Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Berichten: 2.154
Topics: 34
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1706 x bedankt in 967 berichten
(12-Jun-2025, 10:44 PM)Boyd Maduro schreef: Omdat het OV niet meewerkt.
Morgen staking dus vandaag al van Nijmegen naar het noorden (waar mijn Snoek momenteel staat)
In Nijmegen had mijn trein al 24 minuten vertraging. In Arnhem hebben ze hem maar helemaal uit laten vallen omdat de volgende er nog maar 6 minuten achter zat. Eindelijk in Zwolle: IC richting Assen rijdt niet en de sprinter maar tot Beilen 
Ja, er is wat gedoe met de trein vandaag omdat de staking in eerste instantie voor vandaag ingepland stond. Dus de bemanning in de planning was voor vandaag verlaagd. Dat is lastig op korte termijn weer te herstellen. Dus uitval van treinen is het gevolg. Vind ik geen onredelijk gevolg. Ik heb ook een serie van treinen gepakt vandaag, en had ook een uitgevallen trein.
Berichten: 2.415
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 33
3676 x bedankt in 2026 berichten
14-Jun-2025, 06:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jun-2025, 06:44 PM door ZoefZoef.)
..omdat ik erachter kwam dat de lichte speling in het stuurtje dat ik opeens opmerkte een scheur blijkt te zijn 
Ik kan dus op zoek naar een nieuw stuurpen
Berichten: 1.786
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 560
3529 x bedankt in 1638 berichten
Tja dat wordt een nieuwe zoeken vrees ik.
Ik ben vandaag een beetje niet blij omdat ik de versnellingen van de rechtop fiets heb uitgebreid. Dat was een 24-40, nu 24, 24, 46. Helaas blijkt de ketting net 2 schakeltjes te kort om dan achter ook het grootste kransje te halen.
Heeft iemand hier al eens met succes kettingen gemend? dus een stukje gebruikt van 1 merk in een andere gebruikte ketting gezet? Ik vermoed namelijk dat ik ergens nog wel wat 9 speed ketting kan vinden.
Berichten: 1.133
Topics: 29
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1935 x bedankt in 1034 berichten
Verschillende merken door elkaar gebruiken is geen probleem is mijn ervaring, tot en met 9-speed komt het sowieso allemaal niet zo nauw (wat mij betreft is 9 the magic number!). Het hergebruiken van snelsluitschakels is bij mij meerdere keren op een gebroken ketting uitgelopen, let op of ze daar geschikt voor zijn als je ze opnieuw wilt gebruiken als je je ketting verlengt.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 2.415
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 33
3676 x bedankt in 2026 berichten
Leidt idd niet tot problemen. Ik heb menig ketting verlengt met een stukje ketting en ook fietsen gereden waarbij duidelijk 2 verschillende kettingen gebruikt zijn. Zolang het dezelfde speed is werkt het prima. Ik heb er tenminste nooit problemen mee ondervonden.
Ook met sluit schakels nooit problemen gehad. Althans, als het die zgn 'easylinks/quixklink/vul in' waren. Zie ook niet in hoe die tot problemen kunnen leiden? Die zijn toch gemaakt om in- en uit elkaar te worden gehaald?
Berichten: 1.133
Topics: 29
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1935 x bedankt in 1034 berichten
15-Jun-2025, 03:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Jun-2025, 03:52 PM door melle z.)
(15-Jun-2025, 03:00 PM)ZoefZoef schreef: Die zijn toch gemaakt om in- en uit elkaar te worden gehaald? Bepaalde types (met name voor 10≥ speed) zijn ontworpen voor eenmalig gebruik, dat wil zeggen dat je ze best kunt hergebruiken, maar dat de kans op loskomen toeneemt bij herhaalde (de)montage. Als je geen duidelijke 'klik' hoort/ voelt bij het in elkaar zetten zou ik ze sowieso niet hergebruiken.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 1.786
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 560
3529 x bedankt in 1638 berichten
Sommige van die quicklinks krijg je inderdaad vrij makkelijk los. Die kun je dan hergebruiken. Een enkele wil heel erg moeilijk los, daar heb je dan echt zo'n tangetje bij nodig en dan nog wordt het soms lastig. Kost echt kracht. Die versies zou ik niet graag hergebruiken.
Berichten: 3.236
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3713
3997 x bedankt in 2687 berichten
Ik had lekker de snelheid erin : lees zo tegen de 45km/u? En wat doet de automobilist uit de andere richting, jawel 2 fietsers inhalen die langs elkaar halen. Niet wachten tot ik er voor bij ben, nee hij kiest de onveilige manier om net voor mij door mijn weghelft gebruiken.  Wat een droplul.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.179
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12640
9811 x bedankt in 4789 berichten
(5 uren geleden)Hardloper schreef: Ik had lekker de snelheid erin : lees zo tegen de 45km/u? En wat doet de automobilist uit de andere richting, jawel 2 fietsers inhalen die langs elkaar halen. Niet wachten tot ik er voor bij ben, nee hij kiest de onveilige manier om net voor mij door mijn weghelft gebruiken. Wat een droplul. Reed je strak langs de kant of goed op jouw weghelft? Dat maakt vaak een groot verschil.
Ik praat daarmee de automobilist zeker niet goed trouwens, maar je kan ze vaak nog wel beïnvloeden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.236
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3713
3997 x bedankt in 2687 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Hardloper.)
Volgens mij best wel naar het midden toe van mijn weghelft.
ik heb trouwens weleens een conflictje gehad met een SUV bestuurder. Omdat ik midden op een smalle weg reed. En hij me tegemoet kwam. Nou ik stuurde hem tot langzaam rijden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.326
Topics: 67
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 35255
3506 x bedankt in 1530 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Ik ben niet blij omdat ik mijn voorwiel niet terug krijg op de as.
Ik heb binnenband verwisseld en dat gaat met de gelijmde platen op het wiel het makkelijkst als je het wiel van de fiets haalt. Nummer 1 ging makkelijk, zowel af als op. Nummer 2 ging er makkelijk af maar wil er niet meer op.
Hij schuift 1 cm op de as en blijft dan steken. Ik heb na wat pogingen wat kogellager vet op de as gesmeerd maar nog steeds maar die ene centimeter.
Gevonden, er zit een buisje tussen de kogellagers en dat was verschoven. Toen ik dat terug geduwd had gleed het wiel er makkelijk op.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.326
Topics: 67
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 35255
3506 x bedankt in 1530 berichten
Waar ik ook niet blij mee ben is dat het binnenste van de binnenband achter er niet uit gedraaid wilde/kon worden.
Binnenkort mijn andere binnenbanden achter controleren en er een uitzoeken waar het binnenwerk wel uit komt.
Ik ben over aan het stappen naar clik ventielen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.179
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12640
9811 x bedankt in 4789 berichten
(5 uren geleden)Hardloper schreef: Volgens mij best wel naar het midden toe van mijn weghelft. Hmm, dat is echt inschatten hoe je dan uitkomt. Ik ben in zo'n situatie één keer gewoon gestopt, met als gevolg dat mijn tegenligger ook niet anders kon dan stoppen. Maar da's wel een gok.
(5 uren geleden)Hardloper schreef: ik heb trouwens weleens een conflictje gehad met een SUV bestuurder. Omdat ik midden op een smalle weg reed. En hij me tegemoet kwam. Nou ik stuurde hem tot langzaam rijden.  Ja, meestal doe ik dat inderdaad ook. Ook op smalle weggetjes met de uk; ik ga dan wel áchter hem, maar breed genoeg om er nog naast te kunnen. Anders rammen ze gewoon met 100 km/h vlak langs een achtjarige op een fietsje.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.059
Topics: 21
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 621
2118 x bedankt in 991 berichten
(2 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Waar ik ook niet blij mee ben is dat het binnenste van de binnenband achter er niet uit gedraaid wilde/kon worden.
Binnenkort mijn andere binnenbanden achter controleren en er een uitzoeken waar het binnenwerk wel uit komt.
Ik ben over aan het stappen naar clik ventielen.
Als ik het goed begrijp probeerde je de binnenkant van je ventiel er uit te draaien om er een clikvalve op te zetten. En dan ga ik er van uit dat we het hier hebben over een frans ventiel. Die komen alleen in twee vormen. Die waar je het binnengedeelte uit kunt draaien en volledig uit één stuk. Bij die laatste is het niet mogelijk om ze los te draaien. Ik zou daar ook geen vlak randje verwachten die er wel is om een klein sleuteltje aan te brengen bij het losdraaien.
Berichten: 6.179
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12640
9811 x bedankt in 4789 berichten
@Willeke: Als je Schwalbe biba's hebt, volgens mij hebben alleen de ultralights een uitneembaar ventiel
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 288
Topics: 20
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 1106
704 x bedankt in 286 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Boyd Maduro.)
(2 uren geleden)365cycle schreef: @Willeke: Als je Schwalbe biba's hebt, volgens mij hebben alleen de ultralights een uitneembaar ventiel
Nee, juist bij Schwalbe biba's is het ventiel altijd uitneembaar. Is een van de hoofdpunten van Schwalbe.
Schwalbe schreef:All valves are nickel-plated and threaded. The valve core is always replaceable. Also, Schwalbe tubes with a classic bicycle valve can be inspected for pressure as they have a high-pressure valve core.
Berichten: 1.621
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 810
2788 x bedankt in 1284 berichten
Misschien heeft de vorige eigenaar Locktite gebruikt...
Ik moet binnenkort ook de binnenband achter vervangen omdat ik de kern niet uit het ventiel gedraaid krijg.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|