Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik begin ook altijd aan de andere zijde. Het ventiel geeft niet veel mee, dan kan je beter rommelen aan de andere zijde. Minder kans op beschadiging.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Ik begin juist bij het ventiel, omdat ik daar de binnenband van de velg weg kan duwen met het ventiel, zodat ik de hieldraad van de buitenband er onder kan trekken.
Een klein beetje lucht in de binnenband zoals die Roel Perenboom doe ik ook wel vaker, ook weer om de hieldraad langs de binnenband diep in de velg te krijgen.
Die tang die hij heeft is ook wel een mooi ding, maar volgens mij een beetje achterhaald na de introductie van de tire glyder.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , Fietsbennie
Een klein beetje lucht in de biba doe ik altijd. Volgens mij lukt het anders ook bijna niet. Dan komt al heel snel de biba tussen de velgrand en de buba en dan heb je als je pecht hebt weer een lekke band.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
(11-Aug-2023, 08:44 AM)Wim -de roetsende schreef: Een klein beetje lucht in de biba doe ik altijd. Volgens mij lukt het anders ook bijna niet. Dan komt al heel snel de biba tussen de velgrand en de buba en dan heb je als je pecht hebt weer een lekke band.
En een dagenlange piep in je oren, dit zijn vaak flinke klappers.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
...gisteren weer eens bleek hoe snel het goed fout kan gaan: Een geel kenteken scooteraarster is in een bocht onderuitgegaan toen ze van de rand van het fietspad afgereden is. Onderuit met haar hoofd en helm op het asfaltbeton. Net naast het fietspad was te zien dat de grond omgewoeld was.

Dit is altijd al een verraderlijke bocht in een mooi doorgaand fietspad; de bocht wordt in de bocht nog wat scherper.
https://www.google.nl/maps/@51.5028539,3...?entry=ttu
Op de foto is het blijkbaar winter. Nu is de bocht ook nog eens dichtbegroeid. Ik moest flink in de ankers vanwege geen zicht door de bocht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
ik zojuist mot had met een duitse Motoragent!

Hij stond op de rijbaan de auto's om te leiden naar links, terwijl ik op het linksgelegen fietspad reed. Een automobilist gaat gewoon zonder te kijken linksaf en ik moet vol in de ankers. Vervolgens gaat oom agent mij vertellen dat ik "Saugerfährlich" ben. Ik ben niet zichtbaar. Ik moet een vlaggetje. Ik mag niet harder dan 25 km/h. Waar staat dat dan in de StvO, vraag ik. Geen antwoord. En maar blijven zeggen dat het mijn fout is en dat ik gevaarlijk bezig ben. Vervolgens iedere discussie uit de weg gaand door te zeggen dat hij andere dingen te doen heeft.
Antwoord }
Wat een nare ervaring Datakneder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Tja, ook onder agenten heb je incompetente eikels.
Ik zou er een klacht over indienen. Jij als zwakke verkeersdeelnemer, die op een doorgaand pad door een afslaande auto bijna omver wordt gereden, bent hier het slachtoffer, niet een dader 'door eigen schuld'. En dan hoef je zeker niet nog een draai om de oren te krijgen. Dat mag deze bromsnor best van zijn leidinggevende te horen krijgen via jouw klacht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Aug-2023, 10:39 PM)Lopopodium schreef: Tja, ook onder agenten heb je incompetente eikels.
Ik zou er een klacht over indienen. Jij als zwakke verkeersdeelnemer, die op een doorgaand pad door een afslaande auto bijna omver wordt gereden, bent hier het slachtoffer, niet een dader 'door eigen schuld'. En dan hoef je zeker niet nog een draai om de oren te krijgen. Dat mag deze bromsnor best van zijn leidinggevende te horen krijgen via jouw klacht.

Ik was van plan om morgen even naar Kleve te fietsen om een klacht neer te leggen. Heb er echter een hard hoofd in omdat ik een paar weken geleden erheen gereden was om te melden dat ik iemand over de telefoon in een slavische taal had horen praten bij de locale supermarkt. Meermaals viel daar het woord camera (dat was het enige dat ik kon verstaan) en terwijl hij dat zei keek hij naar de camera boven de ingang. Bovendien stond hij precies naast de ingang buiten het bereik van de camera.

Ik had verwacht dat ze zouden zeggen dat het goed was dat ik het meldde maar dat ze er verder niet veel mee konden. Echter kreeg ik de wind van voren waarom ik niet direct met 112 (110 in D) gebeld heb. Niet als advies maar echt als verwijt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(23-Aug-2023, 10:39 PM)Lopopodium schreef: Tja, ook onder agenten heb je incompetente eikels.
Ik zou er een klacht over indienen. Jij als zwakke verkeersdeelnemer, die op een doorgaand pad door een afslaande auto bijna omver wordt gereden, bent hier het slachtoffer, niet een dader 'door eigen schuld'. En dan hoef je zeker niet nog een draai om de oren te krijgen. Dat mag deze bromsnor best van zijn leidinggevende te horen krijgen via jouw klacht.

Of de leidinggevende kiest de makkelijkste weg en geeft de opdracht auto's via het fietspad te sturen.
De agent mag een opdracht niet weigeren, voert deze uit en moet in de praktijk 'oplossingen' bedenken.

Ook in Nederland staat doorstroming van autoverkeer bovenaan het prioriteitenlijstje; noem het het recht van de sterkste.

Niels, keuze, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 11:06 AM)Niels van der Wal schreef: Ook in Nederland staat doorstroming van autoverkeer bovenaan het prioriteitenlijstje; noem het het recht van de sterkste.
Ik weet niet of het gaat om het recht van de sterkste. Ik denk dat er vooral wordt gekeken dat als er 15 minuten geen auto's voorbij kunnen de opstoppingsproblemen groter zijn dan 15 minuten geen fietsen. Dus om te voorkomen dat een hele regio vastloopt worden auto's zsm doorgestuurd. 

Neemt niet weg dat een heel stel van die automobilisten ook op een fiets hadden kunnen zitten, maar dat is een andere discussie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 11:06 AM)Niels van der Wal schreef: Of de leidinggevende kiest de makkelijkste weg en geeft de opdracht auto's via het fietspad te sturen.

De agent mag een opdracht niet weigeren, voert deze uit en moet in de praktijk 'oplossingen' bedenken.


Dit is niet helemaal een juiste weergave van de situatie. De auto's moesten linksafslaan een zijweg in omdat de hoofdroute om de een of andere reden afgesloten was. Wat nog vreemder was dat ze via die zijweg totaal niet verder konden en gewoon teruggeleid werden naar de hoofdweg waar ze vandaankwamen. Maar dat doet even niet ter zake.

Het afslaande verkeer verleende mij geen voorrang. En ik heb er nog wel begrip voor dat die automobilioste zich focusde op de agent en van hem het signaal kreeg dat ze moest afslaan en daardoor niet goed gekeken heeft. Het probleem zit 'm in het gedrag van de agent die mij ineens verwijten ging maken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
Nu Duitsland zich ook aan het vullen is ben ik wel benieuwd naar de lokatie.
Waar was dat ergens Datakneder?, was daar ook verplicht fietspad?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 04:01 PM)Fietsbennie schreef: Nu Duitsland zich ook aan het vullen is ben ik wel benieuwd naar de lokatie.
Waar was dat ergens Datakneder?, was daar ook verplicht fietspad?

Het was hier in Wissel/Kalkar, Kreis Kleve. De auto's werden linksaf geleid en ik reed op het verplichte fietspad/voetpad. Vandaag een melding gemaakt en de betrokken agent zal er op aangesproken worden.
Antwoord }
ik het gevecht met een purschuim spuitbus heb verloren. IKEBA, maar geen purschuim aanbrengen. Binnen no time heb ik een ravage, en zit het purschuim overal behalve daar waar ik het hebben wil. Ik wilde een tochtig en lekkend zolderraampje dicht purren. Bij mij komt er altijd alleen maar CO2 uit de bus, terwijl het schuim aan het verharden is in de tuut. Het is mij nog nooit gelukt meer dan 1/8e van de inhoud uit de bus te krijgen. Het zolderraampje tocht en lekt nog steeds. Mijn singletje heb ik inmiddels weggegooid, en ik heb het spul een tijdlang laten uitharden op mijn behaarde onderarmen, om de tondeuse niet ook te verruïneren. Ik heb het nog geprobeerd te verwijderen met een petrochemisch middel, maar dat bood weinig soelaas. Hoewel het wel een toepasselijke naam had (kwastenreiniger).
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
(24-Aug-2023, 08:13 PM)Bart Verbeek schreef: ik het gevecht met een purschuim spuitbus heb verloren. IKEBA, maar geen purschuim aanbrengen. Binnen no time heb ik een ravage, en zit het purschuim overal behalve daar waar ik het hebben wil. Ik wilde een tochtig en lekkend zolderraampje dicht purren. Bij mij komt er altijd alleen maar CO2 uit de bus, terwijl het schuim aan het verharden is in de tuut. Het is mij nog nooit gelukt meer dan 1/8e van de inhoud uit de bus te krijgen. Het zolderraampje tocht en lekt nog steeds. Mijn singletje heb ik inmiddels weggegooid, en ik heb het spul een tijdlang laten uitharden op mijn behaarde onderarmen, om de tondeuse niet ook te verruïneren. Ik heb het nog geprobeerd te verwijderen met een petrochemisch middel, maar dat bood weinig soelaas. Hoewel het wel een toepasselijke naam had (kwastenreiniger).

er bestaat purschuim reiniger
pur hecht niet op polyethyleen,siliconen ed.
heb je de montage instructie gelezen en opgevolgd?
wat voor zolderaampje is het?bij lekkage is vaak de aansluiting buiten de oorzaak, loodslabbe oid.
dat ga je met pur niet verhelpen.
hoofd door het zolderraam naar buiten steken en goed kijken of je ziet waar de oorzaak zich bevindt.

kan ook nog een ontwerpfout zijn Cool
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 09:24 PM)sjefke schreef: er bestaat purschuim reiniger

Als ik niet zo'n kwast was zou ik dat niet nodig hebben.

(24-Aug-2023, 09:24 PM)sjefke schreef:
heb je de montage instructie gelezen en opgevolgd?


Die lettertjes zijn te klein. Ik wilde het nog gauw even voor de bui doen

(24-Aug-2023, 09:24 PM)sjefke schreef:

kan ook nog een ontwerpfout zijn Cool





Dat is het zeker. Ik heb het zelf ontworpen.

Het was het broeierigste moment van de dag, zodat het zoute zweet in mijn ogen liep. Met mijn pur-handen kon ik dat niet wegvegen. Terwijl mijn poes onder de ladder liep te blèren en ik probeerde te voorkomen dat de neervallende klodders bovenop haar kwamen. Dat tapijt doe ik toch ook maar weg.
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Lig-hen
jammer dat het zo moest af!lopen!
pur is als eea niet goed gaat geen fijn spul.
probeer bij dit soort klusjes te anticiperen op zaken die fout kunnen gaan, diverse beschermingsmiddelen voor jezelf en de spulletjes etc

tenslotte van alle fouten kun je leren.alle vaardigheden die je verwerft komen voort uit oefening.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Dat is erg vervelend. In sommige gevallen moet de pur spuitbus op zijn kop gebruikt worden, dus met het tuutje naar beneden. Doe je het andersom, dan komt voornamelijk het drukgas naar buiten. Een permanente oplossing zal het niet zijn, en mogelijk verplaatst de ellende zich, zodat ook andere stukken van je dak beschadigd raken.

Brabants bouwspreekwoord. "As ge et nie meer wit, los et dan op met pur en kit".
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het minuscule dakraampje van plastic was na 30 jaar UV straling dusdanig gedesintegreerd dat de eksters binnen nestelden. Ik heb het toen vervangen door een houten luikje. Maar bij de brand een tijdje terug heeft de brandweer het luikje open geramd om de rook naar buiten te laten. Sedertdien lekt en tocht het. Dat wilde ik nog gauw even herstellen voor de natte periode weer aanvangt. Binnenkort een nieuwe poging.
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bij de Praxis en ook bij andere bouwmarketen hebben ze een schuim op kleefband. Dat wordt gebruikt om de overgang tussen raam en glaslatjes af te dichten. Een paar mm vangt dat op. Zit een plakrandje op, zoals bij dubbelzijdig tape. Dan hoort er nog wel een klein kitrandje overheen, waterdicht is het namelijk niet van zich zelf. Mogelijk dat dat een oplossing is?

succes met het vinden van een oplossing.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 11:39 PM)Bart Verbeek schreef: Het minuscule dakraampje van plastic 

goede kans dat het een ubbink raampje is.
merk bestaat nog steeds en maakt ook nog steeds dakraampjes van kunstof,leveren ook nog onderdelen.
misschien kun je kontakt met ze opnemen?
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 11:38 PM)Jeroen S schreef: In sommige gevallen moet de pur spuitbus op zijn kop gebruikt worden, dus met het tuutje naar beneden. Doe je het andersom, dan komt voornamelijk het drukgas naar buiten. 

Ik had al beredeneerd dat dat de oorzaak moest zijn. De spuitbus is helaas extreem groot, wel een centimeter of 40. Het tuutje is dan weer niet lang genoeg. omdat de spuitbus dan tegen het dak aankomt. Alles geheel volgens de wet van behoud van ellende.
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Aug-2023, 04:01 PM)Fietsbennie schreef: Nu Duitsland zich ook aan het vullen is 

Wat bedoel je?
If it ain't broken, don't fix it!  Jouta | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Excuus, ik bedoel Duitsland zich aan het vullen is met Streetview.
Eerder was alleen flarden van grote steden te zien. Nu kun je al veel meer zien.

Ook de locatie van akkefietje tussen Bromsnor en Datakneder staat erop.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek , Willeke_IGKT
(25-Aug-2023, 12:45 PM)Fietsbennie schreef: Excuus, ik bedoel Duitsland zich aan het vullen is met Streetview.
Eerder was alleen flarden van grote steden te zien. Nu kun je al veel meer zien.

Ook de locatie van akkefietje tussen Bromsnor en Datakneder staat erop.

Ik moet er nog echt aan wennen dat Google maps een opte is voor Duitsland. Dit was inderdaad de plek.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Eitje
Mooi verhaal weer!  ...Bart Verbeek — 12:28 AM
Even voorstellen
Welkom Merijn, Z...Josligfiets — 11:53 PM
Even voorstellen
Nieuw hier, maar nie...Merijn — 11:18 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Als je vanuit het ni...Bob Hagendijk — 11:01 PM
Eitje
Toen ik vanochtend e...Lig-hen — 10:10 PM
DHZ vermogensmeter
Even een plaatje van...HugoW1975 — 09:33 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Dank voor alle input...HugoW1975 — 09:17 PM
Maximumsnelheid fietsers
Kolokwint ---> ge...Wim -de roetsende — 09:15 PM
Maximumsnelheid fietsers
Op een bijeenkomst ...Tijanus — 08:48 PM
Maximumsnelheid fietsers
Het ultieme sn...Wim -de roetsende — 08:32 PM
Ligfiets adviesorgaan van/door Meindert...
Ik heb ooit een verh...Wim -de roetsende — 08:19 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
..Lijkt mij ook ee...Hoekie — 07:54 PM
Ligfiets adviesorgaan van/door Meindert...
Begin jaren 90 heeft...Jeroen S — 07:50 PM
Maximumsnelheid fietsers
Dat is topsnelheid...quattrovelootje — 07:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb tegenwoordi...ZoefZoef — 07:46 PM
DHZ vermogensmeter
Volgens GCN zat Jeff...Jeroen S — 07:37 PM
Maximumsnelheid fietsers
Het ultieme snel...Tijanus — 07:32 PM