Bülk Distance
|
Berichten: 6.695
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2795
9222 x bedankt in 4461 berichten
Dat grote luik aan de voorkant is echt slim.
Ik vermoed dat er ook veel minder sprake zal zijn van inwatering.
Wat bij de Milan en de DF toch altijd wel iets gebeurt.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 316
Topics: 14
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 440
942 x bedankt in 312 berichten
06-May-2025, 03:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-May-2025, 03:20 PM door twilwel.)
Foto van de opening die toegang geeft tot stuurhevel en stangen. Ik dek deze af met wat tape.
Berichten: 63
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 304
126 x bedankt in 55 berichten
Interessante vergelijking tussen Bülk MK1 en Distance
Berichten: 6.401
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13257
10270 x bedankt in 4999 berichten
Ben benieuwd of Jan die ook gaat delen via zijn kanaal
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.499
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3803 x bedankt in 2103 berichten
, 01:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:35 PM door ZoefZoef.)
(, 12:54 PM)365cycle schreef: Ben benieuwd of Jan die ook gaat delen via zijn kanaal 
Wel benieuwd wat het eerdere geintje voor gevolgen heeft gehad. Of ie euro''s heeft moeten betalen of..
Denk dat Jan en zn marketeers in ieder geval wel een wijze les hebben geleerd. Als het in Jans/VMworlds voordeel is zal ie het vast wel gaan gebruiken als ie daar toestemming voor krijgt en er uiteraars baat bij heeft. Heb het filmpje nog niet bekeken, dus dat laatste weet ik niet.
Berichten: 6.695
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2795
9222 x bedankt in 4461 berichten
(, 01:35 PM)ZoefZoef schreef: Als het in Jans/VMworlds voordeel is zal ie het vast wel gaan gebruiken als ie daar toestemming voor krijgt en er uiteraars baat bij heeft. Heb het filmpje nog niet bekeken, dus dat laatste weet ik niet.
Kijk het filmpje. Deze gaat Jan zeker weten niet gebruiken.
Er blijft weinig overeind van de claim dat de Distance 15% sneller zou zijn dan de MK1.
15% is ook echt onvoorstelbaar veel.
Dus 46km/u met de Distance t.o.v. 40km/u met de MK1. Met dezelfde inspanning uiteraard.
Bij 60 wordt het zelfs 69, volgens mij is dat heel veel.
Misschien dat Arend-Jan kan aangeven hoeveel procenten verschil er tussen de kleine en de grote Snoek zit?
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 6.401
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13257
10270 x bedankt in 4999 berichten
, 06:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:56 PM door 365cycle.)
(, 05:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Dus 46km/u met de Distance t.o.v. 40km/u met de MK1. Met dezelfde inspanning uiteraard.
Bij 60 wordt het zelfs 69, volgens mij is dat heel veel. Op die manier kan je die 15% niet rekenen. Slaat als een tang op een varken, omdat de rolweerstand en luchtweerstand niet evenredig groeien. Die eeuwige "fiets A is 15% sneller in km/h dan fiets B" zijn dan ook echt onzin.
Eigenlijk zou je de luchtweerstand moeten scheiden van de rolweerstand, dan kan je bijvoorbeeld stellen dat fiets A 15% minder luchtweerstand heeft dan fiets B.
Pak je deze calculatietool er dan bij en laat je de instellingen op racefietser staan, dan is de Cd(A) 0.321; met 200W is de snelheid dan 33,5 km/h, met 400W wordt het 43,4 km/h.
Haal je daar 15% vanaf, dan wordt de Cd(A) 0.279; met 200W is de snelheid dan 35 km/h, met 400W is het slechts 45,3 km/h.
Met die benadering snijdt het ineens hout, en als je met dezelfde vermogensmeter werkt in een test kan je je theorie dan toetsen aan de werkelijkheid.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 350
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1042
701 x bedankt in 340 berichten
, 08:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door Tijanus.)
(, 05:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Er blijft weinig overeind van de claim dat de Distance 15% sneller zou zijn dan de MK1.
15% is ook echt onvoorstelbaar veel.
Waar komt die claim dan ook vandaan?
Voor zover ik weet wordt er vanuit VM (Jan/Jens) beweert dat hij aerodynamisch 'iets' beter is, meer niet.
Op het Duitse forum is er wel ene meneer Eichenwind die ze beide (MK1 en Distance Race) heeft en 27W (ongeveer 15% efficiënter) verschil heeft gemeten bij 55km/u. Maar zowel Jens Buckbesch (een van de drie meneren Bülk) als DD als het gros van de gewone stervelingen in dat draadje vonden dat een zeer onwaarschijnlijk resultaat voor ' alleen het verschil in staart (en gewicht)'. Eichenwind zelf stelt (inmiddels) ook dat hij alleen verschil tussen zijn MK1 en zijn Race wil meten, en zeker geen algemene uitspraken wil doen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 63
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 304
126 x bedankt in 55 berichten
(, 08:00 PM)Tijanus schreef: Eichenwind zelf stelt (inmiddels) ook dat hij alleen verschil tussen zijn MK1 en zijn Race wil meten, en zeker geen algemene uitspraken wil doen.
En zeer waarschijnlijk kan hij zelfs daar dat verschil in vermogen niet hard maken. Zijn data toont namelijk dat hij dezelfde snelheid rijdt met (vrijwel) dezelfde hartslag in beide voertuigen zowel op Aldenhoven als bij zijn test ritten. Alleen het gemeten vermogen wijkt ernstig af. Nu blijkt dat hij niet dezelfde meter gebruikt in beide fietsen, dus waarschijnlijk gaat daar iets mis.
Berichten: 6.401
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13257
10270 x bedankt in 4999 berichten
, 09:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:45 PM door 365cycle.)
(, 08:00 PM)Tijanus schreef: Waar komt die claim dan ook vandaan?
Voor zover ik weet wordt er vanuit VM (Jan/Jens) beweert dat hij aerodynamisch 'iets' beter is, meer niet.
O.a. 2:51, maar zie ook de reacties:
VelomobileWorld schreef:This is the data we received. We've noticed that the test has been repeated many times. While it's true that the process wasn't fully scientifically validated, we've seen similar situations where tests are repeated until good results are achieved. In the end, there's often someone who questions the accuracy or says the tests weren’t done correctly.
Je zou kunnen zeggen dat hij het niet beweert... maar hij neemt wel zakelijke beslissingen op die basis, en laat de marketingmachine ook met dat gegeven draaien.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.005
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8014
3075 x bedankt in 1440 berichten
We moeten de Distance en Race niet over een kam scheren.
Alleen al wat betreft gewicht bij gelijke stijfheid (open/gesloten wielkast) is er een groot verschil, waar ook een 2025 MK1 lichter is dan een Distance.
Berichten: 6.401
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13257
10270 x bedankt in 4999 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door 365cycle.)
(11 uren geleden)Hoekie schreef: We moeten de Distance en Race niet over een kam scheren. De vorm is hetzelfde. Bij hoge snelheden doet vooral de luchtweerstand wat. Die paar kilo zal vast wat schelen, maar geen ehh... 15%
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 350
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1042
701 x bedankt in 340 berichten
(, 09:43 PM)365cycle schreef: (, 08:00 PM)Tijanus schreef: Waar komt die claim dan ook vandaan?
Voor zover ik weet wordt er vanuit VM (Jan/Jens) beweert dat hij aerodynamisch 'iets' beter is, meer niet.
(geinige marketingvideo)
(...)
Je zou kunnen zeggen dat hij het niet beweert... maar hij neemt wel zakelijke beslissingen op die basis, en laat de marketingmachine ook met dat gegeven draaien.
Dank, die had ik nog niet gezien.
Tsja, dat neigt inderdaad naar ietwat misleidende marketing. Zelf neemt hij ook gelijk enige afstand met "much better than I expected".
Die 15% efficiënter is al ongeloofwaardig (zoals DD in hetzelfde draadje opmerkt, groter dan het gat tussen GT en SL of Snoek-L en Snoek. Dat kan niet kloppen), het ook nog eens vertalen naar 15% sneller is een wel heel handige vergissing in eigen voordeel.
(, 09:10 PM)mvdriel schreef: (, 08:00 PM)Tijanus schreef: Eichenwind zelf stelt (inmiddels) ook dat hij alleen verschil tussen zijn MK1 en zijn Race wil meten, en zeker geen algemene uitspraken wil doen.
En zeer waarschijnlijk kan hij zelfs daar dat verschil in vermogen niet hard maken. Zijn data toont namelijk dat hij dezelfde snelheid rijdt met (vrijwel) dezelfde hartslag in beide voertuigen zowel op Aldenhoven als bij zijn test ritten. Alleen het gemeten vermogen wijkt ernstig af. Nu blijkt dat hij niet dezelfde meter gebruikt in beide fietsen, dus waarschijnlijk gaat daar iets mis.
Daar gaat het nu erg op lijken inderdaad. Al van begin af aan leek de data van de Race wel redelijk 'conform verwachting', maar die van de MK1 tamelijk verdacht.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 6.401
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13257
10270 x bedankt in 4999 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door 365cycle.)
Laten we overigens niet doen alsof andere fietsfabrikanten niet ook op het randje gaan zitten qua marketing. Als je dat allemaal gelooft is een TT fiets sneller dan een velomobiel, heeft de kettinglijn een rendement van 110% met de beste wax en ga je met de juiste banden vanzelf rollen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 471
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 233
1458 x bedankt in 467 berichten
Natuurlijk, de essentie van marketing is om iets zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren, om zoveel mogelijk mensen heel hebberig te maken.
Maar, een gekwantificeerde uitspraak doen van +15% sneller ruikt wel erg sterk naar misleiding. Zelfs al zou de race 15% minder vermogen vragen dan de MK1 (bij welke snelheid? op een vlakke weg? bij welke banden en rijders gewicht?) dan nog betekent 15% efficiënter niet ook 15% sneller.
Dat die 15% ook nog eens komt van een dubieuze meting (niet 1 vermogensmeter gebruikt maar 2 verschillende, en niet gemeten bij constante snelheid), door 1 persoon aan 1 fiets mét daarbij ook nog die hartslagdata die bewust genegeerd wordt (en een ander verhaal vertelt) maakt het verhaal er niet beter op.
Berichten: 6.695
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2795
9222 x bedankt in 4461 berichten
(, 06:45 PM)365cycle schreef: (, 05:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Dus 46km/u met de Distance t.o.v. 40km/u met de MK1. Met dezelfde inspanning uiteraard.
Bij 60 wordt het zelfs 69, volgens mij is dat heel veel. Op die manier kan je die 15% niet rekenen. Slaat als een tang op een varken, omdat de rolweerstand en luchtweerstand niet evenredig groeien. Die eeuwige "fiets A is 15% sneller in km/h dan fiets B" zijn dan ook echt onzin.
Dankjewel, duidelijk.
Toch denk ik dat veel mensen net als ik gewoon lezen dat als fiets A 15% sneller is dan fiets B en dat je dan gewoon 46 gaat ipv 40.
Als ik zeg dat ik vandaag 15% harder ging dan gisteren, dan leest iedereen ook het bovenstaande.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen: Niels van der Wal, 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Bülk Distance
|
Dus 46km/u met d...Wim -de roetsende — 10:29 AM |
Medeliggers onderweg
|
Gistermiddag, rond 2...Willeke_IGKT — 09:17 AM |
Bülk Distance
|
Natuurlijk, de essen...Arend-Jan — 08:24 AM |
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
|
Ik weet niet hoe g...PlantageBohémien — 08:12 AM |
Hork van de dag
|
Deze maar weer eens...Boyd Maduro — 07:35 AM |
Bülk Distance
|
Laten we overigens n...365cycle — 07:11 AM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
je zou ook net als...Arend-Jan — 06:53 AM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
je zou ook net als 3...Veloquest — 04:29 AM |
Bülk Distance
|
Waar komt die cl...Tijanus — 12:17 AM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Heb Dronten wat fo...365cycle — 12:13 AM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Zo, ik heb een (voor...Arend-Jan — 11:44 PM |
Bülk Distance
|
We moeten de Dista...365cycle — 11:33 PM |
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Mooi stukje van ...365cycle — 11:25 PM |
Hork van de dag
|
Deze maar weer eens ...365cycle — 11:21 PM |
Bülk Distance
|
We moeten de Distanc...Hoekie — 11:05 PM |
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Mooi stukje van Ya...Velomobielfan — 10:54 PM |
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Ik had vroeger ook e...365cycle — 09:50 PM |
|