Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brainstorming Tuna4
#1
Ik las in Ligfiets& iets van dat Intercitybikes bezig is met een fiets met 3x 16" bandjes. De prototype had meegedaan aan de oliebollentocht. Het zou geen megasnelle fiets zijn, maar desondanks zou het voldoende snelheid hebben. Dit Maar het idee van 3x 16" bandjes liet mijn fantasie een beetje de vrije loop.

Wat als we het concept een beetje verder trekken. Wat als ICB nu eens 4x 16" bandjes neemt. Dan heb je waarschijnlijk een fiets met net als de QV veel bagage ruimte, misschien wel meer. er hoeft immers minder ruimte te zijn voor de wielen. Net als in de QV kan er een mooi groot tandwiel aan de voorkant worden bevestigd. Ala 70 a 80 tanden. Ik zou een tooltje moeten gebruiken wat voor snelheden je hiermee kan bereiken met 90 rpm. Maar als je een snelheid kan bereiken van zo'n 35 a 40km/u. Dan heb je misschien ook al een interessant model als concurrent voor de QV. Hoe denken jullie daarover?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Ik denk dat je dubbel denkwerk aan het doen bent Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Goh wat is werk. Het is meer fantaseren een beetje van mijn kant.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Ik hoop dat er een versie komt voor de kleinere velonaut. Of het op drie of vier wielen is maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Denk aan een vervanger voor de DF, de huidige Tuna is een vervanger voor de DF XL.

Met een blik op de B4M en terug denken aan de Quest en Strada zou volgens mij alleen de plug voor de onderste helft lager hoeven zijn. Maar dat maakt de ruimte voor een extra groot voorblad kleiner. Bij een vierwieler zou een tussenas oplossingen kunnen bieden.

Een kleine VM met voldoende bagage ruimte en een redelijk ruime instap heeft volgens mij een plaats in de markt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#5
(3 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik hoop dat er een versie komt voor de kleinere velonaut. Of het op drie of vier wielen is maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Denk aan een vervanger voor de DF, de huidige Tuna is een vervanger voor de DF XL.
De Tuna is door ICB gepositioneerd als een vervanger voor beide, maar gebaseerd op de DF XL.
Daarom heeft PpHaan34 z'n DF ook vervangen door een Tuna.

Ik denk eerlijk gezegd dat het verschil tussen de DF en de DF XL misschien wel te klein was.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Er was ooit een quad-DF concept maar volgens mij staat die niet meer op de planning :p 



Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#7
(2 uren geleden)Gideonaut schreef: Er was ooit een quad-DF concept
Weet ik. Maar het fantaseren kan altijd he?
Ik heb even 65 / 75 en 80 voor gecombineerd met een 11-32:
[Afbeelding: image.png]
Met de snelheid potentieel zit het wel goed.

Ik denk dat het potentie zit in een mooie QV concurrent. Of ik zelf zou overstappen, waarschijnlijk niet. Maar het zou wel interessant zijn tot wat voor model het zou lijden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(6 uren geleden)Hardloper schreef: Net als in de QV kan er een mooi groot tandwiel aan de voorkant worden bevestigd. Ala 70 a 80 tanden. 

Hoe denken jullie daarover?

Ik denk eigenlijk vooral: Waarom vindt deze Hardloper een groot tandwiel mooi??? 

Wat is er mis met een groot achterwiel en juist kleine kettingbladen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(50 minuten geleden)Wim -de roetsende schreef:
(6 uren geleden)Hardloper schreef: Net als in de QV kan er een mooi groot tandwiel aan de voorkant worden bevestigd. Ala 70 a 80 tanden. 

Hoe denken jullie daarover?

Ik denk eigenlijk vooral: Waarom vindt deze Hardloper een groot tandwiel mooi??? 

Wat is er mis met een groot achterwiel en juist kleine kettingbladen?

Omdat dat tandwiel zo mooi weggewerkt kan worden onder het carbon Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, qv-tester, TimSch, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Brainstorming Tuna4
Net als in de QV...ZoefZoef — 04:58 PM
Brainstorming Tuna4
Net als in de QV k...Wim -de roetsende — 04:46 PM
Brainstorming Tuna4
Er was ooit een qu...Hardloper — 03:39 PM
Brainstorming Tuna4
Er was ooit een quad...Gideonaut — 02:59 PM
Doorfietsroutes
Als ze het nu net ...Niels van der Wal — 02:33 PM
Brainstorming Tuna4
Ik hoop dat er een...365cycle — 02:10 PM
Doorfietsroutes
Als ze het nu net al...Frutsel — 02:05 PM
Brainstorming Tuna4
Ik hoop dat er een v...Willeke_IGKT — 01:54 PM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
Ik heb m’n filmpjes ...Snoek043 — 01:24 PM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
Ik registreer mijn v...Hardloper — 12:19 PM
Brainstorming Tuna4
Goh wat is werk. Het...Hardloper — 12:14 PM
Brainstorming Tuna4
Ik denk dat je dubbe...365cycle — 12:05 PM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
Nee, ik gebruik de v...365cycle — 12:01 PM
Doorfietsroutes
Het is ook hoe je he...Fietsbennie — 11:56 AM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
@365 cycle: zijn dat...Snoek043 — 11:09 AM
Brainstorming Tuna4
Ik las in Ligfiets&a...Hardloper — 11:01 AM
Toch weer meer last van de achillespees...
Vergelijkbare ervari...blokdoorn — 10:26 AM