Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(, 06:49 PM)Gideonaut schreef: T*ring wat een klap moet dat geweest zijn.. Ik heb m'n Waw nog nooit op z'n zij kunnen krijgen en ik heb er heel dom mee zitten stunten.
Weet je zeker dat je er zonder schade vanaf ben gekomen? niet je hoofd gestoten of iets? Mijn spierpijn kwam pas de volgende dag..

Ik kan me nog goed herinneren dat ik tussen de klap en het landen op de kant de fiets even op een dood punt kwam en ik dacht: "gaat hij op z'n kant?" En jawel, maar de voorwaarste snelheid was er toen al uit.

Wat ik nog bijzonder vond was dat het spiegeltje aan de linkerkant uit de houder gedrukt is, maar niet gebroken. Ik kon er hem gewoon weer opklikken.

Ik voel mijn rug wel, maar dat herken ik. Ik heb een hernia, waar ik gelukkig goed mee om kan gaan. Ik ga zo lekker in bad en dan is dat morgen weer opgelost, zoals het zich nu laat aanzien.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Wat een lelijke klapper. Gelukkig ben je ongedeerd.

Is wel een rotpunt zo'n betonnen dong naast fietspad.
Als ik zo even google was het Hier?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Datakneder, als je de gemeente belt vermeld dan ook de rugpijn.

Het ziet ernaar uit dat die plaat beton daar niet hoort zonder bescherming voor fietsers die er perongeluk op komen. Er kan schadevergoeding uit kunnen komen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
Heftig datakneder! En inderdaad, fietspaden zijn vaak veel minder veilig aangelegd dan autowegen. Zeer storend.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zoiets heb ik een keer bijna gehad met een betonnen rand waar in de zomer een heel smal randje hoog gras voor stond waardoor ik dacht wel uit kunnen wijken over de berm bij een smalle doorgang, zag het beton nog net op tijd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 06:21 PM)datakneder schreef: in Doetinchem een enkelzijdig ongeluk heb gehad.

Ai dat lijkt in 1 klap van 22 naar 0 km/u. Gelukkig lijkt het voor jou (redelijk) goed afgelopen, maar laat je fiets even goed nakijken, dat is een klap die het chassis van voor tot achter opvangt, waardoor er ook schade kan ontstaan op plekken die je misschien niet verwacht.

(, 04:22 PM)365cycle schreef:
(, 01:28 PM)Gideonaut schreef: Tja of het slim was of niet heb ik nu niet zoveel aan, het is gebeurt, ik ben normaal ook niet echt van het schelden of meppen 
Het is een reflex, daar kan je waarschijnlijk niet zoveel aan doen op het moment zelf. Als je meppen gaat oefenen bij de juiste docent wordt het mentaal een beetje losgekoppeld van je impulsen, daar doelde ik meer op. Heeft bij mij voor een hoop rust gezorgd, en ik heb een stuk non-verbale communicatie geleerd waarmee ik mensen op afstand kan houden in situaties die vroeger zouden escaleren.

Ik ben van mezelf erg rustig, tot nu toe elke situatie in mijn leven met praten op kunnen lossen, ook bij wat duwen geef ik niet de eerste klap.  Maar ben dit jaar in een korte periode een paar keer dezelfde automobilist tegengekomen die als een volslagen idioot rondreed. Zo een die veel te hard rijdt, iedere fout van een ander afstraft met knipperen en snijden, niet alleen tegen mij maar ook andere autos. Dat soort personen vinden zichzelf geweldig rijden, tot iemand (of hijzelf) een foutje maakt en er geen ruimte meer is om het op te lossen. Na 3 idiote acties bij het politiebureau gestopt (gebeurde daar steeds vlakbij rond dezelfde tijd). Situatie uitgelegd en een dag later zag ik een politieauto achter hem rijden (hij kwam me altijd tegemoet) en daarna heb ik hem nooit meer gezien. Ik vermoed dat er een goed gesprek mee is gevoerd.
Ik heb regelmatig situaties waarbij ik geen voorrang krijg of een medefietser een rare stunt uithaalt, en nooit heb ik de neiging tot fysiek geweld. Maar, als diegene een keer was gestopt had ik ook niet voor mezelf ingestaan denk ik. Ik snap wel wat je zegt, als je vaker die neiging hebt moet je er wat mee doen, maar ik denk dat iedereen in een situatie kan komen waarbij hij/zij zich zo bedreigd voelt dat er een knop omgaat.
Antwoord }
(, 12:20 AM)Bob Hagendijk schreef: Ai dat lijkt in 1 klap van 22 naar 0 km/u. Gelukkig lijkt het voor jou (redelijk) goed afgelopen, maar laat je fiets even goed nakijken, dat is een klap die het chassis van voor tot achter opvangt, waardoor er ook schade kan ontstaan op plekken die je misschien niet verwacht.

Natuurlijk moet de fiets van voor naar achter bekijken. Maar wat me nu al opgevallen is, is dat de neus onbeschadigd lijkt te zijn.  De body is uitgescheurd op het bevestigingspunt met de neus. En omdat de staart ook een los onderdeel is, verwacht ik daar ook geen schade.

(, 08:07 PM)Fietsbennie schreef: Wat een lelijke klapper. Gelukkig ben je ongedeerd.

Is wel een rotpunt zo'n betonnen dong naast fietspad.
Als ik zo even google was het Hier?

Ik kom niet echt op een punt uit met jouw link.

Het was hier.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 12:20 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik heb regelmatig situaties waarbij ik geen voorrang krijg of een medefietser een rare stunt uithaalt, en nooit heb ik de neiging tot fysiek geweld. Maar, als diegene een keer was gestopt had ik ook niet voor mezelf ingestaan denk ik. Ik snap wel wat je zegt, als je vaker die neiging hebt moet je er wat mee doen, maar ik denk dat iedereen in een situatie kan komen waarbij hij/zij zich zo bedreigd voelt dat er een knop omgaat.

In Frankrijk heb je crime passionel; in Nederland heet dit noodweerexces Ik moest hier ook aan denken in de vorige situatie. Als je bedreigd wordt kan het zo zijn dat je je moet verdedigen met strafbaar handelen.
Hoe dit juridisch zit en hoe het zit met bewijslast is me onduidelijk, maar we zijn allemaal mensen; het kan niet zo zijn dat je je om juridische reden onmenselijk laat behandelen.

Niels van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT , Tijanus
Daar ben ik woensdag ook nog langsgereden met de VM. Het ding is mij nog nooit opgevallen, maar ja zo laag, je ziet ze niet. Had inderdaad wel iets van een schuine kant aan gemogen.

Wel weer een voordeel van de waw, dat de schade zo mee lijkt te vallen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 08:43 PM)Willeke_IGKT schreef: Datakneder, als je de gemeente belt vermeld dan ook de rugpijn.

Het ziet ernaar uit dat die plaat beton daar niet hoort zonder bescherming voor fietsers die er perongeluk op komen. Er kan schadevergoeding uit kunnen komen.

Die rugpijn vermelden ga ik dus niet doen. Omdat ik weet dat er geen relatie is tussen het ongeluk en die rugpijn. Het bad gisterenavond was prima en vandaag helemaal geen last van mijn rug.

Ik heb even gekeken en er is zeker een kans op schadevergoeding. Ik heb uitspraken gezien die op veel punten vergelijkbaar zijn met deze, waarbij de rechter tot een 100% aansprakelijkheid van de wegbeheerder kwam. Die 100% ga ik zeker niet op mikken. Ik ben van mening dat ik zelf ook verantwoordelijkheid draag om niet in de berm te komen.

Vanochtend even met de gemeente gebeld en een goed gesprek gehad. Het is duidelijk wat ze allemaal graag toegevoegd zien bij de schadeklacht. Ik denk dat we er wel uitkomen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , gideon , Jeroen S
(, 08:17 AM)Niels van der Wal schreef: In Frankrijk heb je crime passionel; in Nederland heet dit noodweerexces Ik moest hier ook aan denken in de vorige situatie. Als je bedreigd wordt kan het zo zijn dat je je moet verdedigen met strafbaar handelen.
Hoe dit juridisch zit en hoe het zit met bewijslast is me onduidelijk, maar we zijn allemaal mensen; het kan niet zo zijn dat je je om juridische reden onmenselijk laat behandelen.

Niels van der Wal
Crime passionel is toch niet hetzelfde als noodweerexces? In begrip in ieder geval niet, juridisch hooguit. En beide zijn niet hetzelfde als zelfverdediging. 

Dat laatste is sowieso niet strafbaar, volgens mij wordt het pas noodweerexces op het moment dat je bijvoorbeeld in de buurt van poging tot doodslag komt, of wanneer je letsel veroorzaakt op basis van bedreiging alleen. Noodweerexces komt volgens mij wel op je strafblad, enkel zelfverdediging zeker niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 02:14 AM)datakneder schreef: Natuurlijk moet de fiets van voor naar achter bekijken. Maar wat me nu al opgevallen is, is dat de neus onbeschadigd lijkt te zijn.  De body is uitgescheurd op het bevestigingspunt met de neus. En omdat de staart ook een los onderdeel is, verwacht ik daar ook geen schade.

Helaas. De neus is wel degelijk beschadigd. De rest heb ik nog niet goed gekeken. Ik ben/was vandaag erg moe. Gewoon een slechte nacht gehad, ook dat had niets met het ongeluk te maken. Je heb gewoon soms van die dagen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(6 uren geleden)365cycle schreef:
(, 08:17 AM)Niels van der Wal schreef: In Frankrijk heb je crime passionel; in Nederland heet dit noodweerexces Ik moest hier ook aan denken in de vorige situatie. Als je bedreigd wordt kan het zo zijn dat je je moet verdedigen met strafbaar handelen.
Hoe dit juridisch zit en hoe het zit met bewijslast is me onduidelijk, maar we zijn allemaal mensen; het kan niet zo zijn dat je je om juridische reden onmenselijk laat behandelen.

Niels van der Wal
Crime passionel is toch niet hetzelfde als noodweerexces? In begrip in ieder geval niet, juridisch hooguit. En beide zijn niet hetzelfde als zelfverdediging. 

Dat laatste is sowieso niet strafbaar, volgens mij wordt het pas noodweerexces op het moment dat je bijvoorbeeld in de buurt van poging tot doodslag komt, of wanneer je letsel veroorzaakt op basis van bedreiging alleen. Noodweerexces komt volgens mij wel op je strafblad, enkel zelfverdediging zeker niet.

Het Franse strafrecht is het Nederlandse strafrecht niet. Ik ben in beide weinig thuis.
Zit er ruimte tussen zelfverdediging en noodweerexces? Zoals ik het lees zijn mensen bang de ander iets aan te doen en doen hierom niets. (Ik herken dit, al kan ik me door een vechtsportachtergrond me verbaal verdedigen). Door niets te doen kan de dader zijn daad doen en worden je slachtoffer. Dit voelt moreel niet juist. Als er geen ruimte tussen zit tussen zelfverdediging en noodweerexces, en noodweerexces is alleen in extreme situaties van toepassing, dan mag je veel doen als zelfverdediging. Niets doen is dus niet nodig. (en volgens mij geldt dit voor zelfverdediging, verdediging van bezit en verdediging van een ander.)

Niels van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik knalde vandaag met 35 over een fietspad waar ook bestemming verkeer mag. Snelheid limiet lag hoger als die 35. Wat denk je. 2x 2 fietsers die alle 4 bij elkaar, hielden beide kanten van het fietspad afgesloten voor het toekomende verkeer en het snellere verkeer achter hen. Pas na 3x of vaker de claxon gebruiken gingen ze op het allerlaatste moment op zij.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Is dat zo’n fietsstraat? Daar geldt meestal 30 als limiet toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Volgens mij is een noodweer exces meer als je noodweer toepast en dat per ongeluk uit de hand loopt, omdat je je ernstig bedreigd voelde en daardoor emotioneel te heftig reageert. Maar ja als iemand met een dodelijk wapen je leven in gevaar brengt, dan is dat best voor te stellen. En in dit geval lijkt de auto als wapen ingezet te zijn.
Antwoord }
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Ik knalde vandaag met 35 over een fietspad waar ook bestemming verkeer mag. Snelheid limiet lag hoger als die 35. Wat denk je. 2x 2 fietsers die alle 4 bij elkaar, hielden beide kanten van het fietspad afgesloten voor het toekomende verkeer en het snellere verkeer achter hen. Pas na 3x of vaker de claxon gebruiken gingen ze op het allerlaatste moment op zij.

Helaas. In Nederland is het toegestaan om naast elkaar te fietsen en niet toegestaan om een geluidssignaal te geven omdat je er langs wilt. Voor zover ik de beschrijving goed lees gedroegen zij zich juridisch correct en jij niet.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: mvdriel, 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kilometer topic
Tja met zulke kilo...Willeke_IGKT — 11:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik knalde vandaag ...datakneder — 11:28 PM
Vers van de pers: velomobiel tassen voo...
De tassen zitten met...Josligfiets — 10:46 PM
Kilometer topic
foutje: moet zijn va...gideon — 10:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij is een n...Jeroen S — 10:27 PM
Kilometer topic
Tja met zulke kilome...Jeroen S — 10:17 PM
Optimalisatie van een WAW.
Arend-Jan Ja, zo kun...Jeroen S — 10:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Is dat zo’n fietsstr...blokdoorn — 10:02 PM
Kilometer topic
Ik ben vandaag over ...Willeke_IGKT — 09:56 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik knalde vandaag me...Hardloper — 09:43 PM
L6e-BP... op het fietspad?
Vanmiddag reed ik na...tiemen — 09:18 PM
Optimalisatie van een WAW.
In de Milan en de ...Arend-Jan — 09:07 PM
Northlandvelo.NL is live
Spaarpotten in het...de Boer — 09:07 PM
Fietsen van Wim
Voor wie meer foto's...Wim -de roetsende — 08:08 PM
12V halen uit een powerbank (USB-C-poor...
De kabel is bestel...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Vers van de pers: velomobiel tassen voo...
Ik vind ze heel erg ...Gideonaut — 07:39 PM
12V halen uit een powerbank (USB-C-poor...
De kabel is besteld,...Mr wojtas — 07:02 PM