip het nog maar ...365cycle — 02:10 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ik ben wel eens beni...Frutsel — 02:00 PM
Medeliggers onderweg
Voor het eerst in la...ZoefZoef — 01:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Misschien nog een li...bucovaina — 01:53 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als je over een tijd...JanBurp — 01:41 PM
Welke motor in QV?
Als ik op een weg ...bucovaina — 12:54 PM
Welke motor in QV?
Ik dacht dat fiets...qv-tester — 12:50 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
@de laatste twee rea...Hoekie — 12:41 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Wat betreft rijbaan ...Hardloper — 12:32 PM
Welke motor in QV?
Bedoel je dat je...bucovaina — 12:31 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
4Bestuurders van fie...LigfietsWilsum — 12:18 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Al sinds 2016 niet m...bucovaina — 12:12 PM
Welke motor in QV?
Ik dacht dat fiets...Frutsel — 12:10 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als je remmen erg sl...Willeke_IGKT — 12:09 PM