Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
velomobileworld.com
(04-Jul-2024, 12:11 PM)Roepers schreef: Link gefixed. In het citaat van Hardloper staat de verkeerde link. Daar kan ik niks aan doen.

Groet,
Marco

Nu staat er geen link meer. ?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
(04-Jul-2024, 11:57 AM)Atrike schreef: Velombileworld beweert nu dat ze mijn bericht niet hebben gewist, maar ze geven nu wel een antwoord:

"Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik heb geen post gedelete. De details waarom er gekozen is om de samen werking met Velomobiel.nl kan ik niet delen die blijven tussen velomobileworld en velomobiel.nl. Er is geen ruzie maar er is van onze kant gekozen om de samenwerking af te bouwen."


Kijk, nu geeft ie dus aan dat het niet gaat om de genoemde 4 punten. Dat was dus gewoon diplomatieke bullshit, zoals een andere reaguurder ergens onder een filmpje schreef.

Het zal wel gewoon een centenkwestie zijn, want die prijsverhoging die velomobiel.nl kortstondig op de site had staan komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Bovendien produceer VMworld de QV al dermate lang dat het onzin is dat ze die nu opeens niet meer zouden willen maken om de genoemde reden.

Ze zullen de uren wel willen besteden aan de Bulk-modellen waar meer winst op te halen is per saldo. Althans, dat is mijn gedachte.

Overigens was mijn reactie ook weg op youtube. Ik weet alleen niet of dat door mezelf kwam of niet, want ik heb die reactie gewijzigd maar die wijziging verder niet doorgevoerd en mogelijk de pagina weer verlaten zonder deze wijziging door te voeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven
Dat denk ik ook. In ieder geval ben ik blij dat ik morgen mijn nieuwe QV kan ophalen. Een van de laatste die door VMW gebouwd is.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(04-Jul-2024, 02:50 PM)Atrike schreef: Dat denk ik ook. In ieder geval ben ik blij dat ik morgen mijn nieuwe QV kan ophalen. Een van de laatste die door VMW gebouwd is.

Ik ben ook voor je blij. Ik ben ook blij voor de rest als ze strakjes naar huis gaan met hun vm.nl Velomobiel die gemaakt kwalitatief goed is vanuit Roemenië.

Ik ben ook blij dat ik niet heb gewacht tot een baan waarbij ik de velo deels kan financieren. Dan was ik nu te laat geweest.

Maar ik ben ook blij voor Theo, Eva en Allart als strakjes netjes geregeld is. Want voor hun vind ik het net zo klote. Geen idee hoe lang het op de achtergrond aan het dreigen was. Maar het bezorgd ze voor onrust die ze liever niet hebben. Beter was geweest om samen het naar buiten te brengen en dat er een partij is gevonden die de boel overneemt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
Er wordt nogal wat gespeculeerd hier, en de algemene teneur is wel een beetje dat VMW “ons” velomobiel.nl in de kou laat staan. Dat kan best zo zijn, maar hoeft helemaal niet. Op het Duitse forum lees je ook andere geluiden, natuurlijk ook mede omdat daar veel Daniel fans zitten. Wat me wel verbaast is dat Jens ( van de Bulk) er niets van af leek te weten.

Het enige dat voor mij als een paal boven water staat, is dat ze bij beide bedrijven beter zijn in techniek dan in communicatie. De berichtgeving ( of het gebrek daaraan) is van een tenenkrommend amateurisme. Daar maak je klanten niet blij mee.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
(04-Jul-2024, 10:58 PM)Merijn schreef: Het enige dat voor mij als een paal boven water staat, is dat ze bij beide bedrijven beter zijn in techniek dan in communicatie. De berichtgeving ( of het gebrek daaraan) is van een tenenkrommend amateurisme. Daar maak je klanten niet blij mee.
Dit is vooral ook mijn standpunt. Alleen raak je daar niet alleen de klanten mee, maar de hele sector.
Dit soort fratsen (en andere fratsen die de diverse bedrijven in het verleden uitgehaald hebben) zorgen ervoor dat mensen die ik zo ver krijg om van hier naar Dronten te gaan soms afhaken door een gebrek aan professionaliteit bij de leveranciers. Eeuwig zonde.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Merijn , TimSch , Hardloper
(04-Jul-2024, 10:58 PM)Merijn schreef: Er wordt nogal wat gespeculeerd hier, en de algemene teneur is wel een beetje dat VMW “ons” velomobiel.nl in de kou laat staan. Dat kan best zo zijn, maar hoeft helemaal niet. Op het Duitse forum lees je ook andere geluiden, natuurlijk ook mede omdat daar veel Daniel fans zitten. Wat me wel verbaast is dat Jens ( van de Bulk) er niets van af leek te weten.

Ik heb net 8 pagina's doorgeakkerd en ik lees nauwelijks andere geluiden dan hier. Misschien las ik een verkeerd draadje?

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...038/page-8

Ik lees vooral dezelfde vertwijfeling als hier.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.

VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - Quatrevelo 375
Antwoord }
Citaat: De levering van Snoek en Snoek L wordt nog tot begin volgend jaar door Velomobileworld geproduceerd en zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen. 

Bovenstaande zin staat op vm.nl. Ik bedoel vooral het stukje: ".....zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen."

Dit is volledig het tegenovergestelde van wat Jan zegt in het filmpje. Dat ze gaan stoppen met de samenwerking met vm.nl.


Het wordt er allemaal niet duidelijker op vind ik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Atrike schreef: Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.

VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.

Misschien kunnen ze het ontwerp van de QV ook nog wat optimaliseren. Op de site van VM staat ook

Citaat:Bepaalde eigenschappen van de Quest 3 zullen bij een herstart van de Quatrevelo ook meegenomen worden, waardoor dit model dan meteen een aantal verbeteringen zal krijgen.

In het filmpje waar de verlengde QV (sorry, namen allemaal vergeten Blush ) in Dronten was werd er ook opgemerkt dat ze 'in Romenië' een hele serie QV's hadden gemaakt waar bepaalde dingen rond de wielophanging niet op de juiste plek waren gedaan. Daar zullen ze in Dronten ook niet blij mee zijn geweest.

Ik zou het jammer vinden als de QV verdwijnt. Bijna genoeg bij elkaar geschraapt voor een huis mét afsluitbare fietsenberging, zou de QV uit productie gaan Confused
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Atrike schreef: Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.

VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.

Gewoon een centenkwestie dus, conform verwachting.  VMworld wil meer euro's voor hetzelfde werk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(03-Jul-2024, 03:19 PM)Atrike schreef: Vreemd. Ik heb tot twee keer toe de volgende post gezet onder het laatste filmpje en tot twee keer toe is deze verwijderd. Blijkbaar stel ik een vraag waarvan zij niet willen dat hij gesteld wordt.

"Dat geloof ik en ik wens jullie veel succes en geluk. Ik hoop echt dat het jullie lukt om efficiënter (en goedkoper?) uitstekende velomobielen te (blijven) maken. Ik  hoop dat jullie meer rust en ruimte voor andere dingen dan werk vinden. Toch bekruipt velen in de velombielwereld het gevoel dat er meer aan de hand is dan uit de video blijkt. Waarom juist gekozen voor het opzeggen van de samenwerking met velomobiel . nl?"

[edit] Eerst bleef het bericht nog enige tijd staan, nu is het na opnieuw posten gelijk verdwenen. Blijkbaar ben ik geblocked.

Nu wordt ie helemaal mooi. Ik heb de reactie die ik in mijn vorige post citeerde geplaatst achter een reactie die ik in dat draadje eerder zette en nu is die reactie ook in zijn geheel verdwenen.

Oud:
[Afbeelding: Schermafdruk-van-2024-07-03-15-22-25.png]

Nu:
[Afbeelding: Schermafdruk-van-2024-07-03-15-35-36.png]

Reacties verdwijnen wel vaker op Youtube. Kijk je een half uur later vanuit een vers tabblad, staat alles er opeens weer...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
(05-Jul-2024, 05:56 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat: De levering van Snoek en Snoek L wordt nog tot begin volgend jaar door Velomobileworld geproduceerd en zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen. 

Bovenstaande zin staat op vm.nl. Ik bedoel vooral het stukje: ".....zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen."

Dit is volledig het tegenovergestelde van wat Jan zegt in het filmpje. Dat ze gaan stoppen met de samenwerking met vm.nl.


Het wordt er allemaal niet duidelijker op vind ik.

Ze hopen een andere leverancier te vinden voor het einde van het jaar die dan kan beginnen met de leveranties direct na het stoppen van de productie bij VMW.  Dat is mijn interpretatie waardoor het bericht bij velomobiel.nl niet in tegenspraak is met wat Jan zegt.

(05-Jul-2024, 05:56 PM)Atrike schreef: Ik was vandaag bij de mannen in Dronten om mijn QV op te halen en vroeg tussen neus en lippen door of er al een nieuwe fabrikant is voor de QV. Dat is niet het geval en Allert hield er rekening mee dat de QV misschien nooit meer gemaakt gaat worden. Tussen de regels door begreep ik, dat VMW bezig is om het productieproces te vereenvoudigen en zij vinden de QV te ingewikkeld om te maken. Dus gaan ze meer vragen, waardoor de prijs (teveel) omhoog zou moeten, of de marge voor velomobiel.nl omlaag.

VMW produceert steeds eenvoudiger te maken velomobielen, zo begrijp ik, waardoor de marges (ook voor de dealers) groter worden. Een ingewikkeld te produceren velomobiel past niet in die strategie.

Dit maakt een hoop duidelijk, dank. Eenvoudiger velomobielen zorgt voor een grotere productie en daardoor kan de prijs omlaag of stijgt die minder. Dat prijsstijgingen of prijsdalingen sterk van invloed zijn op de verkopen dat heeft de afgelopen tijd met de sterke inflatie wel duidelijk gemaakt. Ook het succes van de Bülk 4m maakt duidelijk dat er sterk gelet moet worden op de verkoopprijs.


Overigens zat Willeke ook al op dit spoor:
(03-Jul-2024, 10:21 PM)Willeke_IGKT schreef: Het is op dit moment vooral de QV die eruit moet ondanks hogere verkoop aantallen.
Die is duidelijk anders dan alle andere VM, met de andere achterkant.

De driewielers van VM.nl blijven voorlopig nog uit Roemenië komen.


En dat klopte dus.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Met die 'wide pants'...Frutsel — 11:45 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ach met zo'n Snoek k...Jeroen S — 11:24 PM
Nu weg, Hase Kettwiesel met werk, voor ...
Ach dan heeft ie wel...Jeroen S — 11:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zo heel spannend is ...Jeroen S — 11:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De DF fietst inderda...Gideonaut — 10:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bij windkracht 6 was...Frutsel — 10:38 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Of misschien zelf ie...Willeke_IGKT — 10:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
kosten die pants nie...Gideonaut — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Altijd op maximale...Frutsel — 09:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja... Die wide pants...Frutsel — 09:05 PM
Hartslag in rust
Vandaag 47. Dus een ...Hardloper — 07:48 PM
Quatrevelo opgehaald
Oh wacht, niet op ...Hardloper — 07:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag de zijwind...Wim -de roetsende — 06:38 PM
Hase Kettwiesel met werk, voor een habb...
Het fietsje staat ...Wim -de roetsende — 06:35 PM
Nu weg, Hase Kettwiesel met werk, voor ...
Pphaan34@. ….en hij ...Lig-hen — 06:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag de zijwind g...Gideonaut — 05:43 PM
Hase Kettwiesel met werk, voor een habb...
Plaats straks maar...Willeke_IGKT — 05:29 PM