Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het lijkt inderdaad een mechanische beschadiging die ook niet komt van eenmalig een steen oid raken. Het lijkt schuren. Hoe meer slijtage hoe verder de binnenband naar buiten drukt, dan krijg je het hobbelen. Zodra de buitenband zo ver is versleten dat de binnenband eruit komt is er niet veel meer nodig voor ie klapt. Bij volgende montage een goede slinger aan het wiel geven en controleren op aanlopen. Als het een nieuw type band is ook ruimte tot voorvork controleren. Als de band breder is kan het rechtuit net passen, maar in de bochten toch net aanlopen. Wat Niels zegt zou ook kunnen. Kan je nu op de rem/frame slijtage zien thv de beschadiging van de band?

Nu ik de foto beter bekijk lijkt de slijtage niet steeds op dezelfde plek te zitten, maar start deze aan de zijkant van het loopvlak en verloopt deze naar zijkant van de band?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle
(02-Jul-2023, 05:24 PM)ZoefZoef schreef: Dr zit genoeg rek in een 406-bandje.
Verschilt per band. Een Foss kan je beter niet op het randje rijden. Een 28-38 in een 38mm buba was ronduit onbetrouwbaar, maar m’n vriendin rijdt met een 32-406 van dezelfde batch zonder problemen.
Ook met de Schwalbe SV6A had ik problemen in die buitenband, met de SV6 en SV7C liep het prima.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik rijd vooral met Schwalbe SV6A. Dus problemen op de 451-velg.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(03-Jul-2023, 06:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik rijd vooral met Schwalbe SV6A. Dus problemen op de 451-velg.
Dat beloof ik niet Big Grin Maar in de breedte konden ze weinig hebben. Zelfs binnen de specs had ik dus al problemen.

Er is overigens wel een vrij goed verkrijgbare Foss biba in 451: https://shop.ginkgo-veloteile.de/en/Deal...s-451.html
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(03-Jul-2023, 06:59 PM)365cycle schreef:
(03-Jul-2023, 06:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik rijd vooral met Schwalbe SV6A. Dus problemen op de 451-velg.
Dat beloof ik niet Big Grin Maar in de breedte konden ze weinig hebben. Zelfs binnen de specs had ik dus al problemen.

Ik bedoel juist dat ik wel problemen had met een SV6A op een 451-velg.

Deze biba was snel lek. Was dus een noodoplossing.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vandaag had ik een lange fietsrit in de planning van 110 km, bijna volledig door buitengebied, gepland door routeyou in de modus mooie wielrenroute. Soms kom je dan op iets minder toegankelijke wegen, of smalle fietspaden. Normaal doe ik dat niet, maar ik had nu geen zin om langs B-wegen vol in de zon te fietsen.

Het fietste prachtig, maar na ik denk 25 km kwam ik een kasseienstrook tegen. Dat was hier. Met 20 km/u veranderden mensen in onherkenbare wazige vormen. Naderhand gelukkig geen vreemde rammels aan de fiets, dus zette het van me af en fietste vrolijk verder. Nog een gravelpad tegengekomen, gelukkig daar geen lekke band van gekregen, dus de wereld was mooi.

Tot ik wel een klapband kreeg terwijl ik remde om een 80km weg over te steken. 15 km van huis. Eerst het loopvlak van de buitenband bekeken, niks te zien. Binnenband eruit en bekeken. Bleek dat de band aan de zijkant was geklapt. Buitenband aan de zijkant bekeken, over de hele band een slijtageplek aan de zijkant, op die plek zelfs helemaal door. Nieuwe binnen- en buitenband erop en het wiel terug en de remmen checken. Bij remmen kwamen de blokjes netjes op de velg. Even nakijken of de remblokjes wel goed vastzitten, blijkt dat de imbusbout waarmee je de hele rem vastzet is losgetrild, waarschijnlijk een erfenis van die kasseienstrook. Hierdoor komen de remblokjes niet altijd recht op de velg maar op de band. Gelukkig heb ik altijd een imbussetje bij me dus vastgezet en verder gefietst. Met mijn handpompje krijg ik er geen 8 bar in dus het laatste stuk ging wel iets langzamer, maar dat kan ook aan de tegenwind en de al geleverde inspanning liggen.

Daar was ik niet blij mee, maar al met al was het toch een mooie rit hoor!
Antwoord }
de order van mijn Velomobiel heeft nog niet alle details waarover ik het heb gehad. En de tijd van aanpassen houdt binnenkort op.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jul-2023, 02:43 PM)Bob Hagendijk schreef: Tot ik wel een klapband kreeg terwijl ik remde om een 80km weg over te steken. 15 km van huis.

Ik had vandaag ook een klapband, en ook zo'n 15 kilometer van huis. Ik was echter op mijn conventionele fiets en wilde een tocht van 40 kilometer maken. Heb het grootste deel van die 15 kilometer terug maar heel rustig fietsend afgelegd, want om zo'n eind te lopen in de warmte had ik ook niet zo'n zin aan. Was blij dat ik een flesje met water meegenomen had voor de zekerheid.

Weet de oorzaak van de klapband nog niet. Dat zie ik wel als ik volgende week eens de binnen- en buitenband verwisseld heb (de buitenband leek nog heel maar was sowieso dusdanig versleten dat vervangen ook wel eens kon).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
...ik nieuwe banden heb besteld en ze nu ineens "niet op voorraad" zijn Sad Ik hoop dat dat komt door mijn bestelling
Antwoord }
Bedankt door:
Hoop het ook voor je Willeke.

Ik ben niet blij, want het lijkt erop of mijn vermogensmeter kapot is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Jul-2023, 12:02 PM)Hardloper schreef: Hoop het ook voor je Willeke.

Ik ben niet blij, want het lijkt erop of mijn vermogensmeter kapot is.

Moet dat niet Thijs zijn?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Ja klopt , ik vergiste me
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Jul-2023, 12:56 PM)Hardloper schreef: Ja klopt , ik vergiste me

Het was niet eens een verkeerde quote  Big Grin Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..omdat het vervangen van de remblokjes op de roeifiets uiteraard weer niet loopt zoals het zou moeten lopen. Zit wederom te kloten.
Gaat uiteraard om schijfremmen, bb7's van Avid. Ik ga maar weer eens wat filmpjes bekijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Remblokken zitten erop en het lukt me om het achterwiel te blokkeren. Dat is dus goedgekomen Wink

Alleen, nu geeft de cateye fietscomputer weer problemen. Als in: hij geeft niks door dus ik vermoed een defecte sensor of kabelbreukje ergens. Helaas..de bedrade sensor die ik nog had liggen is een ander modelletje kennelijk Sad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vrijwel al de bedrade sensoren zijn reed-relais. Puur mechanisch dus, en compatibel met andere kilometertellers.
Als je je oorbij de sensor houdt, en de magneet komt voorbij, moet je hem horen tikken. Tikt ie niet, dan zijn de contacten verkleefd, tikt ie wel, dan heb je een broersneuk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Misschien weet je dan wat er mis is met mijn cateye fietscomputer:
Hij doet het soms, en ik kom er niet achter wat invloed heeft.

Met soms bedoel ik:
Soms geeft hij de reële snelheid aan,
Soms daalt en stijgt de aangegeven snelheid,
Soms geeft hij geen snelheid aan, maar omdat andere dingen op het scherm wel aan staan kan ik zien dat hij (soms) een signaal krijgt.
Soms geeft hij geen snelheid aan en zie ik ook niets wat op signaal lijkt.

Deze winter deed hij het bijna nooit en dacht ik dat kou van invloed was maar de problemen bleven met het hete weer van afgelopen weken.
Bij sterkte wind van opzij leek hij het beter te doen en dacht ik dat de sensor op het wiel niet goed geplaatst was, maar bij nogmaals een tocht bij sterke zijwind (van de zelfde kant) kreeg ik weer bijna geen signaal.
Ook dacht ik even dat vocht van invloed was, omdat hij het bij vochtig weer beter leek te doen, maar dit werd in de regen deze week botweg ontkent. Hij deed er het zwijgen toe.

Wat is dit?
Kabelbreuk? Defecte sensor? Een spook in de DF?
En vooral: hoe jaag ik dit spook weg?

Niels, ?, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Bij wisselende snelheden zit bij mij simpelweg het dingetje dat aan de spaken zit te ver van de sensor af.

Bij mijn DF moest dat dingetje bijna de sensor raken. Net niet tikken dus als je het wiel draait.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 07:33 AM)Niels van der Wal schreef: Misschien weet je dan wat er mis is met mijn cateye fietscomputer:
Hij doet het soms, en ik kom er niet achter wat invloed heeft.

Met soms bedoel ik:
Soms geeft hij de reële snelheid aan,
Soms daalt en stijgt de aangegeven snelheid,
Soms geeft hij geen snelheid aan, maar omdat andere dingen op het scherm wel aan staan kan ik zien dat hij (soms) een signaal krijgt.
Soms geeft hij geen snelheid aan en zie ik ook niets wat op signaal lijkt.

Deze winter deed hij het bijna nooit en dacht ik dat kou van invloed was maar de problemen bleven met het hete weer van afgelopen weken.
Bij sterkte wind van opzij leek hij het beter te doen en dacht ik dat de sensor op het wiel niet goed geplaatst was, maar bij nogmaals een tocht bij sterke zijwind (van de zelfde kant) kreeg ik weer bijna geen signaal.
Ook dacht ik even dat vocht van invloed was, omdat hij het bij vochtig weer beter leek te doen, maar dit werd in de regen deze week botweg ontkent. Hij deed er het zwijgen toe.

Wat is dit?
Kabelbreuk? Defecte sensor? Een spook in de DF?
En vooral: hoe jaag ik dit spook weg?

Niels, ?, van der Wal

Ik gok op een brakke batterij of invloed van buitenaf.  Een stoorzender dus.
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jul-2023, 10:07 AM)ZoefZoef schreef:
(22-Jul-2023, 07:33 AM)Niels van der Wal schreef: Misschien weet je dan wat er mis is met mijn cateye fietscomputer:
Hij doet het soms, en ik kom er niet achter wat invloed heeft.

Met soms bedoel ik:
Soms geeft hij de reële snelheid aan,
Soms daalt en stijgt de aangegeven snelheid,
Soms geeft hij geen snelheid aan, maar omdat andere dingen op het scherm wel aan staan kan ik zien dat hij (soms) een signaal krijgt.
Soms geeft hij geen snelheid aan en zie ik ook niets wat op signaal lijkt.

Deze winter deed hij het bijna nooit en dacht ik dat kou van invloed was maar de problemen bleven met het hete weer van afgelopen weken.
Bij sterkte wind van opzij leek hij het beter te doen en dacht ik dat de sensor op het wiel niet goed geplaatst was, maar bij nogmaals een tocht bij sterke zijwind (van de zelfde kant) kreeg ik weer bijna geen signaal.
Ook dacht ik even dat vocht van invloed was, omdat hij het bij vochtig weer beter leek te doen, maar dit werd in de regen deze week botweg ontkent. Hij deed er het zwijgen toe.

Wat is dit?
Kabelbreuk? Defecte sensor? Een spook in de DF?
En vooral: hoe jaag ik dit spook weg?

Niels, ?, van der Wal

Ik gok op een brakke batterij of invloed van buitenaf.  Een stoorzender dus.


Ja, afstand controleren en batterij checken.
En als ie het dan nog niet goed doet, de contactpunten tussen houder en klokje. Die willen ook wel oxideren.  En natuurlijk de kaben checken op broersneuken.
Antwoord }
Bedankt door:
Proefondervindelijk verder:

Het magnetische 'dingetje' dichter bij de sensor gezet en de contactpunten (nogmaals) schoongemaakt. Heeft contactspray invloed? Of is schoonwrijven voldoende?
Zo een tochtje karren.

Niels. -?-, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Citaat:broersneuken

Sfeervol  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(22-Jul-2023, 11:39 AM)Niels van der Wal schreef: Proefondervindelijk verder:

Het magnetische 'dingetje' dichter bij de sensor gezet en de contactpunten (nogmaals) schoongemaakt. Heeft contactspray invloed? Of is schoonwrijven voldoende?
Zo een tochtje karren.

Niels. -?-, van der Wal


Contactspray heeft een etsende werking, daarom wordt het door veel mensen niet gebruikt. Maar als je na sprayen heel goed droog maakt moet het wel kunnen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..ik vandaag nog even terug mn nest inging en daardoor mn kans op een carbon Cobrbikes lowracer voor 250 euro is verkeken.
Die werd getipt op het Duitse forum, bericht gestuurd voor tel.nr, tel.nr ontvangen en dat paar uur later pas gezien maar de advertentie is paar uur later alweer weg uiteraard.

Jammer wel, leek me wel grappig om met zo'n ding in het stadsverkeer rond te raggen.
Eerder deze week ook misgegrepen bij een fonkelnieuwe doch 8 jaar oude DF voor weinig. Vond ik ook al jammer; had gewoon een hoger bod neer moeten leggen of een tweede bericht erachteraan moeten sturen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 11:39 AM)Niels van der Wal schreef: Proefondervindelijk verder:

Het magnetische 'dingetje' dichter bij de sensor gezet en de contactpunten (nogmaals) schoongemaakt. Heeft contactspray invloed? Of is schoonwrijven voldoende?
Zo een tochtje karren.

Niels. -?-, van der Wal

Geen verschil.
Is toch een kabaalbreuk of een psychotische sensor.

Niels, . , van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 05:49 PM)Niels van der Wal schreef:
(22-Jul-2023, 11:39 AM)Niels van der Wal schreef: Proefondervindelijk verder:

Het magnetische 'dingetje' dichter bij de sensor gezet en de contactpunten (nogmaals) schoongemaakt. Heeft contactspray invloed? Of is schoonwrijven voldoende?
Zo een tochtje karren.

Niels. -?-, van der Wal

Geen verschil.
Is toch een kabaalbreuk of een psychotische sensor.

Niels, . , van der Wal

Batterij ook uitgesloten?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fietshelm (dag van de)
Misschien eens d...Willeke_IGKT — 02:18 PM
Fietshelm (dag van de)
Misschien eens de ...Wim -de roetsende — 02:02 PM
Fietshelm (dag van de)
Helder artikel, go...Niels van der Wal — 01:10 PM
Ervaringen met de QV / Quattrovelo / Qu...
Bedankt Kevin, ...Hardloper — 12:49 PM
licht in het donker
Voor het (hand)rem...Hardloper — 12:44 PM
Ervaringen met de QV / Quattrovelo / Qu...
Bedankt Kevin, De...Marten — 11:49 AM
Fietshelm (dag van de)
Erg fijn en helder a...JanBurp — 09:45 AM
Fietshelm (dag van de)
Misschien eens de ...Wim -de roetsende — 09:13 AM
Fietshelm (dag van de)
Het is alleen jammer...Willeke_IGKT — 09:05 AM
Fietshelm (dag van de)
Helder artikel, goed...Lig-hen — 08:57 AM
Medeliggers onderweg
Groningen/Paterswo...Wim -de roetsende — 08:56 AM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wel blij om na een...Wim -de roetsende — 08:51 AM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Nostalgie, de allere...GerDilven — 08:27 AM
Medeliggers onderweg
Zelf niet gezien maa...Veloquest — 02:48 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Niet met zijn vrouw ...Willeke_IGKT — 11:40 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...of wilde hij gewo...365cycle — 11:35 PM
De discussie rondom fietshelmen
Artikel van de fiets...365cycle — 11:33 PM