Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Experiment met maximumsnelheid op fietspad
#53
(11-Jul-2025, 05:07 PM)Niels van der Wal schreef: Wat ik hiervan vind?

In de bebouwde kom gaat er te veel ruimte naar de auto; de fietsers moet maar inschikken en de ruimte delen met alles wat niet auto (of voetganger) is.
Ik vind dat er teveel ruimte naar de auto gaat.

[Afbeelding: OIP-2469185119.jpg]

Niels, ruimte, van der Wal

Zoals de auteur van die afbeelding kennelijk niet doorheeft, is die ‘autostrook’ eveneens dé doorgangsweg voor nog grotere mastodonten dan een SUV—denk aan 16‑asser diepladers van 3 m breed én brandweerwagens van ruim 2,5 m, inclusief uitschuifbare ladder en waterkanon. Die kolossen hebben óók ruimte nodig om zonder gevaar te passeren, anders blijft niet alleen het vrachttransport stilstaan, maar ook onze hulpdiensten liggen met loeiende sirenes vast in de file. Petje af voor zo’n eenzijdige blik op infrastructuur…

En laten we vooral niet vergeten: de bedenker van dat plaatje komt vast nooit bij de supermarkt, want hij teelt z’n eigen tomaten, wortels en boerenkool in de achtertuin. Dus vrachtwagens vol brood, melk en groente zullen hem echt niet in de weg zitten!   Rolleyes

(, 11:55 PM)Veloquest schreef: Ik ben een tijdje geleden nog gestopt om te helpen bij een fietser die snachts tegen een paaltje is gereden. En zei zag het paaltje niet omdat ze achter 2 vriendinnen reed. En die zagen het paaltje misschien te laat maar konden wel ontwijken. Maar ze had wel een flinke wond aan der voet en is opgehaald door familie en zijn naar het ziekenhuis gegaan. En voor autos zou er een maximale snelheid moeten komen van 30 in de stad en 50 op de snelweg en dan zul je zien dat er een stuk minder doden zullen vallen.

Dus wanneer een ambulance of prioritair voertuig passeert, is het snelheidsverschil gigantisch maar totaal niet relevant? Zo'n instelling zorgt ervoor dat er nooit een oplossing komt.  Met extreme ideëen, die totaal onrealistisch zijn kom je nooit tot een akkoord.

PS: Was dat pad eigenlijk wel verlicht? Hingen er reflectoren aan dat ‘dodelijke’ blokje staal? Mijn mening? Die twee voorste fietsers waren vast druk in conclaaf over de laatste Instagram-post of waar ze die avond zouden gaan eten—totaal afgeleid dus. Natuurlijk is het dan veel handiger om het paaltje de zwarte piet toe te schuiven in plaats van toe te geven dat je óók gewoon even je ogen open moet doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#54
(, 11:16 AM)Snoek043 schreef:
(11-Jul-2025, 05:07 PM)Niels van der Wal schreef: Wat ik hiervan vind?

In de bebouwde kom gaat er te veel ruimte naar de auto; de fietsers moet maar inschikken en de ruimte delen met alles wat niet auto (of voetganger) is.
Ik vind dat er teveel ruimte naar de auto gaat.

[Afbeelding: OIP-2469185119.jpg]

Niels, ruimte, van der Wal

Zoals de auteur van die afbeelding kennelijk niet doorheeft, is die ‘autostrook’ eveneens dé doorgangsweg voor nog grotere mastodonten dan een SUV—denk aan 16‑asser diepladers van 3 m breed én brandweerwagens van ruim 2,5 m, inclusief uitschuifbare ladder en waterkanon. Die kolossen hebben óók ruimte nodig om zonder gevaar te passeren, anders blijft niet alleen het vrachttransport stilstaan, maar ook onze hulpdiensten liggen met loeiende sirenes vast in de file. Petje af voor zo’n eenzijdige blik op infrastructuur…


Misschien kun je beschrijven hoe je denkt dat het wel moet; dan kraken wij dat wel af.

Niels, varifocus, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#55
(10 uren geleden)Niels van der Wal schreef:
(, 11:16 AM)Snoek043 schreef:
(11-Jul-2025, 05:07 PM)Niels van der Wal schreef: Wat ik hiervan vind?

In de bebouwde kom gaat er te veel ruimte naar de auto; de fietsers moet maar inschikken en de ruimte delen met alles wat niet auto (of voetganger) is.
Ik vind dat er teveel ruimte naar de auto gaat.

[Afbeelding: OIP-2469185119.jpg]

Niels, ruimte, van der Wal

Zoals de auteur van die afbeelding kennelijk niet doorheeft, is die ‘autostrook’ eveneens dé doorgangsweg voor nog grotere mastodonten dan een SUV—denk aan 16‑asser diepladers van 3 m breed én brandweerwagens van ruim 2,5 m, inclusief uitschuifbare ladder en waterkanon. Die kolossen hebben óók ruimte nodig om zonder gevaar te passeren, anders blijft niet alleen het vrachttransport stilstaan, maar ook onze hulpdiensten liggen met loeiende sirenes vast in de file. Petje af voor zo’n eenzijdige blik op infrastructuur…


Misschien kun je beschrijven hoe je denkt dat het wel moet; dan kraken wij dat wel af.

Niels, varifocus, van der Wal

Ik heb je al gediend met een repliek die je karikatuur van tafel heeft geveegd, overdrijving is een kunst.
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Een vraag aan Snoek043 - je schrijfstijl komt vrij 'confronterend' over. Is dat ook de bedoeling? Zo ja, wat wil je daarmee bereiken?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Thijs OO , Willeke_IGKT
#57
(, 11:16 AM)Snoek043 schreef: Zoals de auteur van die afbeelding kennelijk niet doorheeft, is die ‘autostrook’ eveneens dé doorgangsweg voor nog grotere mastodonten dan een SUV—denk aan 16‑asser diepladers van 3 m breed én brandweerwagens van ruim 2,5 m, inclusief uitschuifbare ladder en waterkanon. Die kolossen hebben óók ruimte nodig om zonder gevaar te passeren, anders blijft niet alleen het vrachttransport stilstaan, maar ook onze hulpdiensten liggen met loeiende sirenes vast in de file. Petje af voor zo’n eenzijdige blik op infrastructuur…

En laten we vooral niet vergeten: de bedenker van dat plaatje komt vast nooit bij de supermarkt, want hij teelt z’n eigen tomaten, wortels en boerenkool in de achtertuin. Dus vrachtwagens vol brood, melk en groente zullen hem echt niet in de weg zitten!   Rolleyes


PS: Was dat pad eigenlijk wel verlicht? Hingen er reflectoren aan dat ‘dodelijke’ blokje staal?  Mijn mening?  Die twee voorste fietsers waren vast druk in conclaaf over de laatste Instagram-post of waar ze die avond zouden gaan eten—totaal afgeleid dus. Natuurlijk is het dan veel handiger om het paaltje de zwarte piet toe te schuiven in plaats van toe te geven dat je óók gewoon even je ogen open moet doen.

Snoek043, je zegt veel dingen die best hout snijden. Realiseer je echter wel dat 'de toon de muziek maakt'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, GertBr, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Zoals de auteur ...Wim -de roetsende — 11:08 PM
Waarom lijken velomobielen zo snel?
Puur uit nie...Frutsel — 10:57 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Een vraag aan Snoek0...PieterTrapt — 10:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Je kan de (onderkant...Arend-Jan — 09:31 PM
Leve de ligsport
Mooie keuze een Fuji...Jeroen S — 08:39 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Verder kreeg ik he...Wim -de roetsende — 07:36 PM
Leve de ligsport
Vraagje, zijn ...Atrike — 07:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ter info, ik heb dus...Arend-Jan — 07:00 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Van de Duitse Velo...Wim -de roetsende — 06:49 PM
Waarom lijken velomobielen zo snel?
Puur uit nieuw...quattrovelootje — 06:02 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Dus je zit nu te t...365cycle — 06:02 PM
Leve de ligsport
Gefeliciteerd Atrike...365cycle — 05:59 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag op de camp...365cycle — 05:54 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag op de campus...Josligfiets — 05:48 PM
Leve de ligsport
Vraagje, zijn al...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Dus je zit nu te t...Wim -de roetsende — 05:17 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Van de Duitse Velomo...Tijanus — 05:16 PM