Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(30-May-2024, 07:46 AM)JanBurp schreef: Al een aantal weken hebben we in onze buurt de hele nacht door piepende jonge Ransuilen die ons uit de slaap halen. Wel bijzonder.

Wat leuk! Hopelijk blijft de rest leven. Bij mij in de buurt zitten ook ransuilen. 's Nachts hoor je die spookachtige kreten van de uilen, en onder sommige bomen liggen van die braakballen.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Voorzichtige conclusie, het uilskuikentje viel naar alle waarschijnlijkheid,. dood neer bij het zien vd velomobiel ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2024, 10:03 AM)Hardloper schreef: Wat is er eigenlijk allemaal kapot aan die Quest XS en is die dan van de verzekeraar bij Total loss? Ik was aan het denken hè, als de aluminium brug nog goed is. Maar dat alleen de Carbon volledige is beschadigd. Zou een handige Harry hier zelf een heel nieuwe Carbon / glasvezel of houten body om heen kunnen bouwen? Of anders op een of andere manier dat er een trike van gemaakt wordt?

Peter, van ICB, heeft mijn voormalige Quest hersteld nadat die eigenlijk total loss was.
Heel veel tijd en kennis kunnen een VM weer goed krijgen, maar dan wel als een VM, niet als een open trike.

Er moest onder andere het frame hersteld worden, de hele bodem van het voor gedeelte geheeld, de wielen gericht (met waarschijnlijk vervanging van onderdelen.)

De reden dat een open trike niet logisch is: de stuurinrichting is ontworpen om in een ombouw te zitten. En de buitenkant van de VM geeft stevigheid.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
(29-May-2024, 10:34 PM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik vorige week tot de conclusie heb moeten komen dat mijn QuestXS niet meer te repareren is en vandaag het bovenste stuk van de stoel van mijn hurricane is afgebroken waardoor ik op het moment geen (fatsoenlijk) bruikbare ligfiets meer heb.

Staat er net een te koop op ligfiets.net
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(30-May-2024, 10:03 AM)Hardloper schreef: Wat is er eigenlijk allemaal kapot aan die Quest XS en is die dan van de verzekeraar bij Total loss? Ik was aan het denken hè, als de aluminium brug nog goed is. Maar dat alleen de Carbon volledige is beschadigd. Zou een handige Harry hier zelf een heel nieuwe Carbon / glasvezel of houten body om heen kunnen bouwen? Of anders op een of andere manier dat er een trike van gemaakt wordt?

Total loss is een verzekeringsterm.
Het betekent dat de kosten van herstel meer zijn dan de dagwaarde van vlak voor de schade.
Dat er dingen nog te gebruiken zijn is prima; de verzekeraar gaat alleen over geld. Oftewel; de dagwaarde wordt uitgekeerd.
Wat je met het 'wrak' doet is aan de eigenaar. Je mag er dus weer een rijdende fiets van maken (of een vliegtuig; als je handig bent)

Niels, voetenwerk, van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper , Willeke_IGKT
Maar schiet je er dan in ons geval erbij in? Voor de dagwaarde heb je misschien niet eens een vergelijkbaar exemplaar van voor het ongeluk.
Gewoon hypothetische, zou een Bugatti Chiron ook total loss verklaard kunnen worden?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2024, 04:12 PM)Niels van der Wal schreef: Total loss is een verzekeringsterm.
Dat is een halve waarheid.

Technisch total loss betekent dat een object (meestal een voertuig) niet meer zo te repareren is dat het weer veilig in gebruik genomen kan worden.
Wat jij beschrijft heet economisch total loss; het is dan financieel minder aantrekkelijk om te repareren dan het is om een vervangend voertuig te leveren.

Technisch total loss wordt ook in onze velomobielen steeds waarschijnlijker, door de toename van kreukelzones en verstevigingen om de botsveiligheid te vergroten.
Daarnaast zou je kunnen stellen dat een velomobiel bij een stevige schade technisch total loss is, aangezien het lage gewicht een belangrijke eigenschap is, die bij een flinke reparatie niet gehandhaafd kan worden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2024, 10:36 AM)PieterTrapt schreef:
(30-May-2024, 07:46 AM)JanBurp schreef: Al een aantal weken hebben we in onze buurt de hele nacht door piepende jonge Ransuilen die ons uit de slaap halen. Wel bijzonder.

Wat leuk! Hopelijk blijft de rest leven. Bij mij in de buurt zitten ook ransuilen. 's Nachts hoor je die spookachtige kreten van de uilen, en onder sommige bomen liggen van die braakballen.

Zeker leuk. Het is een nest met twee jongen (waarvan er één nu dus dood is :-( ) en dus twee ouders. Vanmiddag bij thuiskomst zag ik het andere jong ontspannen op een tak zitten. Leek gezond.
Hier inderdaad ook de hele nacht spookachtige geluiden. En vanuit ons dakraam VIP zicht op het nest!

(30-May-2024, 11:22 AM)Dharm2004 schreef: Voorzichtige conclusie, het uilskuikentje viel naar alle waarschijnlijkheid,. dood neer bij het zien vd velomobiel ?

Of hij schrok zich te pletter toen ik het zeil er voorzichtig afhaalde (om zo min mogelijk te storen). Een oude witte Quest is wel iets om van te schrikken (doen andere dieren, met name paarden, ook).

Hopelijk geen vogelgriep :-(
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Hoekie , Willeke_IGKT
(30-May-2024, 04:20 PM)Hardloper schreef: Gewoon hypothetische, zou een Bugatti Chiron ook total loss verklaard kunnen worden?
Heel makkelijk zelfs. Een dergelijk complexe auto repareren is een totale nachtmerrie.
Daarom staan er ook best veel op Youtube, die dan opgeknapt worden door thuisprutsers.

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
(30-May-2024, 07:08 PM)365cycle schreef: .....die dan opgeknapt worden door thuisprutsers.
Lijkt me best leuk, zo'n prutswerkje Big Grin
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(30-May-2024, 09:55 PM)PieterTrapt schreef: Lijkt me best leuk, zo'n prutswerkje Big Grin 
Mij ook, daarom staat mijn QV hier Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(30-May-2024, 07:08 PM)365cycle schreef:
(30-May-2024, 04:20 PM)Hardloper schreef: Gewoon hypothetische, zou een Bugatti Chiron ook total loss verklaard kunnen worden?
Heel makkelijk zelfs. Een dergelijk complexe auto repareren is een totale nachtmerrie.
Daarom staan er ook best veel op Youtube, die dan opgeknapt worden door thuisprutsers.


de filmpjes van deze kerel mat kijk ik altijd en heb eigenlijk niks met auto's. maar het is wel mooi hoe hij het steeds voor elkaar krijgt. geeft toch een stuke hoop en hij had laatst een porsche roze gemaakt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-May-2024, 04:20 PM)Hardloper schreef: Gewoon hypothetische, zou een Bugatti Chiron ook total loss verklaard kunnen worden?

Rowan Atkinson heeft zijn McLaren F1 meermaals serieus in de prak gereden. Er zijn auto's die zo uniek en gewild zijn dat het alle mogelijk moeite waard is ze weer op te bouwen.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Oliver , Willeke_IGKT , 365cycle
Had ik ook ooit iets van gehoord van die McLaren
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Filmpje bekeken over die McLaren. 60.000 pond voor dat kansloze wrak en wrak is hier geen hyperbool of  zo. Het is letterlijk een wrak. Kan onze landgenoot (voor de meesten van ons, de Belgen onder ons mogen zich gelukkig prijzen) zichzelf ooit nog in de spiegel onder ogen komen. En dan dat verkooppraatje. Zijn broer had de motor aan het lopen gekregen. Het lijkt dan wat onwaarschijnlijk en gaandeweg de video wordt het alleen maar onwaarschijnlijker. Daar staat wel tegenover. In thumbnail staat "I missed this" maar dat had ie helemaal niet gemist. Hij wist drommels goed wat hij kocht maar zijn overweging was waarschijnlijk dat het toch een rendabele aankoop zou zijn vanwege de opbrengsten op YouTube.  Dat spreekt dan ook weer in het voordeel van de verkoper.

Interessant vanuit ligfietsoogpunt is de constatering dat koolstof moeilijk te repareren is. Geldt dat ook voor ligfietsen/Velomobielen? Ik denk dat dat de Alleweder kampioen repareerbaarheid is. Kennelijk gevolgd door de glasvezel velomobielen met de carbonfietsen als laatste. 

Geldt dan iets idem dito voor  carbonligfietsen in vergelijking met stalen en aluminiumframes?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(31-May-2024, 09:32 AM)Roepers schreef: Filmpje bekeken over die McLaren. 60.000 pond voor dat kansloze wrak en wrak is hier geen hyperbool of  zo. Het is letterlijk een wrak. Kan onze landgenoot (voor de meesten van ons, de Belgen onder ons mogen zich gelukkig prijzen) zichzelf ooit nog in de spiegel onder ogen komen.
 En dan dat verkooppraatje. Zijn broer had de moteor aan het lopen gekregen. Het lijkt dan wat onwaarschijnlijk en gaandeweg de video wordt het alleen maar onwaarschijnlijker. 
Ik krijg de indruk dat je niet helemaal bekend bent met het fenomeen "autoverkoper" Big Grin  Er zitten goeie tussen, maar er zijn er ook genoeg die hun eigen moeder nog oplichten als er wat centen te halen vallen. Zeker in de wereld van schadeauto's kan je het beste niets aannemen en alles controleren. Onderhandelen is bij schadehandelaren vaak ook de moeite; het zou mij niet verbazen als deze YouTuber stiekem €10K of meer van de prijs afgekletst heeft, maar da's natuurlijk niet leuk voor het verhaal.
Daarnaast is de waarde van dit soort wrakken nog altijd fors - deze auto kost nieuw meer dan €300.000. Voor dat soort auto's kost alleen een tweedehands velg van een schadebak soms al een paar duizend euro als ie nog intact is. Dit ding strippen voor de onderdelen kon nog weleens een best bedragje opleveren.

(31-May-2024, 09:32 AM)Roepers schreef: Interessant vanuit ligfietsoogpunt is de constatering dat koolstof moeilijk te repareren is. Geldt dat ook voor ligfietsen/Velomobielen. Ik denk dat dat de Alleweder kamppioen repareerbaarheid is. Kennelijk gevolgd door de glasvezel velomobielen met de carbonfietsen als laatste. 

Geldt dan iets idem dito voor  carbonligfietsen in vergelijking met stalen en aliminiumframes?
Ik denk het niet. Het grote verschil is dat wij in een uiterst bijzonder uitzonderingsgeval misschien een keer 3 kilowatt door de trappers heen jagen; een McLaren 720S heeft ongeveer 720 pk, da's meer dan 500 kilowatt. Daarnaast zijn de banden waarschijnlijk zo'n 30 centimeter breed, het ding zal zo'n 1500 kg wegen... de krachten die daar bij een snel genomen bocht op het koolstofvezel gezet worden zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met wat wij doen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-May-2024, 09:32 AM)Roepers schreef: Geldt dan iets idem dito voor  carbonligfietsen in vergelijking met stalen en aliminiumframes?

Je hebt speciale bedrijven gespecialiseerd in carbon fietsen frames. Maar ook gewoon gespecialiseerd in carbon fietsen / auto's. Dus met een kapotte M5 frame van carbon kun je wel laten repareren.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
....ik best wel wat corrosie onder de poedercoating van mijn Nazca Pioneer heb ontdekt.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Lekke band! De Marathon Plus voor van de Maxi was lek. Het leek mij gewoon via het loopvlak te zijn gegaan. Wel zelf ter plaatse geplakt. Dat maakt mij weer blij.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik vannacht niet geslapen heb en er om 9.00u werklui over de vloer kwamen. Daarna zelf ook even geklust en een draad getrokken om een stopcontact in de schuur te realiseren, om tijdens de aanleg te bedenken dat de lasklem voor 3 draden die ik bij mn broer had gehaald er eentje moest zijn voor 4 draden. Dom, want de draad naar de lamp zelf vergeten.. Vervolgens flikkert ook de opbouw van het stopcontact uit mn klauwen: kapot.

Klusje uiteindelijk geklaard, ga mn nest in en een kwartier later kon ik me weer aankleden omdat er werd aangebeld. Staat er een behoorlijk aantrekkelijke jonge deerne voor de deur namens Unicef. Huis-aan-huis verkopers/collectanten, er zou een verbod op moeten komen Sad

Net half uurtje wakker nu.. en nog steeds beetje suf door vermoeidheid, maar wel met een werkend 230V stopcontact in de muur dus het is niet enkel negatief Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(31-May-2024, 09:09 PM)ZoefZoef schreef: Klusje uiteindelijk geklaard, ga mn nest in en een kwartier later kon ik me weer aankleden omdat er werd aangebeld. Staat er een behoorlijk aantrekkelijke jonge deerne voor de deur namens Unicef. Huis-aan-huis verkopers/collectanten, er zou een verbod op moeten komen Sad

Waarom doe je in vredesnaam de deur open als je niemand verwacht en er niet op gekleed bent.

Ik doe in meer dan de helft van de keren dat er aangebeld wordt de deur niet open. Het is meestal gezeur en gezanik; een goed doel (ik heb mijn eigen vaste goede doelen al), 'aanbiedingen' van allerlei aanbieders of ik kan pakketjes van anderen aannemen. Ik moet er een trap voor af en daarna weer een trap op. Ik ga er zéker niet mijn bed voor uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-May-2024, 09:17 PM)Lopopodium schreef: Waarom doe je in vredesnaam de deur open als je niemand verwacht en er niet op gekleed bent.

Ik doe in meer dan de helft van de keren dat er aangebeld wordt de deur niet open. Het is meestal gezeur en gezanik; een goed doel (ik heb mijn eigen vaste goede doelen al), 'aanbiedingen' van allerlei aanbieders of ik kan pakketjes van anderen aannemen. Ik moet er een trap voor af en daarna weer een trap op. Ik ga er zéker niet mijn bed voor uit.

Daar heb ik iets op gevonden. 

[Afbeelding: IMG-20240225-124504.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Als je vanuit je bovenhuis/bovenverdieping voor de voordeur kunt zien is het makkelijk, je opent een raam, praat met degene voor de deur en doet de buitendeur pas open als je weet dat het de moeite waard is.

Persoonlijk vind ik die ene, hooguit twee collectanten per jaar die buiten werktijd portiekflats komen collecteren niet erg en krijgen ze geld als ik muntgeld of klein papier geld heb.

Die paar keer dat ik gecollecteerd heb, names scouting voor Jantje Beton, waren er nog geen 'geen collectie' bordjes, ik weet ook niet of ik die gerespecteerd zou hebben.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(31-May-2024, 09:09 PM)ZoefZoef schreef: Klusje uiteindelijk geklaard, ga mn nest in en een kwartier later kon ik me weer aankleden omdat er werd aangebeld. Staat er een behoorlijk aantrekkelijke jonge deerne voor de deur namens Unicef. Huis-aan-huis verkopers/collectanten, er zou een verbod op moeten komen Sad

Ik zie je al in de deuropening staan met slaapkop, in je t-shirt, boxer met een odol. Big Grin En dan nog een "niet geïnteresseerd" uit je mond kunnen krijgen.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
...omdat ik gisteren mijn eerste schuiver gemaakt heb in mijn quest. Een bochtje onderaan de helling bleek een stuk scherper dan ik had ingeschat. gelukkig is de schade minimaal, alleen de verf is beschadigd, ook kon ik zelf zonder schade uitstappen. weer wat geleerd...
Antwoord }
(03-Jun-2024, 07:51 AM)charhof schreef: ...omdat ik gisteren mijn eerste schuiver gemaakt heb in mijn quest. Een bochtje onderaan de helling bleek een stuk scherper dan ik had ingeschat. gelukkig is de schade minimaal, alleen de verf is beschadigd, ook kon ik zelf zonder schade uitstappen. weer wat geleerd...

Ik voel mee met je 'pijn'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Ter aanvulling nog m...Jeroen S — 12:05 PM
Banden, banden en nog eens banden
De 6a is de extra du...Jeroen S — 11:54 AM
Medeliggers onderweg
Als je illegaal ...Niels van der Wal — 11:46 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Het lager hoort tege...Jeroen S — 11:43 AM
Ritjes van Atrike
Had je wel een ver...Bacchus — 11:37 AM
Medeliggers onderweg
Als je iets doet waa...Jeroen S — 11:33 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Omdat we hier regen ...Hardloper — 11:30 AM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Maar dan nog, ik kri...Hardloper — 11:26 AM
Medeliggers onderweg
Als je illegaal op...datakneder — 10:00 AM
Medeliggers onderweg
Ik vind die Speedped...Wim -de roetsende — 09:21 AM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
die nieuws brief h...Wim -de roetsende — 09:12 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ja. Ik moest ~1000...Wim -de roetsende — 09:05 AM
Zie jij het zitten om moderator te word...
Hoekie stopt, we heb...Willeke_IGKT — 07:43 AM
Zie jij het zitten om moderator te word...
Indien nodig wil ik ...365cycle — 12:47 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik vind 140mm wel ...365cycle — 12:42 AM
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...365cycle — 12:38 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Dit is hoe de fiets ...Bob Hagendijk — 11:58 PM