Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Berichten: 1.038
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1749 x bedankt in 940 berichten
(07-Feb-2025, 11:16 AM)365cycle schreef: dan strak aandraaien en even horizontaal laten liggen. Waar dient dat laatste voor?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
Wat was het handiger geweest als ik al met de velo naar het werk was geweest.
Had net de trein gemist waarmee ik de 1x in de uur de bus mee kom halen. Trein erna had 15 a 20 min vertraging. En de station voor de mijne stopte hij. De trein die me naar het begin station bracht had weer zoveel vertraging dat ik ook de bus erna mistte. ![Angry Angry](https://ligfietsers.nl/images/smilies/angry.png) Leuk zo’n eerste werkdag.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 558
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 564
1417 x bedankt in 511 berichten
(10-Feb-2025, 07:18 PM)Hardloper schreef: Wat was het handiger geweest als ik al met de velo naar het werk was geweest.
Had net de trein gemist waarmee ik de 1x in de uur de bus mee kom halen. Trein erna had 15 a 20 min vertraging. En de station voor de mijne stopte hij. De trein die me naar het begin station bracht had weer zoveel vertraging dat ik ook de bus erna mistte. Leuk zo’n eerste werkdag.
Dit klinkt alsof je op die eerste werkdag halverwege ongeveer binnenkwam?
Niets zo stabiel.....
....als reistijd per velomobiel.
(ja, deze slogan mag voortgezegd worden ![Tongue Tongue](https://ligfietsers.nl/images/smilies/tongue.png) )
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 6.071
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2248
7898 x bedankt in 3861 berichten
(10-Feb-2025, 07:18 PM)Hardloper schreef: Wat was het handiger geweest als ik al met de velo naar het werk was geweest.
Had net de trein gemist waarmee ik de 1x in de uur de bus mee kom halen. Trein erna had 15 a 20 min vertraging. En de station voor de mijne stopte hij. De trein die me naar het begin station bracht had weer zoveel vertraging dat ik ook de bus erna mistte. Leuk zo’n eerste werkdag.
Tja, ik begreep ook al echt niet waarom je dat niet gedaan hebt.
Afgelopen weekend had je mooi proef kunnen rijden.
Belangrijkste is waar je vm kan staan.
Douchen op het werk is heel vaak niet mogelijk. Ik ken bijna niemand die dat kan.
Ik douche thuis en fris mij op school op met zo'n campingwashandje. Werkt prima.
's Ochtends fiets ik wat rustiger en dan zweet ik nauwelijks.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
Nou ik weet dat iemand hier nog meer kan douchen, want hij werkt voor hetzelfde bedrijf / kantoorpand waar ik meer dan 3,5 jaar heb gesleten.
De man die daar de huisvestiging doet (E), kent mij best wel goed. Dus heb ik naderhand nog weleens een foto getoond van mijn velo. En onze medelid, die had een keer aangehaald dat hij per VM naar kantoor wou. Dus toen wist E waar het een beetje over ging. En E liet een foto zien van mijn velo, die ik gedeeld had. En de lid wist dat ik het was. Want de Lid die had mij al eens gespot. Binnen de eerste paar honderd KM. Maar ik heb daar Stage + werk gehad. Maar het is wel een bedrijf van paar honderd man. En nu ook weer, heel wat collega's. Dus vooral grote bedrijven hebben wel een of meerdere douches.
Maar mijn ouders die vinden het toch nog niet zo fijn idee als hun zoon in het donker de deur uit gaat.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.071
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2248
7898 x bedankt in 3861 berichten
(10-Feb-2025, 08:41 PM)Hardloper schreef: Maar mijn ouders die vinden het toch nog niet zo fijn idee als hun zoon in het donker de deur uit gaat.
Zeg maar tegen je ouders dat in het donker niemand kan zien hoe laag jouw vm is
Een QV heeft erg goede verlichting. Is in het donker echt geen probleem.
Hoe laat moet je vertrekken?
Ik ga om kwart over 7 en dan is het al niet meer echt donker.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 558
Topics: 34
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 564
1417 x bedankt in 511 berichten
(10-Feb-2025, 08:04 PM)Wim -de roetsende schreef: ...
Douchen op het werk is heel vaak niet mogelijk. Ik ken bijna niemand die dat kan.
Ik douche thuis en fris mij op school op met zo'n campingwashandje. Werkt prima.
's Ochtends fiets ik wat rustiger en dan zweet ik nauwelijks.
Dit doe ik ook: heen een beetje rustig aan en opfrissen met deo-douche en vanaf kilometer of 20 trok ik compleet schone kleren aan naast die deo-douche. Nooit klachten van collega's gehad.
En in het donker ben je bijkans nog beter zichtbaar met felle lampen en reflectie....
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
10-Feb-2025, 09:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Feb-2025, 09:02 PM door Hardloper.)
(10-Feb-2025, 08:51 PM)Wim -de roetsende schreef: (10-Feb-2025, 08:41 PM)Hardloper schreef: Maar mijn ouders die vinden het toch nog niet zo fijn idee als hun zoon in het donker de deur uit gaat.
Zeg maar tegen je ouders dat in het donker niemand kan zien hoe laag jouw vm is
Een QV heeft erg goede verlichting. Is in het donker echt geen probleem.
Hoe laat moet je vertrekken?
Ik ga om kwart over 7 en dan is het al niet meer echt donker.
Ook zoiets wanneer ik niet te veel wil stressen. 9 uur beginnen en hoop uiteindelijk 45min erover te doen.
Maar ik had vandaag ook dat ik op het einde naar een andere kantoor moest. Foto's maken voor mijn personeelspas.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.574
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 371
3056 x bedankt in 1428 berichten
Tja de betrouwbaarheid van het OV. Had ik 30 jaar terug ook al last van. Met de fiets weet je waar je aan toe bent, en wat veiligheidstijd inbouwen voor eventueel bandje plakken.
Misschien ben je ondertussen op een leeftijd dat je zelfstandig genoeg bent om je eigen keuzes te maken? Maar goed mijn moeder maakt zich ook nog wel eens druk als ik( 52) vertel over een lange fietstocht. Da's toch veel te vermoeiend jongen.
Plan je reistijd met de VM in het begin wat ruim, dan hoef je niet te stressen uit angst te laat te komen. Met een paar maandjes ervaring weet je wel ongeveer hoe het allemaal loopt, en dan is het mooi weer en ineens wel druk op het fietspad. Meestal maakt het bij mij niet uit hoe laat ik precies begin, maar als ik gelijk in de ochtend iets heb, dan bouw ik wel 10 minuutjes speling in, door eventueel eerder weg te gaan.
p.s. soms spelen er ook dingen mee die je niet verwacht. Zo ontdekte ik dat iets later weg van huis betekende dat ik geen middelbare scholieren trof. Dat scheelt een hoop, want inhalen betekende remmen tot 15 km/h bellen, wachten, bellen, optrekken, tot de volgende kudde. Inmiddels is die locatie gesloten en kiezen ze een andere route.
Berichten: 658
Topics: 39
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1402 x bedankt in 621 berichten
10-Feb-2025, 09:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Feb-2025, 09:41 PM door Bob Hagendijk.)
Het advies om in het weekend proef te rijden is een goede... Dan kom je geen onverwachte dingen tegen en weet je hoe lang je erover doet. Hoeveel km is het? Als je om 9 uur moet beginnen en je hoopt er 45 minuten over te doen, dan vertrek je om 7:30. Dan is het niet meer donker, hoef je niet te stressen en kan je even een washandje over je heen halen bij aankomst.
En als ze een douche hebben die je niet kan vinden, kan je het vragen. Makkelijker dan zelf zoeken in een groot bedrijf.
Ouders... Ze zullen altijd bezorgd zijn over hun kind. Soms moet je je eigen gevoel volgen en laten zien dat je het kan. Als je laat zien dat je het kan dan worden ze vanzelf minder bezorgd. Mijn moeder stuurt nog regelmatig een appje of we (kinderen en aanhang) voorzichtig zijn als het glad lijkt te worden. Ik stuur altijd netjes een appje als ik er ben. Zij gerustgesteld, ik blij dat er aan me wordt gedacht.
Berichten: 6.071
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2248
7898 x bedankt in 3861 berichten
(10-Feb-2025, 09:00 PM)Hardloper schreef: 9 uur beginnen en hoop uiteindelijk 45min erover te doen.
Maar ik had vandaag ook dat ik op het einde naar een andere kantoor moest. Foto's maken voor mijn personeelspas.
Ik meende gelezen te hebben dat het 25km is.
Dan zou ik in het begin een reistijd van een uur rekenen, dan ben je tenminste op tijd en hoef je niet echt hard te rijden.
Voor het omkleden een kwartier rekenen en voor lopen en de fiets wegzetten ook een kwartier.
De eerst week vertrek je dan om half 8, dan heb je dus 1,5 uur. Moet lukken. Om half 8 is het al niet meer echt donker.
Gewoon gaan met die banaan joh. Wat houdt je tegen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.058
Topics: 58
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 30918
3012 x bedankt in 1347 berichten
Mijn moeder maakte zich altijd zorgen als ik met de trein op vakantie ging, een hele maand Europa door. Toen vertelde een kennis van haar dat ze alleen met kamelen in een woestijn ging wandelen.
Mijn reizen waren daarna tam en niets meer om je zorgen over te maken.
Dus misschien zijn de nachtelijke fietstochten hier op het forum een goede om je ouders te laten lezen, dan is naar het werk fietsen tam.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
10-Feb-2025, 10:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Feb-2025, 10:30 PM door Hardloper.)
Nou een uur reistijd had het dus zelf ook bedacht. Ik heb al met de manager over gehad dat ik uit ga van een uur. Ik heb ook al lichtjes opgegooid dat ik de fiets echt niet onbeheerd achter laat, mocht er iets zijn dat ik niet verder kan. Dat begrepen ze wel, ik heb gelukkige een begripvolle werkgever. Morgen zou ik de douche te zien krijgen.
Hebben jullie trouwens al eens gekeken van hoe laat de zon op gaat? Voor Den Haag en Zwolle zit bv meer dan 10min verschil wat ik zo zag. Maar moet het allemaal nog eens goed bespreken en bekijken. Want parkeren is ook iets wat ik moet bekijken. Om mijn banaan te stallen zal ik nog van de security ook nog medewerking moeten krijgen. Het is best wel formeel allemaal geregeld. Dus zal nog eens uitzoeken hoe en wat. Maar het zal wel goed komen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 898
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 470
1735 x bedankt in 837 berichten
Ja de ervaren rotten weten dat de vm vaak superieur is aan het OV. Maar hij is net begonnen bij een nieuwe baas en hij heeft, voor zover ik weet, geen fietsforenservaring. Gun hem de tijd. Over een jaar zal hij zich afvragen waarom het nu zo'n drempel is geweest.
Berichten: 5.657
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11259
8732 x bedankt in 4291 berichten
(09-Feb-2025, 09:23 PM)melle z schreef: Waar dient dat laatste voor? Als er druppels loctite op de opening van het ventiel komen krijg je er geen lucht meer in.
(10-Feb-2025, 08:02 PM)TimSch schreef: Niets zo stabiel.....
....als reistijd per velomobiel. Nice
(10-Feb-2025, 08:04 PM)Wim -de roetsende schreef: Afgelopen weekend had je mooi proef kunnen rijden.
Belangrijkste is waar je vm kan staan.
Douchen op het werk is heel vaak niet mogelijk. Ik ken bijna niemand die dat kan. Als freelancer kon ik bij ongeveer 70 a 80% van alle bedrijven douchen. Wel allemaal relatief corporate. Vaak loont het de moeite om het aan meerdere mensen te vragen; soms is er een douche waar de receptionist of je leidinggevende niet eens vanaf weet. Zelf een blik in het rolstoeltoilet werpen heeft me ook al eens geholpen.
(10-Feb-2025, 08:41 PM)Hardloper schreef: Maar mijn ouders die vinden het toch nog niet zo fijn idee als hun zoon in het donker de deur uit gaat. Herkenbaar. Ondanks mijn 40+ status, en groot, sterk, zwaar en knok-kundig zijn heeft het jaren geduurd voor mijn ouders (vooral vader) er rust in vonden.
Daar moet je ff doorheen. Je hebt Garmin spullen, toch? Dan kan je dus ook iemand een safety tracking link door laten sturen, en een automatische noodoproep laten ontvangen.
Misschien geeft het wat rust als ze weten dat ze je kunnen volgen, en zien dat het iedere dag goed gaat.
Die noodoproepen trouwens, dat werkt echt perfect. 2 aanrijdingen gehad waarbij ik de melding zelf gelukkig nog snel uit kon schakelen, vals alarm heb ik echt zelden.
(10-Feb-2025, 08:51 PM)Wim -de roetsende schreef: Zeg maar tegen je ouders dat in het donker niemand kan zien hoe laag jouw vm is
Een QV heeft erg goede verlichting. Is in het donker echt geen probleem. Dit klopt ook
(10-Feb-2025, 09:27 PM)Jeroen S schreef: Misschien ben je ondertussen op een leeftijd dat je zelfstandig genoeg bent om je eigen keuzes te maken? Maar goed mijn moeder maakt zich ook nog wel eens druk als ik( 52) vertel over een lange fietstocht. Da's toch veel te vermoeiend jongen. Voor haar wel
(10-Feb-2025, 09:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Gewoon gaan met die banaan joh. +1
(10-Feb-2025, 09:55 PM)Willeke_IGKT schreef: Dus misschien zijn de nachtelijke fietstochten hier op het forum een goede om je ouders te laten lezen, dan is naar het werk fietsen tam. Yes, hiero! Kan er wel een paar doorsturen indien nodig.
Reed vroeger heel regelmatig 100 km Zeeland - Zuid-Holland op zondagavond, ik mikte meestal op ~1:30 thuis komen (dan kan ik op maandag nog net functioneren).
En de laatste, van een ziekenhuisbezoek waar ik m'n ouders uitzwaaide naar huis over 130 km. Ze konden me dus volgen én zien dat ik na 100 km puur voor m'n plezier nog even gas begon te geven. Energie zat
Laatste tip: Je bent Hardloper, dus doseren kan je. Bedenk je dat je werkdag het middenstuk van je marathon is, en dat je er ineens 5 in de week moet lopen. Met andere woorden: Blijf lekker in Z2 hangen. Tranquilo.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.574
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 371
3056 x bedankt in 1428 berichten
Als het een groot bedrijf is, kan inderdaad een gesprekje en of een rondleiding wel eens helpen om je weg te vinden. En rondleiding met de BHV ofzo wil ook nog wel eens helpen die weten als het goed is net iets beter de weg. Als de security een extern bedrijf is, dan kan het helpen om vooraf even de regels uit te zoeken. En waar de stalling is.
Soms doet een vriendelijk praatje ook al wonderen.
Het scheelt vast als de security bij de poort weet welk gezicht er bij die gekke fiets hoort en waar je ergens uithangt in het gebouw.
Berichten: 1.038
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1749 x bedankt in 940 berichten
(, 12:21 AM)365cycle schreef: Als er druppels loctite op de opening van het ventiel komen krijg je er geen lucht meer in. Je kunt beter wat minder gebruiken zodat er niks tussen het schroefdraad uit loopt, je hebt echt maar een drupje nodig. Veel kwaad zal een beetje knoeien overigens niet kunnen; vloeibare schroefdraadborgmiddelen zijn anaerobe lijmen, dus zolang er zuurstof bij kan blijven ze vloeibaar.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
(10-Feb-2025, 11:03 PM)datakneder schreef: Ja de ervaren rotten weten dat de vm vaak superieur is aan het OV. Maar hij is net begonnen bij een nieuwe baas en hij heeft, voor zover ik weet, geen fietsforenservaring. Gun hem de tijd. Over een jaar zal hij zich afvragen waarom het nu zo'n drempel is geweest. Thanks
(, 12:21 AM)365cycle schreef: (10-Feb-2025, 08:04 PM)Wim -de roetsende schreef: Afgelopen weekend had je mooi proef kunnen rijden.
Belangrijkste is waar je vm kan staan.
Douchen op het werk is heel vaak niet mogelijk. Ik ken bijna niemand die dat kan. Als freelancer kon ik bij ongeveer 70 a 80% van alle bedrijven douchen. Wel allemaal relatief corporate. Vaak loont het de moeite om het aan meerdere mensen te vragen; soms is er een douche waar de receptionist of je leidinggevende niet eens vanaf weet. Zelf een blik in het rolstoeltoilet werpen heeft me ook al eens geholpen.
(10-Feb-2025, 08:41 PM)Hardloper schreef: Maar mijn ouders die vinden het toch nog niet zo fijn idee als hun zoon in het donker de deur uit gaat. Herkenbaar. Ondanks mijn 40+ status, en groot, sterk, zwaar en knok-kundig zijn heeft het jaren geduurd voor mijn ouders (vooral vader) er rust in vonden.
Daar moet je ff doorheen. Je hebt Garmin spullen, toch? Dan kan je dus ook iemand een safety tracking link door laten sturen, en een automatische noodoproep laten ontvangen.
Misschien geeft het wat rust als ze weten dat ze je kunnen volgen, en zien dat het iedere dag goed gaat.
Die noodoproepen trouwens, dat werkt echt perfect. 2 aanrijdingen gehad waarbij ik de melding zelf gelukkig nog snel uit kon schakelen, vals alarm heb ik echt zelden.
Laatste tip: Je bent Hardloper, dus doseren kan je. Bedenk je dat je werkdag het middenstuk van je marathon is, en dat je er ineens 5 in de week moet lopen. Met andere woorden: Blijf lekker in Z2 hangen. Tranquilo.
Ja ik heb hier wel wat van Garmin in huis.
Nou ik heb weleens gehad dat ik 6 a 7 dagen in de week liep.
Wat betreft douches, nou ik heb er denk ik 5 ofzo gespot met thermostaat. 1 Invalide douche gezien en een gewone. Beide met thermostaat en zag nog 3 deuren met douche symbool. Dus prima voor mekaar lijkt me zo.
Doseren kan ik inderdaad wel. Ben een marathon loper. Dus 60km op een dag ligfietsen zou in theorie geen issue moeten zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.574
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 371
3056 x bedankt in 1428 berichten
60 op een dag in 2x30 zal best wel lukken. Maar 5x60 is toch weer een ander verhaal, zeker in combinatie met een nieuwe baan. Dan komen er de eerste week ook best veel indrukken en nieuwe informatie op je af. Dat vraagt ook veel energie.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik baal een klein beetje omdat we voor de zomervakantie een mooie plek hebben gereserveerd. We kennen de plek van 2 jaar terug, maar nu heb ik het dilemma welke fiets mee gaat. Aan de Ardeche. Er ligt een voie vert fietspad, op een oude spoorbaan langs de camping. Mooi fietsen maar wel veel fijn stof, er ligt een soort van kalksteen gruis op. Er zijn redelijk vlakke geasfalteerde trajecten te vinden, maar ook hele steile en wilde stukken onverhard. Kortom MTB, de Raleigh of toch de Kingcycle? De Milan heeft daar weinig nut.
Berichten: 1.516
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 707
2526 x bedankt in 1177 berichten
(, 08:27 AM)Jeroen S schreef: 60 op een dag in 2x30 zal best wel lukken. Maar 5x60 is toch weer een ander verhaal, zeker in combinatie met een nieuwe baan. Dan komen er de eerste week ook best veel indrukken en nieuwe informatie op je af. Dat vraagt ook veel energie.
Dan hangt het ook af van hoe je fietst. Ik kan bijvoorbeeld tijdens het fietsen al het andere van me af laten glijden. Een stuk fietsen na een inspannende dag is dus erg ontspannend voor me.
Maar hiervoor geldt: YMMV.
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
11 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 uren geleden door Hardloper.)
Op woensdag ben ik vrij. Dus dan is de keuze. van 0 a 1 a 2 dagen achter elkaar 2x 30km voor her ruime gemak. En dat dan 2x in de week. Dus hooguit 4x per week 2x 30 = 60km op een dag liggen. Woensdag / Zaterdag / Zondagen zijn voor de loopsporten en andere activiteiten. Heel het gedoe van OV kost mij ook energie, dus gewoon lekker hoofd leeg trappen met frisse wind in het gezicht zal me ook goed kunnen doen.
Zoals het er nu naar uitziet. Zal ik zo de 24ste op zijn laatst plannen om met de Velo voor het eerst gaan forensen op mijn werkdag.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.071
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2248
7898 x bedankt in 3861 berichten
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Zoals het er nu naar uitziet. Zal ik zo de 24ste op zijn laatst plannen om met de Velo voor het eerst gaan forensen op mijn werkdag.
Dan zou ik voor die tijd nog even een paar keer goed gaan oefenen met de bandenwissel.
Als je een buba en een biba tegelijk eraf haalt en daarna vervangt door een buba en biba die je in je vm hebt liggen, dan ben je weer redelijk snel aan het fietsen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.870
Topics: 97
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3166
3412 x bedankt in 2356 berichten
Als goed is heb ik beide erin liggen. Maar zal nog eens goed nakijken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.058
Topics: 58
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 30918
3012 x bedankt in 1347 berichten
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Als goed is heb ik beide erin liggen. Maar zal nog eens goed nakijken.
Niet alleen nakijken maar met goede condities wisselen zodat je als het nodig is ook in het donker of buiten in de regen weet wat je moet doen.
En als je geen banden kunt plakken dat ook oefenen.
Ik had laatst een heel klein stukje ijzerdraad in mijn achterband, gelukkig snel gevonden maar anders had het herhaaldelijk lekke banden gegeven. Op regelmatige langere ritten zal zoiets jou ook gebeuren. En een plak setje is veel makkelijker mee te nemen dan meerdere binnenbanden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.574
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 371
3056 x bedankt in 1428 berichten
Helemaal mee eens Willeke,
Hardloper; Geheid dat je een keer een lekke band krijgt als het niet uitkomt, het regent, koud is, op een plek waar je je Velomobiel nergens even in een stukje gras kwijt kunt. En inderdaad als je pech hebt alles tegelijk.
Oefenen, zorg dat je voorbereid bent, dat je alles bij je hebt incl pomp.
Het komt zelden voor zo'n lekke band onderweg, maar toch. Zo af en toe is het raak.
Ik ben niet blij omdat er aan het riool gewerkt wordt en daardoor mijn gebruikelijke route op de terugweg niet gebruikt kan worden. En dat gaat nog wel effe duren. Was er ook gelijk weer achter waarom ik dat alternatief niet zo fijn vindt. Een bochtje wat ik haast blind moet nemen vanwege een heg, dan een tijdje vast achter een langzame andere fietser, een onoverzichtelijk bochtje met een geluidswal, wachten bij de rotonde. Hopen dat ik er morgen aan denk tijdig een andere kant op te gaan.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, TimSch, 15 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Baron 1 op MP
|
Voor de vierkante ac...Jeroen S — 11:48 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Helemaal mee eens Wi...Jeroen S — 11:40 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Als goed is heb ik...Willeke_IGKT — 10:31 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Als je graag in ee...Hardloper — 10:21 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Als goed is heb ik b...Hardloper — 10:15 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Een groot kettingb...365cycle — 09:12 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Ik kan daar over mee...Tom Fekkes — 09:01 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Ik heb een inspann...Wim -de roetsende — 09:00 PM |
Baron 1 op MP
|
Dank voor de tip, to...melle z — 08:57 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Zoals het er nu na...Wim -de roetsende — 08:47 PM |
Baron 1 op MP
|
Wellicht iets voor M...Tijanus — 08:31 PM |
Kabel kappen vervangen voor visdraad
|
Een losse racekap is...Arend-Jan — 07:44 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Dan is een ketting...365cycle — 07:26 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
ik vind grote bladen...Gideonaut — 07:20 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Ik had het laats...Tijanus — 06:56 PM |
wat ze zeggen
|
Ze beginnen het te b...Niels van der Wal — 06:04 PM |
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
|
Hoelang de accu prec...De tovenaar — 03:40 PM |
|