Vermogen... dat is toch best interessant!
|
Berichten: 1.968
Topics: 115
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7923
2980 x bedankt in 1403 berichten
Leuke info. Jullie wegen ongeveer net zoveel. En hebben ongeveer dezelfde banden?
Berichten: 60
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 277
116 x bedankt in 52 berichten
, 09:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:31 PM door mvdriel.)
(, 09:01 PM)Hardloper schreef: Het lijkt er dus op, dat de Quest XS 20 watt minder vermogen kost om te rijden over de hele linie.
Over de fietsen zegt dit niet veel bij deze snelheden. De Quest XS zal vooral snellere bandjes en/of minder gewicht hebben gehad. Scorchers toevallig?
Berichten: 3.298
Topics: 112
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3789
4088 x bedankt in 2746 berichten
Geen idee of dat zo is Hoekie. De Quest XS zou ongeveer 28 kg wegen, mijn QV 35,7 kg.
Maar het is gewoon grappige om te zien dat het niet zo groot verschil is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 3.298
Topics: 112
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3789
4088 x bedankt in 2746 berichten
(, 09:14 PM)mvdriel schreef: (, 09:01 PM)Hardloper schreef: Het lijkt er dus op, dat de Quest XS 20 watt minder vermogen kost om te rijden over de hele linie.
Over de fietsen zegt dit niet veel bij deze snelheden. De Quest XS zal vooral snellere bandjes en/of minder gewicht hebben gehad. Scorchers toevallig?
Nou ik schijn paar kg meer te wegen. Maar ik heb er Tryker banden eronder liggen. En ben niet zo bezig met de exacte luchtdruk in de banden. Een van de biba’s is van een andere soort . Ik voel eraan en als het te slap staat. Gaat er lucht erbij.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.641
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 826
2838 x bedankt in 1304 berichten
De Quest heeft 1 wiel minder dan de QV, en zal dus ook minder rolweerstand hebben (tenzij je erg trage banden onder de Quest heb zitten, en snelle onder de QV)
Berichten: 6.594
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2699
9030 x bedankt in 4367 berichten
(, 10:46 PM)Hardloper schreef: Maar ik heb er Tryker banden eronder liggen.
En ben niet zo bezig met de exacte luchtdruk in de banden.
Snellere banden monteren en de juiste luchtdruk erin, dan zul je versteld staan van je snelheid.
1,5 Bar minder scheelt bij mij zeker 4 à 5 km/u. In plaats van 38 rijd ik dan 33km/u.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 60
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 277
116 x bedankt in 52 berichten
(, 11:19 PM)Frutsel schreef: De Quest heeft 1 wiel minder dan de QV, en zal dus ook minder rolweerstand hebben (tenzij je erg trage banden onder de Quest heb zitten, en snelle onder de QV)
Het aantal wielen heeft geen invloed op de rolweerstand, het extra gewicht wel.
Berichten: 6.265
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12878
9976 x bedankt in 4875 berichten
(, 09:15 PM)Hardloper schreef: Geen idee of dat zo is Hoekie. De Quest XS zou ongeveer 28 kg wegen, mijn QV 35,7 kg.
Maar het is gewoon grappige om te zien dat het niet zo groot verschil is. Het verschil is heel fors. Probeer het nog maar eens bij 60 km/h.
Met alle respect: als je met Roef rijdt en vermogen vergelijkt meet je rolweerstand, niets meer niets minder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.831
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 617
3619 x bedankt in 1682 berichten
Bij 30 is inderdaad het grootste deel van de weerstand de Rolweerstand. Bij 50 wordt het een ander verhaal. En inderdaad bij 30 maakt het allemaal weinig uit, volgens mij had Roef ook al eens een Snoek gereden met een constant duurvermogen, dat scheelde maar een halve KM gemiddeld met de XS. Ook dat was ergens in de buurt van de 30 km/h.
Berichten: 464
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 231
1428 x bedankt in 460 berichten
Bij 30 is bandenkeuze en -druk verreweg het belangrijkste ja. En een goede sporing. Daarna gewicht, van jezelf en van de fiets (en bagage).
Berichten: 6.594
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2699
9030 x bedankt in 4367 berichten
(6 uren geleden)Arend-Jan schreef: Bij 30 is bandenkeuze en -druk verreweg het belangrijkste ja. En een goede sporing. Daarna gewicht, van jezelf en van de fiets (en bagage).
Dit sluit aan bij wat lang geleden door een ervaren ligfietser werd gezegd.
"Juist de minder sterke fietser is gebaat bij lichtlopende en snelle banden."
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|